SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Weryfikacja diety na masę

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 679

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Wiek 17 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 246
Witam.

Mam dietkę do zweryfikowania. Jest to poniedziałek, stosunkowo najbardziej wolny dzień, który mam. 8-13:20 szkoła; 14:40 trening; 19:00 zajęcia dodatkowe.

183 wzrostu, 65kg wagi, cel to 80kg (0,5kg na tydzień). Ruszam się 2-3 razy w tyg (szkoła). Na siłkę planuję chodzić 3x w tyg.

Mój organizm nie jest przystosowany do jedzenia dużego posiłku rano. Przy 100g płatków owsianych czułem się słabo, a do tego gastro.

Zazwyczaj spię po 7h.

Posiadam odżywki: TREC MASS XXL oraz TREC WHEY 100, tak więc braki będę nimi uzupełniał.

Wyszło 7 posiłków, pewnie wypadałoby zredukować do 6. Może wywalić podwieczorek? Albo kolację o 21:30 i już potem nic?

Aby przytyć 0.5kg na tydzień pewien kalkulator wyznaczył mi:
3271.65kcal, 449.85g WW, 122.69g B, 109.04g T

Prosiłbym Was żebyście się pochylili nad tą dietką i dali mi wskazówki :).

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 61 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1979
Oblicz zapotrzebowanie kaloryczne wg. tych wzorów http://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_%_bf-t276436.html
nie wierz w kalkulatory, są niedokładne. Zdecydowanie masz troche za dużo kalorii w diecie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Wiek 17 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 246
Rzeczywiście wyszło mi koło 3,1k po przeliczeniu w/g wzorów.

Mam wrażenie że trochę przegiąłem z białkiem. Jakiś pomysł jak to naprawić?

Suma dobowa: 3103kcal, 194g (25%) białko, 76g (22%) tłuszcze, 397g (51%) węglowodany

Pozdrawiam.



I jeszcze jedna kwestia. Po treningu mogę wciągnąć szejka z gainera czy lepiej makaron+kurczak? W ten sposób mógłbym wyrzucić jeden posiłek (połączyć podwieczorek z potreningowym).


Zmieniony przez - VictorAtPL w dniu 2013-03-03 19:57:09
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 214 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 4302
Dasz rade to wszystko zjesc??:D

Daleko od bezczynnosci!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Wiek 17 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 246
Nie wiem. Trzeba będzie spróbować.

Mam jeszcze pewien dylemat, oprócz tego co opisałem dwa posty wyżej.

Czy po treningu, gdy od razu zjem banana mogę po jakimś czasie (30-45min po) załadować gainer + białko? Czy jest to dużo gorszy posiłek niż cziken + makaron?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 214 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 4302
Gorzej, jednak co posiłek to posiłek, takich zamienników jak najmniej

Daleko od bezczynnosci!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 4533 Wiek 26 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 34420
gainerem bym sobie nie zawracał głowy-już bardziej wartościowo zjeść owoce
Zmniejsz ilość białka do ok.2g/kg masy ciała-resztę kalorii rozplanuj między ww i tłuszcze
Dodaj do diety źródło wapnia np.naturalne przetwory mleczne
oraz źródła magnezu jak orzechy włoskie,pestki dyni
Zamień ryż biały na bardziej wartościowe źródło węglowodanów jak chociaż ryż parboiled,dobrze by się tu sprawdziła kasza gryczana(jeśli lubisz),która by Ci zwiększyła właśnie ilość magnezu w diecie
Po co Ci 2x dziennie ten Mass XXL? Jeśli dla poprawy smaku owsianki to spróbuj go zamienić na inne dodatki jak np.cynamon,kakao,kawa rozpuszczalna,owoce

Nie ma takich zmian,których my nie możemy wnieść!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Wiek 17 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 246
Dzięki za feedback, Szprota94.

Orzechy włoskie są, dodaje je do każdego koktajlu, bo lubię coś pochrupać.
W gainera (Treca) już zainwestowałem, a poza tym uznałem że przyda się, bo rano jak kiedyś testowałem koktajl 100g owsianych to potem się najlepiej nie czułem.
Białko ograniczyć łatwo, gorzej z dodaniem WW. Jakieś pomysły? Więcej ryżu? Oporowo mogłoby być, więcej pieczywa w szkole? Wolałbym uniknąć sytuacji (mimo że rozumiem tego pozytywne strony) jedzenia ryżu w szkole.
Jakie mogę zgarnąć inne źródło magnezu? Dodam że suplementuję się multi-vitaminą olimpu.
I jeszcze kwestia tych przetworów mlecznych - mógłbyś podać jakiś przykład? Mówisz o jogurtach naturalnych?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 4533 Wiek 26 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 34420
węglowodany możesz zwiększyć nie tylko dodając ryżu-jest całkiem spory wybór i na pewno znajdziesz coś co w miarę lubisz np.makaron pełnoziarnisty/ziemniaki/ryż brązowy/ryż basmati/ryż parboiled/kasza jęczmienna/kasza kuskus/owoce
Skoro orzechy też zjadasz to warto je również uwzględnić w obliczeniach
Skoro w szkole masz już pieczywo to w kolacji zamieniłbym je na inne źródło ww.
Z innych źródeł magnezu-możesz pić wysokomagnezowe wody mineralne jak np.Muszynianka
Z przetworów mlecznych mam na myśli np.jogurt naturalny/kefir/maślankę nat

Nie ma takich zmian,których my nie możemy wnieść!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Kalkulator bezuzyteczny

Następny temat

Dieta na mase. kto pomoże ?

Whey vit