SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trenowanie ciężarem 90-95 procent ciezaru maksymalnego

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2530

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 16683 Napisanych postów 128651 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1443025
objętość to nie wszystko ostatnio usłyszałem, nie ważne czy zrobisz klatkę 100 kg i 5 powtórzeń, mozesz zrobić 50 kg aby tylko objętość się zgadzała czyli liczba przerzucanych kilogramów tylko co nam np da machanie małymi ciężarami.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 407 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 12954
Przecież nikt nie twierdzi, że to wszystko.

Co do małych ciężarów, są 3 główne czynniki hypertrofii: metaboliczny stres, czas pracy oraz uszkodzenia mięśni. Każde z nich wykonuje się innym procentem ciężaru maxymalnego. Chociaż przyznam, że metaboliczny stres jest raczej traktowany bardziej po macoszemu przez kulturystów. Mało kto uważa, że da się zrobić formę na małych ciężarach ale wielu uznanych trenerów np. dopuszcza dodatkowe serie w wysokich zakresach na końcu treningu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 138 Napisanych postów 1422 Wiek 25 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 17916
Ciężar ma być WYSTARCZAJĄCO ciężki by stymulować mięśnie do rozwoju. O tym Pan Helms też wspomina ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 400 Napisanych postów 72270 Wiek 41 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 304520
Nie mogę zacytować, coś się znowu pieprzy


Co do małych ciężarów, są 3 główne czynniki hypertrofii: metaboliczny stres, czas pracy oraz uszkodzenia mięśni. Każde z nich wykonuje się innym procentem ciężaru maxymalnego. Chociaż przyznam, że metaboliczny stres jest raczej traktowany bardziej po macoszemu przez kulturystów. Mało kto uważa, że da się zrobić formę na małych ciężarach ale wielu uznanych trenerów np. dopuszcza dodatkowe serie w wysokich zakresach na końcu treningu.

Akurat na pierwszym miejscu w przypadku hipertrofii postawiłbym czas pracy (napięcie mechaniczne)
potem uszkodzenie włókien
a stres metaboliczny na końcu.

Z tego, co obserwuję to raczej pierwszy czynnik jest olewany przez większość kulturystów. Machają ciężarem byle jak a zwolnienie fazy negatywnej do 3-4 sekund spowodowałoby, że na nowo sformułowaliby pojęcie "ciężki trening".
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 138 Napisanych postów 1422 Wiek 25 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 17916
Jeżeli chodzi o hipertrofię to badania jasno pokazują, że objętość treningowa jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na rozwój masy mięśniowej, ale.. To poszło do ekstemów, że ludzie teraz piszą tylko i wyłącznie o objętości.

Nie o to chodzi. Wszystko musi być zachowane, zarówno objętość jak intensywność i częstotliwość treningowa. Zresztą każdy z tych czynników oddziałuje na siebie wzajemnie.

Co do TUT to nie ma większego znaczenia, chodzi po prostu o to aby KONTROLOWAĆ ciężar, a nie bez sensu jak wspomniałeś nim machać nie kontrolując w zupełności tego co robią
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Masa czy redukcja masy?

Następny temat

Problemy początkującego

nutloveb