SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Węglowodany = insulina = tycie

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 6585

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10772 Napisanych postów 47073 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Cześć, jakiś czas temu widziałem w internecie artykuł z wynikami badań, w którym było umieszczone zdjęcie dziewczynki chorej na cukrzyce typu pierwszego - przed diagnozą i rozpoczęciem leczenia była bardzo szczupła, wręcz skóra i kości - niedobór insuliny. Kiedy zaczęto jej podawać insulinę, w bardzo szybkim czasie przy takiej samej aktywności fizycznej i nie zmienionej diecie - zaczęła przybierać na wadzę. Po kilku miesiącach była pulchną dziewczynką.

Trzustka produkuje insulinę, przez której nadmiar - przybieramy na wadzę.

W ciągu dwóch ostatnich lat schudłem równe 45 kilogramów. Po przez ograniczenie węgli i intensywne treningi. Teraz moja waga to 85 kilogramów - ale od jakiegoś czasu zgodnie z radami na forum SFD, zacząłem jeść więcej węglowodanów - oczywiście pełnowartościowych. Wszyscy pisali, że taka ilość węgli w diecie jest równoznaczna z głodówką. Tak więc, zgodnie z tymi radami zwiększyłem ilość węgli. Nie minęły 2 miesiące, jak obwód pasa wzrósł o ponad 6 cm - mimo jeszcze większej aktywności fizycznej.


Więc skoro to insulina jest odpowiedzialna za tycie - pisząc w dużym uproszczeniu - a jej produkcja jest aktywowana przez węglowodany - czy mogę z powrotem zejść do takiego schematu i czy przyniesie on efekty - patrz niżej.


Węglowodany ograniczam do 60 gramów w jednym posiłku każdego dnia - zawsze po treningu na siłowni, a tłuszcze i białka podbijam.


Jedząc produkty zawierające duże ilości tłuszczu - nie tyjemy, jeżeli trzustka nie wytworzy insuliny - a więc jeżeli podczas tego posiłku nie zjemy węglowodanów, które produkują jej produkcje.

Czy zgadzacie się w tej kwestii ?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
faftaq Dietetyk-SFD
Ekspert
Szacuny 1417 Napisanych postów 35562 Wiek 36 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 150814
Generalnie optymalne spożycie weglowodanów jest uzaleznione od wielu czynników, m.in. od indywidualne wrażliwości insulinowej. Trudno mi się odnieść do przyczyn przyrostu obwodu pasa, bo nie widziałem Twojej diety. W swojej prektyce zawodowej staram się jako dietetyk tak modyfikować jadłospisy swoich klientó by zaprzyjaźnić ich organizmy z insuliną, ale nie ma tutaj jednej uniwersalnej strategii. Hormon ten jest wrogiem tylko przy upośledzonej wrażliwości insulinowej. przy prawidłowej wrażliwosci jest przymierzeńcem sportowca, o ile oczywiscie nadto nie stymulujemy jego sekrecji.

Warto byś wiedział iż nie tylko węglowodanó ale również białko może w spośób istotny stymulować odpwoiedź ze strony insuliny.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 203 Wiek 45 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 1570
Ten art w necie to na nowejdebacie. Znam go dobrze. Jest w 100% prawdziwy. Jak widzisz ograniczając węgle straciłeś tkankę tłuszczową. Zwiększając węgle musiałeś przytyć - tak działa insulina przy obniżonej wrażliwości częsci tkanek(np wątroby).
Nie widze powodu dla których miałbyś się truć cukrowcami. Odżywiaj się optymalnie. Jeżeli twój BF jest niższy niż ~20% możesz na każdy gram białka zjadać 2g tłuszczu i ~0.5g węgli w posiłku. Dwa-trzy posiłki dziennie do syta bez przejadania się. W dni treningowe najlepiej większośc węgli zjeść w posiłku potreningowym.
Jeżeli masz powyżej 20% to lepiej zjadać w proporcjach BTW 1:1:0.5 aż zjedziesz poniżej 20%, wtedy możesz delikatnie podbijac tłuszcz. Kieruj się bardziej uczuciem głodu niż jakimiś wyliczeniami.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 18 Wiek 34 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 86
Ja byłem wiele lat na diecie niskowęglowodanowej, schudłem, czułem się i funkcjonowałem nieźle (dieta zbliżona do diety kwaśniewskiego), dopóki nie postanowiłem wrócić na matę (kiedyś trenowałem judo, teraz BJJ). Okazało się, że nie mam pary w porównaniu do innychy zawodników, którzy wcale dłuzej ode mnie nie trenowali. Na macie pojawiały się zawroty głowy, nie mogłem zasnąc po treningu. Do tego jeszcze pogorszyły się u mnie wyniki krwi (kortyzol, glukoza, LDL).

Ktoś namówił mnie żebym po prostu zaczął jeść węgle, w sumie to i tak zaczęło mnie ciągnąc do owoców, miałem ochotę na ziamniaki z mizerią, czekoaldę etc, coś co gdy tylko biegałem sobie rekreacyjnie, a od czasu do czasu poszedłem na siłownie nie zdarzało mi się raczej.

Powiem tak: powrót do węgli to była najlepsza decyzja mojego życia. Jest power, jest nabicie jak robię siłkę, w końcu mogę robić treningi interwałowe na pełnej k... Nie mogę powiedzieć, że żałuję swojego życia na LC, ale po prostu zmieniły mi się priorytety, teraz gdy mam 3 - 4 sesja na macie, 1 - 2 x siłkę i nieraz pójdę pograć w kosza na salę to węgle są dla mnie zbawieniem. Nie wyobrażam sobie powrótu do poprzedniej diety.

W ciągu niewiele ponad miesiaca diety z węglami z pasa zleciałem około 2 - 3cm, wyraźnie przybrałem muskulatury, siła i wytrzymałosć na +. no i co mnie cieszy porpawiły się wyniki (LDL spadł, HDL bez zmian, triglicerydy lekko w górę, ale i tak dużo poniżej normy, a najlepsze glukzoa na czczo 81, a na LC 93..)..

Ja jednak zaczałem dodawać węgli stopniowo tylko po posiłku potreningowym najpierw, potem dałem także przed treningiem odejmując tłuszczu. Tobie też polecam stopniowe zmiany, bo podobno po długotrwałym LC coś nie tak jest z insuliną i trzeba być ostrożnym.

Pozdro
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 233 Wiek 36 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 930
Malcerz - można sobie żyć w obawie przed węglami, nazywać je trucizną, chować siędo musiej dziury i wszytkich przed nimi ostrzegać, ale zdecydowanie wyżsyzm stadium wtajemniczenia jest wykorzystać je na swoja korzyść. Można to zrobić poprzed odpowiednie triki żywieniowe i treningowe. LC może być znakomitym środkiem do celu, ale nie celem samym w sobie, chociaż nie koneicznie w odniesieniu do takich proporcji o jakich piszesz.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 203 Wiek 45 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 1570
Jasne, dlatego nie twierdze że DO jest idealna dla każdego. Ale wg tego co pisze KubaWroclaw to własnie on jest tym kto powinien unikac węgli. Przynajmniej dopóki nie obniży BF do ~10-12%, co będzie równoznaczne z poprawieniem wrażliwości na insuline. Ale do tego czasu węgle będą mu tylko szkodzić. Co wyraźnie opisał(+6cm w pasie).
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10772 Napisanych postów 47073 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Poziom glukozy na czczo 70mg/dl ,kt dosc czesto towarzyszy osobom na IF ,swiadczy o glodowaniu organizmu-do glosu dochodzi glukagon-katabolizm. Wole miec poziom glukozy na czczo 100-120. :D inny jest los i rola glukozy na lc i hc. :D
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 233 Wiek 36 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 930
Ja na LC obserwowałem poprawę glikemii (ok 75 - 80m/dl). Na IF - wzrost do około 90mg / dl. Na długoterminowych LC poziom glukozy może wzrosnąc ze wzgledu na rozwój fizjologicznej insulinooporności, jednak i w tedy nie powinien przekraczać 100 - 110mg / dl, wyższe wartosci są zazwyczja osiągane przy nadmiernej aktywnosci kortyzolu.

Warto byłoby zbadać poziom HbA1c. Nalezy też pamiętać, że trzustka (komórki beta) są wrazliwe na poziom glukozy i zbyt wysoki jej poziom długo się utrzymujący może prowadzić do zaburzeń ich funkcji.

Zbyt wysoki poziom glukozy na LC może być spowodowany bądź zbyt wysoką bądźzbyt niską podażą białka.

70mg/dl nie jest oznaką niedożywienia.

Zmieniony przez - saajonarah w dniu 2013-04-19 23:55:07
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10772 Napisanych postów 47073 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Polecam poszukać sobie w necie prace na temat poziomu glukozy, a
Zależność miedzy stężeniem cukru we krwi a mięśniową wydajnością pracy (Bartleya i Chute) netto.
Zależność między mięśniową wydajnością pracy a stężeniem cukru we krwi w przypadkach nieprzyjmowania śniadań (wg Haggarda i Greenwooda) :)
Kolejny zmanipulowany poziomem cukrów we krwi, co ze zdrowego cukrzyka chce robić? Analogicznie sprawa wygląda z cholesterolem nawiasem mówiąc, ten sam mechanizm "chorobowy".

Polecam w celach "oświecenia" w sprawie biochemii komórki i roli glukozy na na diecie wysokotłuszczowej zgłosić się do profesora w Poznaniu.
Profesor Przysławski i doc. Bolesławska
(...)Zarówno prof. Przysławski jak i doc. Bolesławska są pod wrażeniem pozytywnych wyników uzyskanych w wyniku przeprowadzonych badań i widzą potrzebę dalszego naukowego poszerzania tematu. Pan profesor ma już bardzo konkretne wizje i tematy dalszych prac. Uważa, że ten temat zasługuje na dalsze badania w celu wykazania, że pozytywne wyniki optymalnych są nie do podważenia.

(...)Doc. Bolesławska, która jest osobą przesympatyczną, przygotowuje pracę habilitacyjną w oparciu o wyniki badań nad optymalnymi, która zaowocuje wydaniem monografii naukowej w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Już w tej chwili cząstkowo wyniki pracy publikowane są w światowych czasopismach naukowych. „Widzę, że u optymalnych całkowicie zmienia się metabolizm na poziomie komórkowym i chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób . Ponieważ biochemia komórki jest inna przy żywieniu optymalnym, należy być elastycznym w podejściu do norm badań laboratoryjnych u osób żywiących się optymalnie. Normy te powinny być dla optymalnych nieco inne niż dla żywiących się tradycyjnie”



Zmieniony przez - Evo w dniu 2013-04-20 15:01:28
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10772 Napisanych postów 47073 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10772 Napisanych postów 47073 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
saajonarah

Zbyt wysoki poziom glukozy na LC może być spowodowany bądź zbyt wysoką bądźzbyt niską podażą białka.


a tu napisałeś tak
saajonarah
Malcerz - zjedz sobie kilogram mięsa i zrób próbę glukometrem, a zobaczysz czy białko tak łatwo się w cukier zamienia....


zamienia się , czy się nie zamienia? :)


Zmieniony przez - Evo w dniu 2013-04-20 16:02:11
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta do Sprawdzenia {Pytanie]

Następny temat

Zapytanie

aerofull