SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Unoszenie ramion w przód ze sztangą <--pytanie

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2077

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 1024 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 20096
Czy takie cwiczenia jak unoszenie ramion w przód ze sztangą/sztangielkami można wykonywac wyzej niz do wysokosci barków(mam to na mysli pozycje w ktorej sztanga/sztangielki zatrzymuja sie nad glowa)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10972 Napisanych postów 50341 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Żeby wykonać poprawnie to ćwiczonko należy oczywiście podnieść sztangę/hantle na równi z wysokością barków, lub lekko wyżej ; )
Patrząc na kąt pomiędzy wyprostowanymi rękami do przodu i głową (90stopni) to łapy podnosić maksymalnie w tym ćwiczeniu do 45 stopni. Tylko, żebyś znowu nad glowe nie podnosi ;p
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 1024 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 20096
Czyli podnoszac sztange od dołu do samej góry(rece wykonaja prace o kącie 180 stopni) nie bedzie dobrym pomyslem? Chciałbym aby cwiczenie mialo jak najwiekszy zakres.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10972 Napisanych postów 50341 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
180 stopni to podniesienie rąk ze sztangą z opadu do wyprostu rąk nad głową... więc źle! mówisz

Podnosząc sztangę na równi z barkami wykonujesz 90 stopni - poprawnie jest przy tym ćwiczeniu wykonać 100-120 stopni =]
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 111 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 4150
Witam. Widziałem na youtubie filmiki gdzie kulturyści robia to ćwiczenie w wersji 180 stopni, zaczynając z dołu z rozkroku do pełnego wyprostu nad głowę, uzywając pojedynczego ciężkiego hantla. Chciałbym właśnie taką wersję włączyc do mojego treningu FBW - czy ktos orientuje się jakie mięśnie sa wówczas angażowane?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 550 Wiek 44 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 10905
@bartek895 podnosząc sztangę w zakresie 180 stopni nie będzie "złym" pomysłem, będzie po prostu nieefektywne, bo po przekroczeniu tych 120 stopni będzie spadała siła bodźca działającego na mięśnie naramienne.

@M.B.T.S. - j.w. nie ma potrzeby ciągnąć do samej góry, a to ćwiczenie działa na mięśnie naramienne i na obojczykową część piersiowego większego.

"Ha! Mam młot Thora! - Czy teraz będę mógł rozmawiać z rybami?"
**********
[http://romb.org.pl] 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 111 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 4150
Wiem że nie ma, ale mi sie podoba akurat ta wersja:) A przy FBW nie będzie to chyba złym wyborem, bo ten trening z założenia zawierać ćwiczenia angażujące dużo mięśni (chyba sie to nazywa ćwiczenia wielostawowe?). Wydaje mi się, że do pracy powinny sie włączać wówczas dodatkowo kaptury/najszerszy...?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 550 Wiek 44 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 10905
Spoko, krzywda Ci się nie stanie przy pełnym zakresie ruchu.
Akurat to ćwiczenie jest jednostawowe - ruch odbywa się tylko w stawie barkowym i w jednej płaszczyźnie strzałkowej, więc działa bardziej jak izolujące.
Ćwiczenie angażuje głównie m. naramienny i część piersiowego, inne mięśnie zaangażowane w ruch to stabilizatory korpusu i łopatki, ale to niewielkie zaangażowanie.

"Ha! Mam młot Thora! - Czy teraz będę mógł rozmawiać z rybami?"
**********
[http://romb.org.pl] 

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Czy ten trening jest odpowiedni?

Następny temat

stawy, sciągacze

nutloveb