Szacuny
0
Napisanych postów
71
Wiek
33 lat
Na forum
15 lat
Przeczytanych tematów
6702
Witam!
Mam XCR 120 i stuningowałem go na jakieś 130 (oryginalnie powyżej 100mm się go nie "wbije")
Widziałem dużo zapytań jak stuningować ten amorek jednak nigdzie nie znalazłem odpowiedzi więc postanowiłem sam sprawdzić "co w trawie piszczy":P
Oto co udało mi się zdziałać:
1. Rozebrałem wsio jak się dało:)
2. Skróciłem elastomery (takie jakby gumy w środku sprężyn) o jakieś 3cm - to zwiększyło skok
3. Są jeszcze 2 takie małe sprężyny (nie wiem jak się nazywają,tłumiki?:), skróciłem je o 1-1,5 cm (nie więcej!!!) - to podwyższyło XCR'a
4. Nasmarowałem wszystko i poskładałem.
Po tych zabiegach amorek stał się wyraźnie miększy, nieznacznie wyższy, ale regulacja twardości czasem szwankuje.
Amorek mam od maja 07, w listopadzie zrobiłem tuning. Jeżdżę całkiem sporo w streecie, po lasach i prawdę mówiąc nie oszczędzam sprzętu. Jak na razie nie zauważyłem żadnych luzów, pęknięć itp.
Jeżeli chcecie tuningować XCR'a to robicie to na własną odpowiedzialność!!!
Pozdrawiam
Szacuny
0
Napisanych postów
2
Na forum
11 lat
Przeczytanych tematów
19
Witam wszystkich. Jestem tu nowy i nie wiem gdzie się zwrócic o pomoc:/ mam problem z XCR-em 120 mianowicie rozebrałem go całego w celu wyczyszczenia,i mam problem iż po skręcniu chodzi trochę ciężko tak, że dolne lagi oddzielają się od górnych, aha dodam iz smarowalem je smarem. Bardzo proszę o pomoc. Na polu taka pogoda a sprzęt nie sprawny:( Prosze o rady co mam zrobić
Szacuny
0
Napisanych postów
71
Wiek
33 lat
Na forum
15 lat
Przeczytanych tematów
6702
Witam!
To znowu ja:)
Dzisiaj chciałem zrobić mały serwis amorka-wyczyścić, nasmarować itd...i coś mnie podkusiło do dalszych przeróbek:D
Wyrzuciłem te małe sprężyny (tłumiki?:) oraz elastomery, jednak pierw uciołem z każdego "wałek" o długości ok. 3 cm. Wałki te włożyłem między sprężynę i ten plastikowy "tłoczek".
Amorek jest teraz sporo wyższy-odległość między goleniami wynosi ok. 16 cm a nie jak oryginalnie niecałe 12 cm i regulacja twardości zaczęła działać (!!!).
Skok...taki na ile pozwoli sprężyna, na razie wbiłem go na jakieś 14 cm jednak myślę że da radę tym 16 :)
Nie wiem co mnie do tego podkusiło...wg. mnie tu już się zaczyna wiejski tuning O wytrzymałości na razie nic nie mogę powiedzieć-jak mnie dłuższy czas nie będzie na forum to znaczy że "XCR 160" nie zdał egzaminu a ja leżę w szpitalu lub gdzie indziej Pozdrawiam
Szacuny
4
Napisanych postów
264
Na forum
15 lat
Przeczytanych tematów
963
Hehehe stary nie boisz sie ze przy wiekszym skoku on sie poprostu złamie ?? ja tez mam XCR ale orginalnego ..nie potrzebuje duzego skoku bo jezdze tylko w trzasy i po lasach to i tak juz mam duzy ten skok ..ale amorek naprade fajny ..miekki i ładnie wyłapuje wszystko :)
Szacuny
12
Napisanych postów
753
Wiek
40 lat
Na forum
16 lat
Przeczytanych tematów
41118
IzTam ten XCR też ma dwie tuleje ślizgowe w środku jednej goleni dolnej? Zwróć uwagę, czy górne golenie nie wychodzą powyżej dolnej tulei. Na przykład podnieść można tak samo Duro, tylko podnosząc go aż o 4cm, to "chodzi" on wtedy w zakresie górnych tulei.
Szacuny
0
Napisanych postów
71
Wiek
33 lat
Na forum
15 lat
Przeczytanych tematów
6702
Scar86 Jak się złamie to przynajmniej będę miał pretekst do kupna jakiegoś Marcoka :D I może przy okazji jakiś pieniążek wpadnie
(odszkodowanie) Nie no żart Amorek rzeczywiście super ale nie mogłem się oprzeć Hamster83 Nie zwracałem uwagi na te tuleje,ale następnym razem jak go rozbiorę to sprawdzę i Ci napisze. Myślę, że jak są 2 to raczej na pewno "chodzi" on w zakresie górnych.
Pozdrawiam
Szacuny
0
Napisanych postów
33
Na forum
15 lat
Przeczytanych tematów
485
Witam mam pytanie jeżeli wyrzuciłeś te małe sprężyny od tłumika to teraz amortyzator niema tłumienia?? , uciąłeś walki 3cm walki czyli elastomery? włożyłeś je miedzy sprężynę a plastikowy tłoczek można jaśniej. Czy teraz ten amor wogule normalnie działa??