SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Węglowodany.

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 250

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 217
Witam. Temat jest znany a odpowiedzi skrajnie podzielone. Potrzebuję dobitki węglowodanów w diecie na masę. Ektomorfik, 185cm, 75kg.
Główne źródła z których korzystam to ryż paraboiled, makarony, pieczywo mieszane oraz pełnoziarniste, warzywa, owoce. Jednak moje zapotrzebowanie wynosi około 400 a z jedzenia udaje mi się dobić 300 ze sporym trudem, więcej już nie mieszczę.
Kilka tygodni temu wpadłem na pomysł szejka z płatków owsianych. 150 gram surowych płatków mielę w pył, do tego dodaje masło orzechowe oraz 300ml mleka. Próbowałem dawać płatki zaparzone wrzątkiem, jednak te kilkukrotnie zwiększają swoją objętość, szejk jest zbyt gęsty i odrzuca mnie smród, którego w przypadku płatków surowych nie ma. W efekcie czego po wypiciu kilku łyków musiałem to zwrócić i przez resztę dnia już nic nie zjadłem.
W przypadku szejka z płatków surowych nie widzę żadnych efektów ubocznych, dodatkowo w 2 minuty mam posiłek z głowy.
Ostatnio zacząłem o tym czytać i wpadłem w panikę. Pojawiają się opinie, że to bardzo dobry sposób, lecz przeważają negatywne. Że to złe, niezdrowe, zniszczy układ trawienny, puchnące w żołądku płatki go rozsadzą itp.
I moje pytanie brzmi:
Czy można? Jeśli nie owsiane, to jakie inne? Bez obróbki termicznej, jedynie obronione mechanicznie w proszek.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 208 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 4557
Ja jem owsianke Scitec protein breakfast, w porcji masz 44 g węgli. Dodatkowo dodane białko, zalewasz ciepła wodą, w smaku rewelacja (3 smaki do wyboru)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7118 Napisanych postów 77068 Wiek 44 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 644487
Do wyboru masz wiele innych źródeł węglowodanów: różnego rodzaju kasze (gryczana, jaglana, jęczmienna, bulgur, owsiana), ryże (basmati, jaśminowy, parboiled, dziki, brązowy, czarny, dziki, czerwony), makarony (pełnoziarnisty, durum, żytni, razowy), płatki zbożowe (jęczmienne, jaglane, gryczane, orkiszowe). Polecam Ci poczytać o urozmaiceniu diety i zalecanych źródłach węglowodanów:

https://potreningu.pl/articles/914/dlaczego-dieta-powinna-byc-urozmaicona 
http://www.sfd.pl/WĘGLOWODANY,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135388.html
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 208 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 4557
Ryz i makarony mówi ze ma w diecie, sam ryz smakuje jak papier, trzeba go robić z czymś aby sie dało jeść, nie zawsze jest i czas i chęć na ryż dwa razy dziennie, a owsianka sciteca wchodzi jak miód
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 217
Dzięki za odpowiedzi. Oczywiście, że takie rzeczy mam w diecie. Owsianka hmm...
Może pomińmy temat tych innych źródeł a skupmy się na tym moim szejku bo to właściwie główny temat tego... tematu?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7118 Napisanych postów 77068 Wiek 44 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 644487
Tylko ze sama owsianka to za mało . Pozatym duże ilości płatków owsianych również nie są specjalnie zdrowe . Bogate są bowiem w puryny oraz kwas szczawiowy i fityniany. Kwasy szczawiowy, fitynowy i fosforowy oraz kalcytonina mogą hamować wchłanianie związków wapnia z pożywienia. Płatki zawierają duże ilości błonnika a zbyt duże spożycia błonnika powoduje zaburzenia wchłaniania wielu składników pokarmowych, zwłaszcza pierwiastków takich, jak żelazo, wapń, magnez czy cynk. Zbyt duża podaż błonnika upośledza również trawienie białek zmniejszając pobór aminokwasów z przewodu pokarmowego.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12562 Napisanych postów 121943 Wiek 35 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1405300
Ja akurat wolę namoczone płatki, nie musisz dawać 150g daj 100 albo mniej i uzupełnij to owocami.

Po co mielić, równie dobrze to i mąke ofsianą mozesz sobie kupić.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 217
Namoczone niestety nie przejdą:/
Skoro nie można zmielonych surowych to będę zmuszony kupić odżywkę carbo. Inaczej braków nie uzupełnię.
A może jakieś inne płatki? Jaglane, ryżowe? Nie chcę ich jeść na kilogramy, a po 150 gram dziennie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4098 Napisanych postów 64700 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 687052
400 gramów weglowdanów nie jest jakaś szczególnie wysoką podażą, więc raczej nikt nie powinien mieć z tym problemu. Dla przykładu ja na redukcji jadam więcej i podjadam jeszcze sporą ilością warzyw żeby się najeść.

Jeżeli jednak Tobie jest ciężko to masz dwie opcje. Zmniejszyć podaż węglowodanów, zwiększając jednocześnie kalorie pochodzące z tłuszczów. Dostarczysz w łatwy sposób większą ilość energii w mniejszej objętości produktów.

Wiele zależy od tego ile już teraz masz składników odżywczych w diecie.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4098 Napisanych postów 64700 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 687052
Druga opcja to włączenie do diety większej ilości źródeł weglowdanów przetworzonych, taki jak np. żelki, sorbety, czy nawet dodatek carbo. Spożywając sporo weglowdanów ze źródeł pełnoziarnistych, warto pamiętać o tym, że istnieje ryzyko dostarczenia dużej ilości błonnika, a to powiązane będzie z problemami trawiennymi. Dlatego też zwiększanie spożycia płatków owsianych, czy pieczywa pełnoziarnistego niekoniecznie będzie rozsądne.

https://potreningu.pl/articles/3708/blonnik-w-zdrowej-diecie--wiecej-nie-znaczy-lepiej 

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 217
No dobrze, więc może podbije węgle tym?
https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Carbo_Multi_Max-opis33309.html?device=m&gclid=EAIaIQobChMIzfD9oc6y6AIVQ1XTCh18LApTEAQYASABEgJ7bfD_BwE

2 porcje tego i 2 porcje whey protein od razu po treningu jako uzupełnienie diety będzie ok? Bo zazwyczaj trenuję po pracy około 19, kończę o 20 i mam problem z ostatnim posiłkiem, nie mogę niczego przełknąć stąd właśnie pomyślałem o czymś w formie płynnej.
A z tego połączenia miałbym 600 kalorii, 90 węgli i 40 białka i to by dobiło do mojego bilansu a nawet dało nadwyżkę.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Problem z liczeniem kalorii

FuckBaton