SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Węglowodany w napojach

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 171

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 34 dni Przeczytanych tematów 22
Czy liczycie do makro węglowodany z napojów typu tymbark itd. Niby wypijając podczas szkoły 1,5l załóżmy Tymbarka to mamy +- 100 węgli ale czy Jest to na prawdę około 1/4 mojego zapotrzebowania na węgle... ?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Koniu151 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2659 Napisanych postów 50474 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 340414
Tak, wliczasz węgle z napojów i czegokolwiek innego co spożywasz, a ma węglowodany.
Nie rozpływają się magicznie w powietrzu.

Natomiast słodzone napoje sugeruję zmienić na wodę, czy też napoje bez cukru/light.

POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGÓW ONLINE. KONTAKT: koniu151.sfd@gmail.com

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 34 dni Przeczytanych tematów 22
no Właśnie tu drugie pytanie ...
Czy na masie spożywanie takich napojów będzie czymś baaaardzo złym ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Koniu151 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2659 Napisanych postów 50474 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 340414
Jeżeli nie jesteś w stanie przejeść kcal czy też węglowodanów z jedzenia, to nie ma problemu byś część z nich dostarczył w formie płynnej czy też w postaci produktów rekreacyjnych, jednak wszystko musi być wliczone w bilans i zapotrzebowanie na poszczególne makro.

POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGÓW ONLINE. KONTAKT: koniu151.sfd@gmail.com

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3823 Napisanych postów 63290 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 680129
Będzie bardzo złym wyborem źródła węglowodanów, bez względu na cel, a budując masę mięśniową nawet gorszym. Jeżeli masz ujemny bilans kaloryczny, to cukry przetworzone nie wpłyną negatywnie na efekty zmiany sylwetki. W sytuacji dodatniego bilansu kalorycznego nie dość, że będzie miało znaczenie, to jeszcze podogrszy wrażliwość insulinową, a w dłuższej perspektywie wpłynie też negatywnie na zdrowie.

Nie wiem w ogóle skąd pomysł żeby nie wliczać cukrów prostych do bilansu kalorycznego?

Im mniej cukrów prostych w diecie, tym lepiej.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10932 Napisanych postów 118759 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1389545
Zliczas ze wszytskiego, trzeba pamietać że węgle z napojów nie są wartościowe, przeważnie to będą cukry, co niestety jest słabym wyborem.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6380 Napisanych postów 75325 Wiek 43 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 631581
Lepiej zamień na wersje light czy zero będą one zawsze lepszą opcją niż ich cukrowe odpowiedniki. Regularna konsumpcja słodzonych cukrem płynów zwiększa ryzyko nadwagi i otyłości oraz chorób z nimi związanych. Nie tylko są źródłem pustych kalorii, ale mogą wpływać negatywnie na nawyki żywieniowe, zwiększając spożycie niskojakościowych pokarmów. Dlatego zarówno dzieci jak i dorośli powinni zrezygnować z ich spożywania, wybierając bezkaloryczne płyny, takie jak wody mineralne czy herbaty lub ziołowe napary.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12293 Napisanych postów 12104 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 320099
spożywanie tych produktów jako podbicie kcal czy węgli może wydawać się dobrym pomysłem, ale jakby nie patrzeć to jest 100g cukru, więc budowanie masy jedno, ale odbić się to może na jej jakości (tłuszcz zamiast mięśni)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3823 Napisanych postów 63290 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 680129
Nawiązując do zalecanych źródeł węglowodanów w naszej diecie dominować powinny takie produkty, jak:

- ryże (parboiled, basmsti, jaśminowy, dziki, czarny, czerwony),
- kasze (gryczana, jaglana, pęczak, jęczmienia, kuskus),
- makarony (durum, żytni, razowy, gryczany),
- pieczywo (żytnie, razowe, orkiszowe, graham, pumpernikiel, pełnoziarniste),
- płatki zbożowe (orkiszowe, jaglane, gryczane, jęczmienne, owsiane, żytnie),
- ziemniaki, bataty.

https://www.sfd.pl/WĘGLOWODANY,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135388.html

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Tłuszcz Shea

WPC