SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Uczucie sytości na diecie redukcyjnej

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 305

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 123
Witam wszystkich, biegam od poczatku czerwca regularnie, do tego dorzucam siłownie, na poczatku czerwca moja waga to 96-97 kg obecnie spadło do 86kg w ogóle bez zadnej diety tylko po prostu ograniczałem się w jedzeniu, małe porcje i zero słodkiego, postanowiłem przejsc na zdrowe jedzenie i tu pojawia się problem bo ciągle czuję się najedzony i nie wiem czy robię dobrze czy zle, chcę zjechać do 80kg wagi... przykładowa moja dieta np z dzisiaj
09.00 rano płatki owsiane 6 łyzek stołowych na wodzie + borówki
13.00 obiad w postaci 3/4 torebki ryzu brązowego + ryba gotowana, ewentualnie filet z piersi pieczony w piekarniku
15.00 kawa z mlekiem bez cukru
18.00 tatar wołowy 200 gram do tego jedna kromka chleba
21-22 200 gram twarogu chudego rozcieńczonego z wodą który po prostu wypijam

niby jest to mało kalorii wychodzi ok 1500kcal, a mam uczucie sytości, coś robię zle? dodam ze biegam po 5km co drugi dzień na przemian z siłownią. jeden dzień siła jeden dzień bieganie.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 59 Wiek 17 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 1051
Rzeczywiście spożywasz dosyć małą ilość kalorii. Moim zdaniem problemem może być brak urozmaicenia. Nie jesz tego wszystkiego na siłę? Najważniejsza jest smakowitość posiłku a osobiście płatków z wodą bym nie przejadł
Mógłbyś również włączyć do swojej diety posiłki kaloryczne ale takie, których wchodzi dużo. Masło orzechowe, orzechy, nawet takie rzeczy jak łyżka nasion chia czy kakao do owsianki a już kilkadziesiąt kalorii więcej wodę też możesz zmienić na mleko lub maślankę. No i urozmaicać pozostałe posiłki. I najważniejsze, obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 5 Wiek 26 lat Na forum 145 dni Przeczytanych tematów 31
Bez pogłębionego o badania i kwestionariusz żywieniowy wywiadu nie ma szans odpowiedzieć precyzyjnie na to pytanie, ale na pierwszy rzut oka widać, że z kaloryką jesteś poniżej podstawowej przemiany materii. Białko jest na odpowiednim poziomie, ale energia znacznie za mało. Dieta również jest dość uboga jakościowo. Eksperymentuj w kuchni :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5939 Napisanych postów 74330 Wiek 43 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 624103
Zacznij od wypełnienia ankiety
WZÓR PRAWIDŁOWO WYPEŁNIONEJ ANKIETY
Wiek :redukcja
Płeć : mężczyzna/kobieta
Wiek : 38
Waga : 86
Wzrost : 176
Obwód klatki : 112
Obwód ramienia : 40
Obwód talii : 90
Obwód uda : 67
Obwód łydki : 42
Szacunkowy poziom tkanki tłuszczowej : 25%
Aktywność w ciągu dnia : praca
Uprawiany sport lub inne formy aktywności : 3x w tygodniu siłownia - FBW, w DNT aero/HIIT
Odżywianie : mam słabość do słodyczy, ale staram się ograniczać
Cel : redukcja rozłożona w czasie
Ograniczenia żywieniowe : nietolerancja laktozy
Stan zdrowia : nadciśnienie
Preferowane formy aktywności fizycznej : siłownia
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : CLA
Czy możliwe jest wprowadzenie suplementów : tylko takie które nie podnoszą ciśnienia
Stosowane wcześniej diety : zbilansowana

Wrzuć diete wg wskazówek
https://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 1077 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 8124
Możliwe ,że tak reaguje po prostu organizm. Jest to Twoja pierwsza tego typu redukcja i wg zaczynasz zdrowo jeść ? Może organizm przeżywa szok w tym momencie i nie wie co się dzieje . Aczkolwiek kalorie miałbym tutaj na uwadze,żebyś nie przesadził , 1500kcal przy takiej wadze wydaje się troche za mało , zaczałbym na Twoim miejscu od zerowego bilansu i dodał tylko te aktywności ,które robisz.Tłuszcz również powinien Ci lecieć,jeśli nie będzie bądź zaprzestanie wtedy sobie odejmuj po 300-500kcal i patrz w lustro. Pamiętaj w lustro nie na wage. Bo najpierw poleci dużo wody , a później tłuszcz. Pozdro

Instagram : zdrowie.odzera

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3631 Napisanych postów 62389 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 675665
Niestety już wcześniej popełniłeś sporo błędów. Rozwiązanie typu "jem mniej" z reguły prowadzi do głodówek. O ile na początku są efekty, o tyle później metabolizm zwalnia i jest problem. Poza tym żołądek ulega obkurczeniu, tak jak w Twoim przypadku. Układ trawienny przyzwyczaja się do bardzo małych ilości pożywienia, przez co nie jesteś w stanie szybko wrócić do normalności. Trzeba zacząć jeść normalne ilości, a żołądek z czasem rozciąganie się. Staraj się więc stopniowo zwiększać kalorie i ilość pożywienia.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10535 Napisanych postów 10177 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 312217
wstaw ankietę i zrzut diety wg wskazówek wyżej, bo coś tutaj nie gra z tymi kcal, bo 3/4 worki ryżu to już masz 900-1200kcal
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 59 Wiek 17 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 1051
Dodo tu chodziło raczej o 3/4 jednej torebki a nie 3/4 torebki ryżu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10246 Napisanych postów 116976 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1381271
3/4 czyli 75g

coś i tak mało kalorii 1500 to dla kobitki która mało co robi.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3631 Napisanych postów 62389 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 675665
1500 kalorii to nawet nie dla drobnej kobiety, która nic nie robi. Tyle to ewentualnie wynosi jej BMR. Twoje BMR zapewnie jest na poziomie około 2000 kalorii, a gdzie jeszcze inne współczynniki, które należy wyliczyć w trakcie obliczenia zapotrzebowania kalorycznego? Tak jak pisałem, tak mała ilość kalorii w diecie to już skrajna patologia i nie wiem czy tutaj nie będzie konieczna konsultacja z psychologiem/psychodietetykiem aby zmienić swoje nastawienie do odżywiania. W tym momencie jest ono zdecydowanie nieprawidłowe.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Rozterki związane z redukcją

Zestaw 1