SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wiszenie na drążku

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 323

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 104 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 1643
Witam, chcę zacząć robić wiszenie na drążku żeby wzmocnić chwyt.Tyle że są dwie wersje wiszenia: aktywne i pasywne.Podobno pasywne nie jest dobre dla ścięgien bo powoduje mikrourazy.Co wy sądzicie na ten temat?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3650 Napisanych postów 53091 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 698154
Aktywna wersja to z tego co kojarzę unoszenie się o kilka centymetrów przez ściągnięcie łopatki dobra wersja, a masz jakieś przeciwwskazania do wersji pasywnej?

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 104 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 1643
Mam problemy ze ścięgnami w łokciach i lewym barku, słyszałem że takie wiszenie może być pomocne w rehabilitacji takich kontuzji.Jedni mówią że pasywne wiszenie jest dobre, inni że wisząc w taki sposób możemy pogorszyć stan ścięgien.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3675 Napisanych postów 44833 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 336107
Powis chwile i sam ocen. Jesli będzie cos nie tak to uwierz, ze organizm da o sobie znać w postaci bolu.

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 344 Napisanych postów 713 Wiek 23 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 100110
Przy pasywnym zwisie więzadła w st ramiennym dostają "w kość" dopiero po 4-5 minutach w zależności od człowieka, wcześniej nic złego się nie dzieje
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 104 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 1643
Do tej pory robiłem wiszenie aktywne i w sumie wszystko jest ok. Jednak większość opinii które znalazłem mówi o wiszeniu pasywnym , bo wtedy można rozluźnić całe ciało i ma to wpływ na mobilność i rozciągnięcie obręczy barkowej i najszerszych.Jest też wiszenie na jednej ręce które podobno daje jeszcze lepsze efekty.Trzeba będzie spróbować różnych wersji tego ćwiczenia i zobaczymy co będzie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 9672 Napisanych postów 114548 Wiek 34 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1370564
https://www.sfd.pl/[ART]_KALISTENIKA_NA_POWAŻNIE_VOL._15__IMADŁO_ZAMIAST_DŁONI-t1127808.html 

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3675 Napisanych postów 44833 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 336107
BroStyle
Przy pasywnym zwisie więzadła w st ramiennym dostają "w kość" dopiero po 4-5 minutach w zależności od człowieka, wcześniej nic złego się nie dzieje


Pewnie z czasem potrafią sie zaadaptowac i czas sie wydluza.

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3650 Napisanych postów 53091 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 698154
Mektomek
Do tej pory robiłem wiszenie aktywne i w sumie wszystko jest ok. Jednak większość opinii które znalazłem mówi o wiszeniu pasywnym , bo wtedy można rozluźnić całe ciało i ma to wpływ na mobilność i rozciągnięcie obręczy barkowej i najszerszych.Jest też wiszenie na jednej ręce które podobno daje jeszcze lepsze efekty.Trzeba będzie spróbować różnych wersji tego ćwiczenia i zobaczymy co będzie.


A nie myślałeś innymi metodami wzmacniać chwytu? Można wprowadzić jakieś trzymanie sztangi czy np talerzy dłońmi, jendak jeśli problem jest gdzieś w obrębie łokcia to on może się nasilać przy dużym obciążeniu.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 104 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 1643
Rozmawiałem z rehabilitantem , on twierdzi zeby wzmacniać prostowniki nadgarstka i palców a rozciągać zginacze.Tu chodzi o balans między tymi grupami mięśni.Tyle że to wzmacnianie należy robić stopniowo, zacząć od małego ciężaru a z kolejnym tygodniem dodawać po trochu.
Potrzebujesz szybkiej i rzetelnej porady?
Nasi specjaliści bezpłatnie odpowiedzą na twoje pytanie z zakresu treningu, dietetyki i suplementacji!
Tomasz Maciołek
Tomasz Maciołek TomQ-MAG
Łukasz Domeracki
Łukasz Domeracki Domer
Sebastian Szmit
Sebastian Szmit flex1976
Agata Bugorska
Agata Bugorska eveline
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Bardzo męski Push Pull do oceny