SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Utrzymanie siły w przysiadach

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2299

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 53 Wiek 28 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 643
Witam wszystkich serdecznie!
Mój plan treningowy wygląda następująco:

Trening A:
przysiad - rozgrzewka, potem 5x5
wyciskanie hantli leżąc - rozgrzewka, potem 5x5
wiosłowanie hantlą jednorącz - rozgrzewka, potem 5x5

Trening B:
przysiad - rozgrzewka, potem 5x5
wyciskanie hantli stojąc - rozgrzewka, potem 5x5
mc - rozgrzewka, potem 1x5
podciąganie nachwytem

Doszedłem do etapu, kiedy w przysiadzie uzyskuję wynik równy 1,5 mojej masy ciała w każdym z 5 powtórzeń w każdej z 5 serii. Natomiast w innych ćwiczeniach moje wyniki znacznie/trochę odstają i chciałbym się teraz na nich skupić.

Chciałbym się dowiedzieć, jak zmienić mój program, aby na razie pozostać przy wyniku w przysiadzie (nic nie dokładać, ale utrzymać cały czas to 1,5 x masa ciała) i jednocześnie kontynuować progres w innych ćwiczeniach? Przysiady obecnie zajmują mi już dużo czasu i kosztują mnie wiele energii, a zależy mi na progresie górnych partii mięśniowych.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12040 Napisanych postów 49466 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 382162
W wiekszosci sklepow sportowych, sklepy z akcesoriami do wspinaczki. Poszukaj Ja swoja kupilem w Inter Sporcie

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Prowadzenie, plany treningowe, plany żywieniowe: kubaskop@interia.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12040 Napisanych postów 49466 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 382162
Jak zwiekszasz obciazenie w poszczegolnych cwiczeniach z tygodnia na tydzien/z treningu na trening?

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Prowadzenie, plany treningowe, plany żywieniowe: kubaskop@interia.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 53 Wiek 28 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 643
Obciążenie zwiększam z treningu na trening, przy czym przysiady występują w każdym treningu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 2034 Wiek 30 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 19955
Skąd wytrzasnąłeś ten trening ?:D
http://www.sfd.pl/[ART]_Pierwszy_rok_treningów_-t906985.html

Zmieniony przez - Raadek1990 w dniu 2014-11-25 13:03:45
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 97 Napisanych postów 20120 Wiek 17 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 184405
Gdybyś miał jakiekolwiek pojęcie o treningu siłowym, to rozpoznałbyś ten trening jako klasyczne 5 x 5 Starra z wyciskaniami hantlami... Rozumiem, że starasz się naśladować starszych kolegów, którzy dyskredytują lub aprobują treningi w sposób, który imitujesz, ale do tego, żeby tak zwracać się do innych trzeba mieć opanowane pewne rudymentaria.


Ale ad rem:


Voltigo- zmień po prostu metodę progresji (to jest nie rób 5 serii docelowych, a po prostu 1 docelową. 5 serii w sumie, ale dokładasz ciężaru i tylko ostatnia jest na maksymalnym ciężarze), albo rób nogi co drugi trening, zamiast przysiadu daj coś lżejszego na nogi (np wyskoki/wykroki, rdl) i/lub podciągania.



Zmieniony przez - Pandarek w dniu 2014-11-25 14:07:04
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 2034 Wiek 30 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 19955
Nie twierdze że znam sie wybitnie, ale w tym treningu nie powinny znalezc sie jakiekolwiek cwiczenia na mniejsze partie ? i czy skoro nogi dobrze progresuja to lepiej zmniejszy im bodziec ?
Nie lepiej było by np wzmocnic triceps ktory dziala synergistycznie przy wyciskaniu ?

autor niech nie bierze pod uwage moich wywodow tutaj, ja pytam z czystej ciekawosci dla siebie :D
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 97 Napisanych postów 20120 Wiek 17 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 184405
http://stronglifts.com/5x5/

i cytat z arta Roniego (który linkowałeś)

ETAP 2

Nasz świeżak zrozumiał już rolę odżywiania.Wie,że masa mięśniowa nie bierze się z powietrza.Co dalej?
Teraz możemy zająć się samym treningiem siłowym.Jakiego planu de facto potrzebuje osoba,która nie miała nigdy styczności z ciężarami?

Polecam 4 najbardziej podstawowe i złożone ćwiczenia :

Przysiad
Wyciskanie sztangi leżąc
Martwy ciąg
Podciąganie na drążku lub Wiosłowanie

3x w tygodniu.

Tylko tyle i aż tyle.
Wszędzie 4/5s po 10/12 powtórzeń.Może być stały ciężar.


Na początku ćwiczenie tricepsa nie jest konieczne. Zawsze można dodać 1-2 serie, ale nie trzeba tego uwzględniać w planie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 2034 Wiek 30 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 19955
Czaje czaje z tym że, autor napisał że przysiada z ciezarem 1,5x własna masa to stwierdziłem że nie jest już taki świeży :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12040 Napisanych postów 49466 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 382162
Ja tam bym siadow nie wyrzucal. Jesli chodzi o moje zdanie to obnizylbym ciezary w siadach i dodawal +5kg co dwa tyg. Nie co trening/tydzien, a co dwa

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Prowadzenie, plany treningowe, plany żywieniowe: kubaskop@interia.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 97 Napisanych postów 20120 Wiek 17 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 184405
I na każdym treningu robił objętościowo 5 x 5 3 x w tygodniu?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 2034 Wiek 30 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 19955
A kto go wie ile tak ćwiczy, mnie już nic nie dziwi :D
ale mniejsz z tym nie ma sensu spamować forum :)

Wracając do tematu to jestem tego zdania co georgu, nie wywalal bym siadów skoro dają efekty
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ile ćwiczeń na daną partię ciała ?

Następny temat

Jak zrobić drabinkę?

nutloveb