SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trzymanie sztangi na czas z dużym ciężarem

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 204

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 158 Wiek 21 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 6194
Czy w tym ćwiczeniu pracuje całe ciało czy tylko przedramiona?
Poczułem oprócz przedramion mocno też kaptury jeszcze nigdy mi się tak nie spompowaly jak przy trzymaniu Dużego ciężaru na czas :D
Brzuch napewno pracuje przy stabilizacji ale czy również nogi i dolna część pleców??
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 14731 Napisanych postów 124915 Wiek 36 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1421873
Jako stabilizacja będzie całe ciało pracowało, ale raczej to ćwiczenie na siłę chwytu będzie. łatwo tu można oszukać stabilizacje np poprzez wygięcie się w odcinku lędźwiowym.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 53 Napisanych postów 267 Wiek 1 rok Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 5093
Ja dzisiaj na treningu pleców przedramię musiałem w połowie 2 ćwiczenia zrobić, konkretnie w przyciąganiu drążka do siebie w siadzie. Prawe przedramię dało znać o swoim zaniedbaniu przez ćwiczącego :] I na szybkości, pomyślałem, że skoro już przyciąganie robię, to z pozycji kąta prostego, przeciągnąłem się do 160 stopni około, wypchnąłem lekko barki i trzymałem ile mogłem przez 4 serie, potem dopiero zabrałem się za martwy ciąg. Nie wiem czy takie ćwiczenie istnieje, a jeśli już to pewnie pod kątem prostym, ale ten wariant też mi wszedł. Właśnie ostatnio zaczęła do mnie docierać informacja o zbyt dużej dysproporcji przedramion, szczególnie prawego, w stosunku do możliwości udźwigu w plecach, które u mnie są dominującą partią. Jeśli chcesz, aby wyizolować przedramię, to wydaję mi się najlepszym rozwiązaniem trzymanie ciężkiej sztangielki lub talerza, stojąc w jednej ręce i tak do upadku, mięśniowego w oczywiście :D


Zmieniony przez - witorrr98 w dniu 2020-10-21 17:56:13
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5180 Napisanych postów 59057 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 725916
To doskonałe ćwiczenie globalne bo jak trzymasz sztangę w ramionach to tak jak zauważyłeś bardzo mocno izometrycznie pracują kaptury, mięśnie rdzenia też mocno dostają no i oczywiście przedramiona aby utrzymać sztangę w dłoniach.

Wszystkie ćwiczenia, w których utrzymujemy ciężar przez dłuższy czas będą atakować ciało globalnie bo jednak ciało musi być napięte przez cały czas trwania ćwiczenia.
Bardzo fajnie się też sprawdza dla przedramion swobodny zwis na drążku na czas, albo też spacer farmera.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 158 Wiek 21 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 6194
Teraz ciągle będę stosował te ćwiczenie bo naprawdę daje popalić :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5180 Napisanych postów 59057 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 725916
To są bardzo fajne ćwiczenia dla wytrzymałości przedramion. Bo tak na prawdę te przedramiona osoby trenujące siłowo mają dość silne i jak wykonujemy trening siłowy to one wytrzymają większy ciężar przez te kilkanaście sekund wykonywania powtórzenia, ale jak przyjdzie na dłużej ciężar trzymać w rękach to już tak nie wygląda kolorowo.

Polecam też dłonie trenować poprzez trzymanie obciążenia, ale najlepiej takiego gładkiego wówczas palce solidnie trzeba zacisnąć na ciężarze żeby się nie wyślizgnął z dłoni.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Czy na takiej siłowni można robić formę długofalowo?

Nutlove-choco