SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wpływ wysokiego spożycia białka [4,4g] na kompozycję ciała.

temat działu:

Badania naukowe

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 20176

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Temat przeniesiony przez TomQ-MAG z działu Odżywki i suplementy. Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2565 Napisanych postów 29960 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200163
Gwoli ścisłości należy zaznaczyć,że:

Po pierwsze:
Data publikacji:: 12 May 2014
Dziś jest 13

Po drugie:
To pierwsze tego typu badanie w historii.
Nigdy nie badano wpływu takiej ilości białka na kompozycje ciała,do tego na osobach czynnie trenujących.


The effects of consuming a high protein diet (4.4 g/kg/d) on body composition in resistance-trained individuals

http://www.jissn.com/content/11/1/19/abstract

30 zdrowych osób brało udział w tym badaniu.
Osoby młode [średni wiek 24l] i co najważniejsze czynnie uprawiający sporty siłowe [nie była to 'łapanka'].
Średnio 8,9lat.
Średnia waga 73,3kg.


Osoby zostały podzielone na dwie grupy:
CON – grupa przyjmująca średnio 1,8g białka na kgmc
HP – grupa przyjmująca średnio 4,4g białka na kgmc [były osoby które przyjmowały nawet 5,2g!]

Bez zmian w treningu czy ilości spożywanych węglowodanów i tłuszczy
Badanie trwało 8 tygodni.

Grupa HP średnio przyjmowała 307g białka codziennie.
Grupa CON – 138g.



Wyniki:

Jakich wyników się spodziewacie?
Albo inaczej:
Czy wyniki będą w zgodzie z zapewnieniami pewnej grupy osób ,które propagują wysokie spożycie białka [bez wcześniejszych badań].

?

Odsyłam do tematu sprzed kilku lat, gdzie dyskutowaliśmy nad koniecznością spożycia dużych ilością białka:
http://www.sfd.pl/Białko__dzienne_zapotrzebowanie.-t701531.html


Oto wyniki po 8 tygodniach:



Wnioski:

Kluczowym odkryciem jest fakt, że spożywanie hyperkalorycznej diety o wysokiej zawartości białka nie ma wpływu na skład ciała u osób trenujących sporty siłowe.
Badanie wykazało też, że spożywanie wysokobiałkowej diety nie prowadzi do wzrostu tkanki tłuszczowej.

Osoby w grupie HP średnio spożywały 4,4 g / kg / d białka, co stanowi więcej niż pięć razy zalecanego dziennego spożycia [RDA = ~0,8g/kgmc].

W badaniu osoby w grupie HP nie zanotowały żadnych zmian w masie ciała, tkanki tłuszczowej,czy beztłuszczowej - w porównaniu do grupy CON.
Miało to miejsce, pomimo faktu spożycia 800 kalorii więcej każdego dnia przez osiem tygodni.
Grupa wysokobiałkowa spożywała dodatkowe 145 gramów białka na dobę (średnie spożycie 307 gramów dziennie lub 4,4 g / kg / d).
Jest to najwyższe odnotowane spożycie białka w diecie, w literaturze naukowej.

Jeśli chodzi o nas ‘kulturystów’ – to można uznać za minus.
Wysokie spożycie białka = brak wzrostu beztłuszczowej masy ciała.
....pomimo licznych zapewnień.


Ale jest tez plus w tej historii.
Znacie pojęcie ‘kaloria to kaloria’?

Wyniki obecnego badania nie potwierdzają poglądu, że spożywanie białka w nadmiarze rzekomo powoduje wzrost masy tkanki tłuszczowej.
Oczywiście, to obala mit/pogląd że:
"a calorie is just a calorie" [kaloria to tylko kaloria].
Oznacza to, że kalorie pochodzące z białka spożytego w "nadmiarze" nie są metabolizowane podobnie jak węglowodany i po prostu zamieniane w tłuszcz.
Między innymi dlatego, że białko wywołuje najwyższy efekt termiczny dlatego ciężko przybrać na wadze.

Pytanie brzmi czy warto?
Jeśli tak to w jakim celu?


Zmieniony przez - solaros w dniu 2014-05-14 12:06:00

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 283 Napisanych postów 686 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 15584
Tego można było się spodziewać. Spożywanie tak dużych ilości białka nie ma sensu. Pamiętam jak kilka lat temu Robert Piotrkowicz mówił, że dostarcza 5-6 g.b./kg m.c. Jakiś czas później jak nawiązał współpracę z Farah to powiedział, że 3 g w zupełności wystarczają. A nie zapominajmy, że to zawodowiec. Dla naturala do niedawna było 2-2,5 g teraz już mówi się, że wystarczają nawet ilości poniżej 2 g. Mamy też potwierdzenie, że kaloria kalorii nierówna.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 7513 Wiek 23 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 58456
Dla mnie o tyle przydatny art, że jak mnie najdzie mocny głód na redukcji to od tej pory dorzucę trochę białka nie bojąc się o przekroczenie wyznaczonego limitu kcal. SOG
1

"Nie głaskało mnie życie po głowie
Nie pijałem ptasiego mleka
No, i dobrze! No - i na zdrowie!
Tak wyrasta się na człowieka!"

DZIENNIK http://www.sfd.pl/DT__Chudzi_moga_iśc_na_ryby__by_pilkaPN-t1006905.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 4345 Wiek 23 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 30786
No o efekcie termicznym było wiadomo :P ale teraz przynajmniej nie będzie tłumaczenia 1g vs 4g białka :) będzie można odesłać do artykułu.

Sog
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 51 Napisanych postów 1295 Wiek 27 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 24723
Sam od dłuższego czasu jadę na 1,8-2g całego białka (roślinne + zwierzęce) i rosnę tak jak zawsze, a nawet lepiej (choć to zaleta pewnie coraz lepszej techniki , objętości itp treningu). SoG za naukowe potwierdzenie i obalenie mitu, a wręcz mantry że białka to 2-2,5g i tylko i wyłącznie zwierzęcego. Ciekawe jak to się ma to osób stosujących doping , czy tutaj rzeczywiście większe spozycie białka ma sens , pomimo zwiększonej sytnezy białek poprzez stosowanie SAA chyba nikt nie wie jaka pula białek jest wykorzystywana na cele budulcowe a jaka na "inne" rzeczy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 367 Wiek 25 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 22384
Dla mnie najważniejszy jest wniosek, że można sobie powpier** na redu ponad bilans i nic się nie stanie ^^
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2565 Napisanych postów 29960 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200163
heh
w sumie tak,ale jeśli mówimy o białku
wiadomo że białko syci na długo,ma właściwości redukcyjne
ale czy daje przyjemność z jedzenia?

jak się dobrze zrobi to zje się ze smakiem,ale do węgli czy nawet fatu albo mixu - porównania niestety nie ma jednak

...ale jeśli ktos ma ssanie,to lepiej zjeść jakieś 'białko' niż co innego,bez większych strat czy regresu

Zmieniony przez - solaros w dniu 2014-05-13 14:30:05

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2565 Napisanych postów 29960 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200163
co do ludzi na wspomaganiu
nie tak dawno naturale musieli jeść ponad 3g
ba
grupo ponad 3g

na wspomagani niby więcej,ale nie ma badań i pewnie długo nie będzie porównujących te 2 grupy
ponadto nie ma żadnych przesłanek aby jeść nawet na wspomaganiu ponad 3g

jest to jeden z wielu mitów
poczta pantoflowa
ktos tam bierze i je 4g białka,wiec i ja będę
i tak dalej

ale nikt nie próbował jeść 2,5g czy mniej


choc teraz są juz głosy że nawet na bombie kosmiczne ilości nie są potrzebne
sa pewne limity których organizm nie przeskoczy
niestety
należy pamiętać że aby być w zerowym bilansie azotowym należy dostarczać około 800mg białka

0,8g

teraz należy sobie zadać pytanie czy faktycznie [nawet na bombie] 400 czy 500% musi byc spożywane

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 3543 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 65059
Ja jem obecnie 3,5g./kg i raczej tego nie zmienię. Wiem jakie korzyści odnotowałem w sylwetce właśnie dzięki podbiciu białku, a zmniejszeniu WW i tłuszczy, ale na przestrzeni kilku-kilku dziesięciu miesięcy, a nie ośmiu tygodniu jak w badaniu. Sorry nie da się zmienić kompozycji ciała w osiem tyg. podbijając tylko białko, więc czego oczekiwali 'jajogłowi' po zaledwie dwóch miesiącach? Rekompozycja to proces który musi trwać o wiele wiele dłużej tym bardziej dla 'naturali'. Szkoda, że test nie trwał dłużej.

Po za tym nie zawsze możemy podbić kcal WW czy tłuszczem - tak najłatwniej i najtaniej, ale często jest obawa o pogorszenie jakości naszych 'muskli'.

Zmieniony przez - Piter_1988 w dniu 2014-05-13 15:16:21
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Szacuny 3445 Napisanych postów 29429 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 639144
Ciekawe badanie. Oby więcej w tym zakresie. Myślę, że troszkę mało wiadomo to próbie badawczej oraz kontrolnej. Tu pewne czynniki mogą mieć istotny wpływ na wynik badania.

tak czy inaczej sog się należy.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2565 Napisanych postów 29960 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200163
zapewne sa przypadki że komuś będzie służyło podbicie białka
jak i podbicie białka będzie służyło w przypadku diety ubogiej czy bardzo ubogiej w węglowodany

tak jak w tym przypadku nie ma rozbicia na poszczególne osoby,tylko jest podana średnia
a średnia jest jaka jest
ale przypuszczam że ktoś z grupy HP miał więcej [znaczny wzrost] a ktoś mało,albo nic

chodzi o to że wszędzie i dla każdego było i jest 'pimpowane' że białka musi być w opór
tak jakby tylko od białka zależał nasz progres
....a nie zależy tylko od ilości białka,a jeśli juz do bardziej skupiałbym się na jakości a nie samej ilości




Zmieniony przez - solaros w dniu 2014-05-13 17:59:43

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Kreatyna - przed czy po treningu?

Następny temat

Czekolada - Turbodoładowanie w procesie utraty wagi

Zestaw 1