SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wytrzymałość - cechy treningu

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 3088

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 764 Wiek 37 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 2219
Sorry że jestem taki dociekliwy, ale moja wiedza jest prostu ZEROWA i dlatego mam parę pytań :

1) Michaił odpowiedziałeś mi na pytanie co różni wytrzymałość od treningu na masę. Ale w takim razie jakie powinny być przerwy, ilość powtórzeń, ilość serii na poszczególne partei mięśni w wytzymałości. Może macie jakiś gotowy artykuł o niej jak ją robić, bo ja szukałem i znalazłem na http://www.kulturystyka.pl/atlas tylko cechy treningu na masę , siłę i rzeźbę, a co z wytrzymałośćia. Dużo powtórzeń, małe ciężary - coś jak na rzeźbę ?

2) Czy można łączyć trenig na wytrzymałość z innymi tj ja chcę robić klatkę i plecy na masę, a resztę na wytrzymałość. CZy to wogle ma sens ??
Bo ja chcę robić jeszcze plecy i klatkę - chcę głównie poszerzyć obiętość klatki i nie chciałbym jej zostawiać w takim stanie

3) Czy od treningu na wytrzymałość masa też rośnie ?

4) Jak można aktywość więcej włókien mięśniowych ? Co to dokładnie oznacza

Dzięki za cierpliwość i rady



Amatorskie ligi w kosza ---> http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=99262 - WYPOWIEDZ SIĘ )

Fazik reaktywacja

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 2063 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 58065
1) Wytrzymałość - tu liczy się głównie duża ilość powtórzeń i seri (ok 4)
2) Łączenie nie ma najmniejszego sensu i mija się z celem. Na masę potrzebujesz np konkretnej diety, która koliduje z treningiem na wytrzymałość itp.
3) Jeżeli jesteś początkujący to mięśnie zareagują na każdy wysiłek

4) Jak aktywować większą ilość włókien mięśniowych? Sorx, nie potrafię tego przybrać w słowa - zmusić mięsień, by w jego pracę angażowały się możliwie wszystkie włókna, zwiększając jego siłę, coś takiego.

Kreuj swoje ciało i umysł, masz taką możliwość.
Więcej nie znaczy lepiej. Siłą jest technika.
Pomóż nakarmić głodne dzieci: http://www.pajacyk.pl 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 474
4)Jak można aktywość więcej włókien mięśniowych ? Co to dokładnie oznacza

Chodzi Ci chyba o aktywowanie wiekszej ilosci włókien. Wlasnie celem treningu rekrutacji jest wzrost ilosci włókien, które możesz rekrutować.
Stopień rekrutacji określa jaki % włókien jest zaangażowanych w skurcz.Osoba z niskim poziomem rekrutacji jest w stanie zaangażowac do skurczu np 60%włókien. To wyjasnia dlaczego 2 osoby o miesniach takiej samej wielkosci charakteryzuje odmienny poziom siły maksymalnej.
Rekrutacja więc determinujesiłe jaką mogą wytworzyć mięsnie.
Jezeli wygladasz jak Arnold, masz wielki biceps a np. jestes w stanie podciągną się na drążku tyle co małe dziecko oznacza to że masz niski poziom rekrutacji.
Trening rekrutacji powinien znacznie poprawic Twoja siłe maksymalną, chociaż w wyniku ćwiczeń mięsnie mogą się faktycznie zmniejszyć.
Stosowanie obciążeń graniczących z poziomem twojej siły maksym. powoduje że mięsień wykorzystuje tyle włókien mięsniowych ile tylko może.
Ekscentryczna faza ruchu np. przejscie z podciagniecia do zwisu, stanowi najsilniejszy bodziec dla wzrostu rekrutacji.
Mądrym posunięciem jest trenowanie rekrutacji po przeprowadzeniu treningu hipertroficznego. Dzięki temu mozesz zamienic powiekszone miesnie w organy wydajne sprawne, mogące wytworzyć duzą siłe maksymalną. Ze wzgl. na stosowanie wysokich obciążeń, powinno sie rozwijać maksymalną rekrutację stopniowo. Gruntowna rozgrzewka jest tutaj bardzo ważna. Aby rozgrzać mięsnie i stawy potrzebujesz przynajmniej 20m.
trening rekrutacji jest treningiem niewlasciwym dla początkujących.
Dla srednio zaawansowanych trening wyglada tak:
obciążęnie 80-90%siły maksymalnej(musisz znalezs ciezar z jakim jestes w stanie zrobic 1 powtorzenie, ten ciezar to twoja sila maks.)
Powtorzenia 3-6
Serie 6-8
Odpoczynki 3-5 min.
Dla zaawansowanych:
obciążęnie 90-150%
powtorzenia 1-3
serie 6-10
Odpoczynki 3-5 min.

Czasy odpoczynków stosowaych po treningu rekrutacji są wyjątkowo długie, ponieważ taki trening bardzo obciąża cały układ nerwowo mięśniowy: wynoszą one 48-72 h
Długość trwania fazy to 2-5 tygodni

Doświadczeni w treningu stosują obciążęnia rzędu 150% .Obciążęnia powyżej 100% wiążą się z przeciwstawieniem się większym obciążeniom w trakcie negatywnej, ekscentrycznej fazie powtórzenia. Partner może np. pomóc ci w zwiększeniu obciązenia zawieszajac sie na tobie kiedy opuszczasz sie przechodzac z podciagniecia do zwisu i zalniac obciazenie. dzieki temu podczas opuszczania obciazeie jest wieksze niz w trakcie pociagania co stanowi najsilniejszy bodziec dla wzrostu rekrutacji.



Hocho

Hocho

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 764 Wiek 37 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 2219
Ech a panowie

1)MAM dilemat bo chcę utrzymać stałą masę, a jednocześńe przypakować klatkę i plecy. Czy jeśli będę robił masę to będzie ona rosnąć w kg. Ja ważę 75 i nie chcę więcj, max 2 kg. Jak i typ treningu stosować - na masę mimo to ? Jak robią sportowcy że utrzymują stałą masę. Po roku dopiero można siłę, więc co mi pozostaje ?

2) Co z dietą jeść to samo - syte śniadanie , 3 posiłki w sumie + jeden po treningu - banan, zero odżywek, za to wafle ryżowe i jogurt ?


Amatorskie ligi w kosza ---> http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=99262 - WYPOWIEDZ SIĘ )

Fazik reaktywacja

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 764 Wiek 37 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 2219
Jakbyś znalażł czas dla mnie Michaił to byłaby klasa

Możesz podać mi cechy treningu wytrzymałościowego - ile serii, jakie obciążenia, jakie przerwy itp. No jeszcze te 2 pytanka powyżej

Amatorskie ligi w kosza ---> http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=99262 - WYPOWIEDZ SIĘ )

Fazik reaktywacja

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 764 Wiek 37 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 2219
Sorry Michaił że użyłem Twojego materiału, ale nie iwiedziałem ze jest twój, mam nadzieję że nie zywisz urazy.

Czy na zgodę dasz mi w końcu odpowiedź o tej wytrzymałości , to przestałbym Cię męczyć ?

Amatorskie ligi w kosza ---> http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=99262 - WYPOWIEDZ SIĘ )

Fazik reaktywacja

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 212 Napisanych postów 48745 Wiek 46 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 91090
Pytanie zasadnicze- o jaką wyytrzymąłosć Ci idzie??
O wydolność organizmu-jego odpornośc na długotrwały wysiłek?

Czy o cechy konkretnych grup mięsni?

Pozdrawiam wszystkich ambitnych-"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail-Czytaj i pytaj:
http://www.kulturystyka.pl/atlas/
Albo oglądaj i ucz się http://www.kulturystyka.pl/atlas_cwiczen-michail/ 

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 764 Wiek 37 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 2219
Raczej chodzi mi o wytrzymałość całego organizmu, ale byłbym wdzięczny jakbyś mógł mi napisać ile serii, ile powtórzeń, jakie przerwy w obu tych wariantach i czym one się różnią te dwa systemy wytrzymałości - cechy poszczególnych grup mięsni i wytrzymałość całego organizmu

Amatorskie ligi w kosza ---> http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=99262 - WYPOWIEDZ SIĘ )

Fazik reaktywacja

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 764 Wiek 37 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 2219
Byłbym wdzięczny jakbyś przedstawił mi wszelkie szczegóły obu typów wytrzymałości, bo ja mam teraz trenować wytrzmamłość i nie wiem jak.

Szczegóły - ilość serii na duże i małe partie ? Ile przerwy powinny trwać, małe czy duże ciężary, może jakiś plan masz na wytrzymałość obu typów - całego orgganzmu i cech poszczególnych mięśni

Pozdro

Amatorskie ligi w kosza ---> http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=99262 - WYPOWIEDZ SIĘ )

Fazik reaktywacja

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 212 Napisanych postów 48745 Wiek 46 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 91090
A może poczytasz jakąś ksiązkę?

Pozdrawiam wszystkich ambitnych-"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail-Czytaj i pytaj:
http://www.kulturystyka.pl/atlas/
Albo oglądaj i ucz się http://www.kulturystyka.pl/atlas_cwiczen-michail/ 

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 764 Wiek 37 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 2219
Z chęcią ale teraz nie mam dostępu do książek, a poza tym dlaczego nie ma tego opsianego na www.kulturystyka.pl - oj małe uchybienie ? Jest trening na siłę, masę, rzeźbę, a na wytrzymałość ?

POradzę sobie

Amatorskie ligi w kosza ---> http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=99262 - WYPOWIEDZ SIĘ )

Fazik reaktywacja

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Mięśnie brzucha

Następny temat

Biceps i triceps

BF