SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Waxy Maize - najszybciej uzupełnia glikogen........KIT!

temat działu:

Badania naukowe

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 31394

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2575 Napisanych postów 29963 Wiek 38 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 200172
mojej ~100% to ww proste

z tym ze ja jem ~50g wegli na dzien

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 257 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 4111
zbyt bardzo szanuję swoje mięśnie ))
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2575 Napisanych postów 29963 Wiek 38 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 200172
a co mają mięsnie do tego


jesz bialko?
jesz

to i miesnie bedą całe.

Jadąc redukcje,spozywając odpowiednia ilośc białka (odrobinę wiecej ni9z na masie,ale wiecej czyli 2,5 z dobryc zrodel) -> miecho nie poleci/nie poleci go duzo - bo czesc zawsze poleci robiąc redukcje!

dziwne zeby nie polecialo
rekomp to co innego,zabawy na +/- 100-200kcl

ale redukcja rzadzi sie swoimi prawami,jesli ktos pisze ze jechal na ostrej reudkji i jeszcze mu muły urosly - to albo jest jakim frikiem,albo jadl inaczej niz deklarowal,albo walił cos extra!

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 257 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 4111
odnosząc się do tego co pisze Norton w artykule, na deplecjach/keto poleci sporo miesa, dochodzi jeszcze receptor insulinowy, którego praca jest zaburzona/pogorszona poprzez wystawienie go na ketony.

Layne

Znaczenie węglowodanów podczas redukcji

Istnieje kilka głównych powodów dla których nie zalecam ze rezygnowania z węglowodanów.

Pierwszym i zarazem najważniejszym powodem użycia węglowodanów jest to, że pomagają one zahamować katabolizm (utratę) mięśni podczas np.: stresu, gdy glukoza staje się głównym źródłem energii. Powstrzymanie katabolizmu może wystąpić za pośrednictwem różnych mechanizmów. Gdy organizm posiada mało energii, może próbować produkować energię poprzez konwersje aminokwasów do glukozy. Węglowodany pomogą temu zapobiec, ponieważ mogą być łatwo podzielone i przekształcone do cząsteczek glukozy. Węglowodany tym samym chronią białka przed utlenianiem. Węglowodany są również bardzo ważne w powstrzymywaniu katabolizmu mięśni podczas ćwiczeń. Podczas intensywnych treningów zapotrzebowanie na produkcję ATP znacznie wzrasta, a glukoza jest paliwem do ich wytwarzania. Glukozę możemy uzyskać dzięki węglowodanom lub przez rozbicie glikogenu (komórek przechowywanych w postaci glukozy).

Jeśli ktoś jest na diecie ketogenicznej lub na ekstremalnie niskich węglowodanach, ciało będzie zmuszone do wykorzystywania innego źródła energii, jakim są np.: aminokwasy.

Ponieważ podczas diety ketogenicznej poziom glikogenu jest na wyczerpaniu, ciało konwertuje aminokwasy do glukozy, która będzie wykorzystywana do produkcji ATP. Aminokwasy te będą pochodzić z białek, z komórek puli aminokwasów oraz z tkanki mięśniowej. Ta ostatnia opcja doprowadzi do utraty mięśni. Białka w diecie będą wykorzystywane do produkcji ATP, a wyczerpana pula aminokwasów nie wróży zbyt dobrze dla syntezy białek, powodując tym samym utratę mięśni.

(...)
Insulina hamuje działania lipolityczne (spalanie tłuszczu), które muszą być utrzymywane na niskim poziomie, jeśli chce się spalić maksymalną ilość tłuszczu. Jednak prawda jest taka, że bez insuliny nie będziemy w stanie utrzymać masy mięśniowej, ponieważ jest ona najbardziej anabolicznym / antykatabolicznym hormonem w organizmie. Insulina wiąże się z błoną komórkową, powodując różnego rodzaju reakcję w organizmie, które są wykorzystywane w utrzymywaniu i zdobywaniu masy mięśniowej. Insulina hamuje rozpad białek i spalanie aminokwasów, wpierając w ten sposób utrzymywanie lub wzrost mięśni. Insulina jest również antagonistyczna (hamująca) w odniesieniu do kilku hormonów katabolicznych, w tym kortyzolu. Kortyzol jest hormonem uwalnianym w stresie. Produkuje on glukozę poprzez rozbicie białek oraz tkanki mięśniowej.

Wydzielanie insuliny hamuje działanie kortyzolu, zapobiegając jego uwolnieniu z trzustki.

Ponadto, warto pamiętać, że długotrwałe narażenie komórek na ketony, powoduje w pewnym stopniu pogorszenie aktywacji receptora insuliny.

Dieta ketogeniczna może spowodować pogorszenie aktywacji na węglowodany. Podczas, gdy znów zaczniemy spożywać węglowodany, organizm po prostu może nie reagować na nie i zaprzestanie produkować insulinę. Węglowodany pomagają utrzymywać masę mięśniową, ponieważ utrzymują objętość komórek i ich ciśnienie osmotyczne. Rozmiar komórek jest wskaźnikiem (zwłaszcza duża objętość), który sygnalizuje czy ciało jest w stanie po posiłku. Kiedy objętość komórek jest na niskim poziomie, jest to sygnał, że ciało jest w stanie głodu. Chyba nie muszę dodawać, że w stanie po posiłku, poziom hormonów anabolicznych jest wysoki. Kiedy objętość komórek jest wysoka, wzrasta również synteza białek. Jeśli natomiast objętość komórek spadnie, następuje spadek poziomu syntezy białek. Łatwo chyba wywnioskować, że chcielibyśmy utrzymać jak największą objętość komórek, zwłaszcza podczas redukcji.

Najważniejszym problemem diet o ekstremalnie niskiej zawartości węglowodanów jest znaczne zmniejszenie objętości komórek.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2575 Napisanych postów 29963 Wiek 38 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 200172
tyle jesc wegli aby nie byc w keto (~100g) + robic ładowania (co 7-14dni)

proste

bedzie na styk a ladowania uzupelnia glikogen miesniowy

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10796 Napisanych postów 47717 Wiek 26 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Z glikogenu mięśniowego nie można uzyskać wolnej glukozy!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 257 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 4111
no i co z tego? nikt tak nie napisał nigdzie.

Zmieniony przez - photek w dniu 2012-05-10 22:44:29
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2575 Napisanych postów 29963 Wiek 38 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 200172
hehehe

to wiadomo ze glikogen miesniowy jest uzywany tam gdzie jest - ale jest glikogen watrobowy,jest bialko ktore jemy - wiec aminokwasy z ktorych ma powstac ta glukoza niekoniecznie bedzie z naszych miesni (!)
z reszta aminokwasy w procesie glukoneogenezy nie sa jedynym i na pewnie nie najwazniejszym substratem

jest mleczam
jest glicerol

solaros

Źródla energii podczas postu :

-Po ok. 12-18h postu ~2/3 energi stanowic będą wolne kwasy tłuszczowe.

-Pozostale ~1/3 stanowic bedzie 'glukoza'
- z czego:
-Po całonocnym poście (z calkowitej glukozy) ~50% (47-54%) stanowic będzie glikogen watrobowy (glikogenoliza-rozkład glikogenu do glukozy) + ~50% glukoza powstała w glukoneogenezie (proces przekształcania niecukrowcowych prekursorów, np. aminokwasów, glicerolu czy mleczanu w glukozę).
-Po 22h poszczenia glukoza bedzie pochodzić z glukoneogenezy w ilości ~64-67% a 36-33% glikogenoliza.
->Dopiero po 40-60h postu ~100% bedzie stanowic glukoneogeneza -> blisko 100% glukozy powstanie w glukoneogenezie

->Glicerol po okresie 14h postu stanowić będzie ~38% udziału w glukoneogenezie.
Po 60h postu ~60-70%.



wiec policz sobie ile tych miesni Ci sie straci w ciagu tej pory niejedzenia!

Zmieniony przez - solaros w dniu 2012-05-10 22:48:07

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 257 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 4111
Ale przeciez nie chodzi tutaj o IF, kiedy ładowanie węgli w planie robi się codziennie praktycznie po treningu, ale przedłużoną dietę low carb czy keto, gdzie na chłopski rozum glikogen będzie pewnie nonstop opróżniany , szczególnie robiąc dużo aero w tygodniu no i na minusie kalorycznym, wiedząc przy tym, że przeciętna osoba może zmieścić 600-700 gram glikogenu. na minusie kalorycznym, bo rozmawiamy o redukcji, niedość że testosteron jest wysoko, to kortyzol jest wysoko, szczególnie robiąc dużo interwałów, to wszystko daje negatywne efekty, antyanaboliczne, daltego niekorzystanie z antykatbolizmu weglowodanow jest zarówno wg mnie jak i layne'a błędem.

ja bawiłem się raz z lowcarbem i straciłem dużo mięsa, więcej tego nie zrobię, idąc za radami layne'a jest cudownie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
faftaq Dietetyk-SFD
Ekspert
Szacuny 1420 Napisanych postów 35562 Wiek 37 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 150829
Wydzielanie insuliny hamuje działanie kortyzolu, zapobiegając jego uwolnieniu z trzustki. - a to bardzo Ciekawe, kortyzolu z trzustki... hmmm..

Dieta ketogeniczna może spowodować pogorszenie aktywacji na węglowodany. Podczas, gdy znów zaczniemy spożywać węglowodany, organizm po prostu może nie reagować na nie i zaprzestanie produkować insulinę. - kolejny wspaniały kwiat radosnej twórczości.

Proszę nie przytaczać tutaj autokompromitujacych się tekstów.

Wbrew pozorom ketoza może mieć antykataboliczny potencjał w stosunku do tkanki mięsniowej. I ładowania wcale nie są konieczne. Nasz organizm przestawiając się na ciała ketonowe "odzwyczaja się" do glukozy, przez co po okresie adaptacyjnym zmniejsza się nasilenie glukoneogenezy i aminokwasy z tkanki mięsniowej nie sa "wyciagna" w takim stopniu jak mogłoby się to wydawać. Poza tym rozpad triacylogliceroli dostarcza także gliecrolu, ktory wejść może do glukoneogenezy.

Insulinooporność faktycznie może na KD wystapic, ale nie ma ona charakteru patologicznego i jest odwracalna. jest literatura która to potwierdza

Co do mozliwości stosowanie diet ketogennych w sporcie - ciekawa publikacja http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC524027/

Zmieniony przez - faftaq w dniu 2012-05-10 23:23:30
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Kozieradka (fenugreek) - poprawia wrażliwość insulinową,obniża poziom cukru

Następny temat

Kreatyna - długotrwałe stosowanie a skutki uboczne.

NutLove