SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wpływ wysokiego spożycia białka [3,4g] na kompozycję ciała.

temat działu:

Badania naukowe

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 8449

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Temat przeniesiony przez Mateusz_sfd z działu Testy suplementów. Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2565 Napisanych postów 29960 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200163
Całkiem nowe badanie, opublikowane zostało 20 października 2015 roku [3 tygodnie temu?].

Podobny temat już istnieje:
http://www.sfd.pl/t1023383.html

Wowczas spożycie białka wynosiło 4,4g/dzień. Badanie wykazalo,ze nie mają istotnego wpływu na skład ciała, w porównaniu do grupy spożywającej 1,8g białka.
Celem obecnego randomizowanego badania było określenie, czy wysokie spożycie białka w połączeniu z ciężkim treningiem oporowym wpłynie na skład ciała, sprawność i zdrowie.

A high protein diet (3.4 g/kg/d) combined with a heavy resistance training program improves body composition in healthy trained men and women – a follow-up investigation
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4617900/

48 zdrowych i uprawiający trening oporowy mężczyzn I kobiet ukończyło to badanie.
Częstotliwość treningu wynosiła: pięć dni w tygodniu przez 8-tygodni.

Trening:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4617900/table/Tab1/

Istniały dwie grypy:
NP – osoby spożywały 2,3g białka/dzień [choć została poinformowana, aby spożywać nie więcej niż 2 g/kg/d.]
HP – osoby spożywały 3,4g białka/dzień [została poinformowana aby spożywać >3 g/kg/d.]

Ponadto grupa HP spożywała więcej kcal niż grupa NP.
2614kcal vs 2119kcal

BTW:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4617900/table/Tab6/

Wyniki:

Masa ciała:
NP: +1.3
HP: −0.1 

Tkanka tłuszczowa:
NP: −0.3
HP: −1.7

% tkanki tłuszczowej:
NP: −0.7
HP: −2.4

Beztłuszczowa masa:
NP: +1.5
HP: +1.5



Link do tabeli [wrócę do domu to zrobię zdjęcie]:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4617900/table/Tab4/


Wnioski:

To badanie, jak również wcześniejsze [o którym mowa na wstępie] wskazują, że mało prawdopodobne jest wzrost tkanki tłuszczowej spowodowanej dużym spożyciem białka.
Ponadto, zyski w FFM mogą wystąpić bez żadnych szkodliwych skutków ubocznych spowodowanych przez wysokie spożycie białka. To badania po raz kolejny pokazuje ze do wzrostu beztłuszczowej masy ciała [mięśni] osoby potrzebują białka ok.1,5-2,0 grama na kg masy ciała dziennie, a spożycie powyżej może być zbędne.
W rzeczywistości można przypuszczać, że minimalne dzienne zapotrzebowanie na białka u osób trenujących na siłowni [trening oporowy] powinno wynosić około 2 g / kg / d.

Co jest mega istotne:
Inni badacze sugerowali, że przeszkolone osoby mogą mieć niższe zapotrzebowanie na białko z powodu zwiększonej skuteczności wykorzystania białka!
Zgodnie z tym:
"W kilku badaniach wykazano, że trening siłowy - który powoduje bodziec do syntezy białka - zwiększa skuteczność wykorzystania białka, co zmniejsza wymagania żywieniowe na owe białko".

Te badania pokazują, że spożycie białka, które są w przybliżeniu 60% większe niż zalecane rekomendacje (to znaczy, 2 g na kg masy ciała na dobę) wytwarzają korzystne zmiany w składzie ciała w połączeniu z treningiem oporowym..
Spożywanie białka w ilościach, które są 3-4 razy większe niż RDA powodują podobny wzrost FFM zarówno dla grupy NP jak i HP.; Jednakże uczestnicy grupy HP doświadczyli istotnie większej utraty tkanki tłuszczowej w porównaniu z normalną grupą [NP], pomimo faktu, że spożywali średnio ~ 400 kcal dziennie więcej.

Co do indywidualnych wniosków. Zwolennicy każdej metody znajda plusy dla siebie.
Jedno jest wspólne – wzrost FFM u obu grup.
Różnica jest większy spadek FM u grupy HC.
Brak wzrostu tłuszczu zapasowego nawet w przypadku dużego spożycia białka.

Ale…..
Grupa HC spożywała 50% białka więcej niż grupa NP.
Przeliczając na tygodnie, miesiące – wychodzi bardzo pokaźna kwota [$$$].

I tutaj każdy sobie sam musi odpowiedzieć, mając na uwadze to ze wysokie spożycie białka [ok.2g] i bardzo wysokie spożycie białka[ponad 3g] ma taki sam wpływ na wzrost szybkości syntezy nowych białek mięśniowych.
To, co potwierdza się po raz kolejny to fakt ze są pewne mechanizmy limitujące wzrost szybkości syntezy.

W przypadku białka więcej wcale nie oznacza lepiej.

Do tego dochodzi wplyw na zdrowie,posluze sie cytatem,mam nadzieje ze Lukasz nie bedzie mial nic przeciwko:

LukaszK

Co do szkodliwości większych ilości białka, generalnie trudno jest znaleźć społeczność ciesząca się szczególnie dobry zdrowiem przy codziennym spożyciu białka w ilości 2-3 g - wręcz przeciwnie w takich długowiecznych społecznościach spożycie białka jest często niskie / umiarkowane a dodatkowo korzystna jest proporcja metionina / glicyna, co w typowej diecie kulturystycznej rzadko ma miejsce. Nie można z przekonaniem powiedzieć, że to właśnie niskie / umiarkowane spożycie białka w tych społecznościach ma wpływ szczególnie prozdrowotny, ale też nie lekceważyłbym zupełnie tych obserwacji przy okazji rozważań, czy lepiej jest jeść 2, czy 3 g białka na dzień.


zdjęcia:
http://suppversity.blogspot.ie/





Zmieniony przez - solaros w dniu 2015-11-06 15:40:42
6

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2565 Napisanych postów 29960 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200163
...

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 384 Napisanych postów 8835 Wiek 31 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 87834
Ciekawe badania, jednak zakwaszenie i problemy trawienne na 3,4g białka to pewnie dramat. Jednakże po raz kolejny nasuwa się wniosek(np na redukcji)chcesz dojeść - dojedz białkiem.

Ciekaw jestem badań o wzroście beztłuszczowej masy ciała w grupach ludzi na soku przy 2 z hakiem a 4g białka.


Zmieniony przez - Eltoro_KrK w dniu 2015-12-08 16:18:13
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 113 Wiek 22 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 6484
wedlug mnie spozywanie przez ludzi trenujacych naturalnie, nawet podczas okresu redukcyjnego, takiej ilosci bialka jak grupa HP nie ma sensu. Jak wiadomo (opisujac w w skrocie) z bialek mozemy pozyskac energie tak samo jak z weglowodanow (kiedy jest mozna powiedziec niedobor cukrow bialka moga zostac przeksztalcone az do glikogenu) tyle ze jest to szkodliwe dla naszego zdrowia-powoduje to miedzy innymi popularne zakwaszenie organizmu. Organizm po prostu sie meczy z tym procesem przemian, nie jest to dla niego cos normalnego.
Wiadomo ze moze ktos bedzie sie czul lepiej jedzac 2,5g/kg bialka a inny 1,8g/kg, ale jedzenie 3,5g/kg to juz wedlug mnie przesada, ktora jak wynika z powyzszych wykresow nie wplywa bardziej na wzrost czystej masy miesniowej, a moze prowadzic do problemow zdrowotnych


Zmieniony przez - portek28 w dniu 2015-12-08 20:19:39
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Soda oczyszczona, jako preparat przedtreningowy

Następny temat

Regulamin-zasady zamieszczeania badań i publikacji

Zestaw 1