SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wpływ węglowodanów na redukcję.

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 3517

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1551 Wiek 29 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 8809
Nie opierdzielajcie mnie, ale zgłupiałem w tym momencie. Bo zastanowiła mnie jedna rzecz:

Czy dla redukcji jest ważny tylko deficyt kaloryczny względem zapotrzebowania? Jak ilość węglowodanów wpływa na redukcję?

Bo byłem na zbilansowanej 3g WW na kmc i chudłem, (w między czasie masa) a teraz jestem na CKD i też chudnę. Więc jak to jest z tymi węglami w diecie? Liczy się tylko zaniżenie kaloryczne czy ilość węglowodanów także?

Wiem, ze powinienem to wiedzieć i wywnioskowałem, że im mniej węgli tym szybsza redukcja, ale nie ogarniam ogólnie.

Jakby ktoś tak ładnie mógł przedstawić to byłbym wdzięczny.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 234 Wiek 30 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1202
węgle są potrzebne, ja uzupełniam ww pijąc carbo w dt, tu bardziej o cukry chodzi
przede wszystkim deficyt kaloryczny, unikanie pustych kalorii słodyczy, fast foodów, napojów typu pepsi(sam cukier), chipsów itd

Don't never let somebody tell you.. "You can't do something". You got a dream, you gotta protect it.
People can't do something themselves, they wanna tell you..
"You can't do it". You want something? Go and get it!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1551 Wiek 29 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 8809
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 380 Wiek 26 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 2784
zbyt dużo ww nie można bo potem Ci w tłuszcz pójdzie...ja tak mam ale jestem endomorfik nie wiem jak ty..

Tylko wiara we własne siły gwarantuje sukces

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 3961 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 51036
liczy się bilans kalorii!! spokojnie możesz mieć dietkę redukcyjną high carb

ostre obcięcie ww ma sens kiedy schodzimy do bardzo niskiego poziomu % fatu i walczymy z opornym tłuszczykiem

do 20% kcal z ww przez kilka dni i wyłączają się receptory alfa-2 ==> spalamy uparty tłuszcz

można to też równie dobrze osiągnąć poprzez stosowanie johimbiny, jeżeli z jakiś względów nie możemy przejść na lc
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1551 Wiek 29 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 8809
O, już mi się rozjaśniło. Nie rozumiem tylko tego:
do 20% kcal z ww przez kilka dni i wyłączają się receptory alfa-2 ==> spalamy uparty tłuszcz
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 3961 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 51036
tu masz trochę o adrenoreceptorach

http://www.sfd.pl/Dlaczego_preferencyjne_spalanie_tłuszczu_jest_niemożliwe-t219742.html

uparty tłuszcz ma więcej alfa dlatego jest uparty
ale do póki nie schodzisz do bardzo niskiego bf'u to nie ma to kompletnie znaczenia

Nie rozumiem tylko tego:
do 20% kcal z ww przez kilka dni i wyłączają się receptory alfa-2 ==> spalamy uparty tłuszcz


czyli po prostu obcięcie ww ułatwia dostęp do opornego fatu
nie ma natomiast wpływu na redukcję tłuszczu jako taką - to ile spalimy zależy od bilansu kcal

Wiem, ze powinienem to wiedzieć i wywnioskowałem, że im mniej węgli tym szybsza redukcja, ale nie ogarniam ogólnie.

mit
ludziom schodzi woda i glikogen i w dupach się przewraca, zapominają o czymś takich jak zasada zachowania energii
także bilans, bilans, bilans kaloryczny, będzie na - to będzie lecieć :D

Zmieniony przez - Volcanodon w dniu 2010-05-22 22:15:04
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1551 Wiek 29 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 8809
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49843 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 22 Wiek 34 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 940
Przepraszam , że się wtrace , ale mam jedno małe pytanie związane z dietą low carb.

Co się dzieje w organiźmie gdy stosujemy low carb w przyblizonych proporcjach 2,5 grbiałka , 1,3 gr tłuszczy , 1,5 gr węgli , a w trakcie ładowania ( po 2 miesiącach stosowania tej diety ) zarzucamy oralnie przez dwa dni węglowodany proste w ilosciach 6 gr ,( oczywiscie na kilogram masy ciała ).

Oczywiscie mowa o wszelkiego rodzaju cukrach- słodycze-ciasta itp itd...wiem , że wskazane są w takich chwilach wegle złożone typu - owsianka , płatki , ryże makarony itp itd...ale pominmy efektywnosc ... chciałbym się dowiedzieć poprostu czy jest jakis limit uzupełniania glikogenu w wątrobie i miesniach po ktorym nadmiary tych wegli prostych będą odkładały się w tłuszcz..czy może w przypadku "przestawienia" się organizmu nie odłozy się zupełnie nic w tluszcz w tych 2 dniach nawet ze kolosalnym dodatnim bilansem kalorycznym...ze słodyczy itp.

dziękuję pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 3961 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 51036
masz 1,5 g ww - tak duże ładowanie praktycznie nie ma racji bytu, glikogen nie będzie znacząco uszczuplony, o ile będzie w ogóle (zależy też od objętości treningów)

organizmu nie odłozy się zupełnie nic w tluszcz

jest takie zjawisko jak 'de novo lipogenesis'
przemiana glukozy w tłuszcz

będzie za dużo to organizm odłoży, proste - bilans kalorii się liczy zawsze

proponowałbym mniejsze ładowanie, 5 godzinne, po treningu do wieczora
3-6 g ww na kg suchej masy

co do źródeł ww - praktycznie nie ma to znaczenia
cukry proste? jak chcesz możesz dać 100% glukozy..
ważne by nie przekroczyć 50 g fruktozy (zwróć uwagę, że sacharoza to w 50% frukto)

opieranie się na słodyczach to słaba opcja ze względu na to, że większość z nich zawiera sporą ilość tłuszczy (na ładowaniu fat do minimum!!)
no i oczywiście trzeba pilnować tej nieszczęsnej sacharozy

po takim 5 godzinnym ładowaniu nie powinno przybyć Ci grama tłuszczu (jak glikogen będzie mocno wypalony to prawdopodobnie nazajutrz obudzisz się nawet szczuplejszy)
prawdopodobnie nawet nie przekroczysz bilansu (najlepiej utnij odpowiednio kalorie ze wcześniejszych posiłków jeśli zajdzie taka potrzeba by kcal wyszły na zero)

jeżeli chcesz odpocząć od diety to zamiast 2 dni obżarstwa lepiej zrobić to jedno kontrolowane, poprawne ładowanie i przejść na tydzień na bilans zero

do dietce na zerowym bilansie jak bardzo chcesz to możesz spokojnie wpleść te ciasta czy słodycze [nawet tłustsze]
oczywiście z umiarem

Zmieniony przez - Volcanodon w dniu 2010-05-30 23:08:22
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Obliczam zapotrzebowanie, potrzebna techniczna podpowiedź.

Następny temat

czy jeść węglowodany przed drzemką w ciągu dnia?

Shaker