SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Trudne początki - od czego i jak zacząć (skinny fat bez apetytu)

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4499

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Wiek 64 dni Na forum 65 dni Przeczytanych tematów 2553
Cześć wszystkim!
Jestem tu nowa i kompletnie zielona w temacie diet, treningu i kształtowania sylwetki. Naczytałam się tylu różnych rzeczy, że już nie wiem co jest dobre a co nie, no i co powinnam robić. Bardzo proszę o pomoc!

Mam typową figurę gruszki, co mogę jakoś przeżyć, ale wszyscy mi mówią, że jestem zbyt szczupła. Fakt, mam dołki pod oczami, szczupłą twarz, jestem bardzo blada i dlatego wiecznie wyglądam na zmęczoną + problemy z trądzikiem. Cały mój tłuszczyk zdaje się zbierać w udach i pośladkach, mam odstający brzuch chociaż żebra mi wystają (na zdjęciu niekoniecznie to widać, ale tam jest sama skóra i nawet noszenie sztywnych staników, bez drutu w środku, boli po kilku godzinach) i źle się z tym czuję. Standardowo cellulit na pośladkach, rozstępy mam od czasów gimnazjum (trenowałam gimnastykę). Chyba jestem skinny fat.

Chciałabym osiągnąć w miarę zbalansowaną sylwetkę (nie zwiększyć wizualnie rozmiaru ud i pośladków), schować te żebra i przywołać do porządku boczki, bo się strasznie rozlewają. Nie wiem czy przybranie na wadze rozwiąże problem dołków pod oczami i małego rozmiaru biustu.

Dodam też, że mam bardzo mały apetyt i ciężko mi jeść dużo w ciągu dnia. Rady typu "jedz przekąski między posiłkami" albo "jedz szybciej zanim poczujesz się pełna" nie pomogą mi, ponieważ jak jem przekąski to mogę w ogóle nie jeść obiadu a szybko jeść nie potrafię (grozi zwróceniem zawartości...)
H e l p ;___;

MOJA ANKIETA

WIEK: 22
STAŻ TRENINGOWY: nie trenuję regularnie, od 2 miesięcy rozciągam się (szpagaty) chociaż raz na tydzień, czasami trening nóg i pośladków (bez sprzętu w domu)

WAGA CIAŁA: 47-48 kg (bardzo ciężko jest mi przytyć)
WZROST: 163cm
OBWÓD RAMIENIA: 22cm
OBWÓD ŁYDKI: 34cm
OBWÓD UDA: 52cm
OBWÓD BIODER: 93cm
OBWÓD NA WYSOKOŚCI PĘPKA: 69cm
OBWÓD TALI 65cm
OBWÓD KLATKI PIERSIOWEJ: 80cm

****CEL*************************************************

Chciałabym osiągnąć w miarę zbalansowaną sylwetkę (nie zwiększyć wizualnie rozmiaru ud i pośladków), schować te żebra i przywołać do porządku boczki, bo się strasznie rozlewają. Nie wiem czy przybranie na wadze rozwiąże problem dołków pod oczami i małego rozmiaru biustu.

****STAN ZDROWIA*****************************************

CHOROBY PRZEWLEKŁE: brak
PRZEBYTE KONTUZJE: jedynie naciągnięty mięsień w nodze
WADY POSTAWY: lekka skolioza
ALERGIE: brak
PROBLEMY ZDROWOTNE NIEWIADOMEGO POCHODZENIA: trądzik, z którym się zmagam od 10 lat i żaden dermatolog mi jeszcze nie pomógł
CZY REGULARNIE MIESIACZKUJESZ? tak
CZY PRZYJMUJESZ TABLEKI ANTYKONCPECYJNE? nie
CZY PRZYJMUJESZ LEKI Z PRZEPISU LEKARZA? nie

****PYTANIA DODATKOWE**********************************

CZY STOSUJESZ SUPLEMENTY: nie
CZY STOSOWAŁAŚ DO TEJ PORY JAKIEŚ DIETY nie

****DIETA*************************************************
Nie mam stałego sposobu odżywiania się. Jem to co da się szybko i tanio zrobić. Obecnie mieszkam za granicą (Azja) i koszty żywności też są inne... Często jem ryż, kurczaka, wieprzowinę, sałatki (sałata/kapusta/marchew), warzywa (brokuł/kalafior/papryka/cukinia), czasem tofu, łosoś. Na śniadanie przeważnie granola z jogurtem + tost z serem. Jem często słodycze ;__;

****SPRZĘT**********************************************

PROFESJONALNA SIŁOWNIA: NIE (i ciężko z dostępem, mogę trenować jedynie w domu bez sprzętu)

****TRENING**********************************
Póki co jedynie rozciąganie do szpagatów + trening nóg/pośladków jak na tym filmiku (jako rozgrzewka przed rozciąganiem)



Dziękuję z góry za odpowiedzi! <3







Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2272 Napisanych postów 6662 Wiek 48 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 522050
Cześć. Na pewno trening siłowy wspomógłby górę - bo bardzo cherlawo wygląda:) Masz cos w planach?
Generalnie dość typowy obraz szczupłej gruszki. Z takiej sylwetki można naprawdę coś fajnego zrobić, jeśli się nie zagłodzisz naiwnie myśląc, ze odchudzisz doły. Doły do samoakceptacji - bo fajne są, brzuch też płaski - a góra do rozbudowy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Wiek 64 dni Na forum 65 dni Przeczytanych tematów 2553
Dziękuję za odpowiedź Paatik! ^_^ Bardzo bym chciała tą górę rozbudować, ale nie wiem jak. Moje ręce są mega słabe i ledwo kilka pompek dam radę zrobić ;_; Nie mam też póki co dostępu do siłowni, więc mogę ćwiczyć tylko w domu. Czy da się radę osiągnąć cokolwiek takimi domowymi ćwiczeniami bez sprzętu?
A propo wagi - wczoraj policzyłam wszystkie kalorie i mi wyszło 1550 (a i tak jadłam więcej niż normalnie, w ciągu tygodnia roboczego). Nie wiem co zrobić żeby jeść więcej. Nie jestem wcale głodna i nie potrafię zjeść dużo na raz, bo szybko się zapycham. Chciałabym dobić jakoś do 2000kcal na dzień, żeby rosnąć przy robieniu ćwiczeń. Co mogłabym zrobić w kwestii jedzenia?


Zmieniony przez - Maru_96 w dniu 2018-11-18 04:26:20
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2272 Napisanych postów 6662 Wiek 48 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 522050
Poszukaj w powieszonych tematach - były tam takie do wykonania w domu. Może możesz kupić regulowane hantelki? A i pompki z czasem przyjdą łatwiej - tylko robić.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1607 Napisanych postów 3827 Wiek 34 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 312858
Niestety, żeby coś zbudować potrzebny bilans + i trening siłowy z obciążeniem. Pompki są fajne, ale tu trzeba barki, ramiona i plecy zbudować. Hantle regulowane by sie przydały.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Wiek 64 dni Na forum 65 dni Przeczytanych tematów 2553
Póki co niestety nie ma szans na hantle, bo za 3 miesiące wracam z zagranicy do domu i nijak tego nie przewiozę
Tsubame33, co masz na myśli przez bilans?


Zmieniony przez - Maru_96 w dniu 2018-11-19 11:22:10
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2272 Napisanych postów 6662 Wiek 48 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 522050
Dodatni bilans kaloryczny.
Hantle to ja z USA paczkami do domu wysyłałam, wiec mi nie mów, ze się na da.
Kup jakieś używane z grosze - chociażby do 6kg i zaczynaj. Jak chcesz znajdziesz sposób.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1607 Napisanych postów 3827 Wiek 34 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 312858
Dodatni bilans kalorii. Bez tego nic sie nie zbuduje.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
paula.cw Moderator
Ekspert
Szacuny 1178 Napisanych postów 9193 Wiek 32 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 573993
Na upartego to można dać sobie trzy miesiące na trening np. z gumami czy trx. Spokojnie na początek by wystarczyły bo widać że to bazy brakuje więc i ciężar ciała na jakiś czas starczy pod warunkiem że wiemy że to sytuacja przejściowa.

Sylwetka fajba, potrzeba dużo akceptacji bo na prawdę ładnie wyglądasz a jak się za nią zabrać to będzie miodzio.

Ja bym prosiła o jakąś dokładniejszą rozpiskę diety z 2-3 dni bo to co odpisujesz ewidentnie pokazuje że ciało się buntuje - problemy z cerą itd. mogą na to wskazywać a opis brzmi jakby dieta była ok więc jest rozrzut.

Robiłaś w ostatnim czasie jakieś badania?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Wiek 64 dni Na forum 65 dni Przeczytanych tematów 2553
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :)
Zabieram się za rozpisanie diety i edytuje post


EDIT:
Mam gumy ze sobą także tego mogę używać ^_^ Ciężar ciała póki co mnie przygniata, a po drodze mam nadzieję że masa wzrośnie :P

Od soboty zapisuję sobie kalorie i jem o wiele więcej (czytaj ledwo wpycham w siebie jedzenie).
W sobotę było 1500kcal ale już nie pamiętam co.
NIEDZIELA w sumie około 1760kcal
Śniadanie: jajecznica z 2 jajek, tost z serem, miska granoli 50g z jogurtem
Obiad: wieprzowina, ryż, nieco mrożonki (kalafior, brokuł, marchew, fasolka szparagowa)
Po drodze jeszcze był kisiel :P
Kolacja: byłam już tak obżarta, że zjadłam mandarynkę, banana (posiekanego z nałożonym na niego masłem orzechowym), 200ml mleka migdałowego

PONIEDZIAŁEK w sumie około 1780kcal
Śniadanie: znów jajecznica z 2 jajek, tost pół na pół (żółty ser, masło orzechowe), granola z jogurtem
Obiad: delegacja... ramen w chińskiej restauracji i talerz frytek (było tego z 800kcal)
Kolacja: nie mogłam już nic normalnego zjeść więc był banan, lody i sok

WTOREK (u mnie już prawie noc :P ) w sumie 1700kcal
Śniadanie: jajecznica z 2 jajek, tost pół na pół z serem i masłem orzechowym, pomidor na toście,
Obiad: wołowina, ryż, sałatka (siekana kapusta, marchew) z sosem, banan
Kolacja: pierożki gyoza, zupa brokułowa, ciąg dalszy sałatki z obiadu, lody, mleko 200ml

W pracy podjadam czasem coś słodkiego, ale głównie to jem orzechy z "mieszanki studenckiej" i orzechy brazylijskie (dużo kcal <3 ). Lubię też suszone owoce.

Nie robiłam żadnych specjalnych badań. W wakacje co najwyżej spotkało mnie pobranie krwi i wszystko w normie.


PS
Ta wysyłka hantli do Polski by kosztowała 3 razy więcej niż same hantle :P Pół świata by obleciały/opłynęły.


Zmieniony przez - Maru_96 w dniu 2018-11-20 13:26:04
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1108 Napisanych postów 1834 Wiek 248 dni Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 78472
Hej :) Masz bardzo ładną sylwetkę, której potrzeba tylko nieco okrzesania dietą i treningami plus trochę systematyczności i będą piękne efekty Będę zaglądać i kibicować


Zmieniony przez - northwestpassage w dniu 2018-11-20 17:28:06

Take your dreams seriously.

DT nwpassage s.23, s.37, s.54
Podsumowanie pierwszej masy

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Redukcja Natki Pietruszki

;