SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wyjście z redukcji niskokalorycznej

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 387

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

Płeć

Cel

Waga

Wzrost

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

Stosowana lub planowana suplementacja

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 8
Hej, od stycznia udało mi się zredukować znaczną ilość wagi: z 82 kg na 62 kg przy wzroście 180cm.
Rozpoczęłam od ucięcia słodyczy i alkoholu, następnie przeszłam na dietę 1600kcal, po czasie obciełam do 1400kcal aż doszłam do 1200kcal.
Podczas trwania redukcji pilnowałam bardzo białka: 2g na kilogram masy ciała, ćwiczylam cardio 3 razy w tygodniu i trening siłowy 2 razy

Aktualnie chciałabym wyjść z tej redukcji do zera kalorycznego - wyliczyłam 2200 kcal jednocześnie unikając efektu jojo

Rozpoczęłam od zwiększenia do 1400 kcal (126 g białka 37g tłuszczu i 140g węglowodanów). Następnie planowałam stopniowo zwiększać (16kcal na tydzień - 2 g tłuszczu tygodniowo więcej)

Cała redukcja może wydawać się bardzo niskokaloryczna, jednak udało mi się na niej nawet trochę nabrać mięśni i zgubić tłuszczu.
Jakie makro powinnam zastosować podczas wychodzenia? Wiem, że wychodzenie w tym tępie zajmie mi bardzo dużo czasu, jednak dieta trwała dość długo i boje się że jak od razu zwiększe liczbę kcal, mój zwolniony metabolizm sobie nie poradzi i zaleje się tłuszczem
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Koniu151 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2839 Napisanych postów 51015 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 343925
Wskocz od razu na zero i nie kombinuj. Przecież w tym tempie, które zaplanowałaś, do swojego zapotrzebowania dojdziesz za rok.
Przy czym (choć niewiele o Tobie wiemy), spróbowałbym jednak to zero nieco zaniżyć do ok 2000kcal, jak nie będzie podlewało*, dorzuć więcej.
Zwiększ ilość treningów siłowych, cardio trzymaj na umiarkowanym poziomie, ewentualnie miksuj je z interwałami o wysokiej intensywności.
Makro przyjmij standardowo - ok 2g białka/kg masy, ewentualnie możesz dać go nieco więcej - ok 2,5g, tłuszcze w okolicy 1g, reszta z węglowodanów.

*Pamiętaj, że na początku masa ciała może znacząco wzrosnąć, jednak nie będzie to tłuszcz.

POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGÓW ONLINE . KONTAKT: koniu151.sfd@gmail.com

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 18430 Napisanych postów 17398 Wiek 29 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 343117
nie ma co tak przeciągać tego, bo na logikę skoro idziesz w stronę zera i na nim będziesz to (teoretycznie) nie powinnaś tyć, aczkolwiek waga może wzrosnąć co zostało już wspomniane jak masz blokadę lub problem z przejedzeniem podziel to na dwa razy bo jednak 1400 na 2200 to wzrost o prawie 60% więc możesz podbić wpierw na 1800 i po tygodniu na 2200
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4426 Napisanych postów 66238 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 694529
Obawiam się, że głodówka niestety była sporym błędem i nie unikniesz tzw. "efektu jojo" po wyjściu z niej na zerowy bilans kaloryczny. Metabolizm zapewne mocno zwolnił i odbiło się to na gospodarce hormonalnej. Im szybciej wyjdziesz z głodówki, tym lepiej. Nie ma sensu tego przedłużać, tym sposobem który opisujesz. Polecam również poczytać więcej informacji na ten temat w artykule przedstawionym poniżej:

https://potreningu.pl/articles/955/bardzo-niskokaloryczne-diety-obnizaja-poziom-hormonow-tarczycy

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 15823 Napisanych postów 12529 Wiek 29 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 247209
Wskakuj w ciagu tygodnia w ratach , pamiętaj że powolne wychodzenie po 100 kcal tygodniowo tylko wydłuża stand deficytu w którym znajduje się organizm a jeśli deficyt był duży i długi to wolnym wychodzeniem tylko pogarszamy już zaistaniałą sytuacje
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1273 Napisanych postów 2325 Wiek 34 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 88080
to co pokazał kalkulator wcale nie musi byc zerem w obecnej sytuacji skoro byłaś na dość niskich kaloriach. jak bedziesz dokładać kalorii to troche więcej niż jakies smieszne wartości typu 20kcal.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Pomoc co dla mnie?

sosy