SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening z obciążnikami

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 10897

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10805 Napisanych postów 47901 Wiek 26 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Ciekawy art i przestroga dla wszystkich mlodych graczy, którzy pragną ćwiczyć z obciążnikami:

Jest to dość pofesjonalne wbrew pozorom "urządzenie", które poprawia wyskok i ogólną sprawność organizmu. Jednak kompletnie nie wskazane jest i wręcz zabrania się stosować ich podczas okresu dojrzewania. Stosowanie ich w tym okresie powoduje zatrzymanie procesu wzrostu. Przestaje się rosnąć, do tego dochądzą zaburzenia stawów głównie kolanowych, wywołanych dodatkowym obciążeniem. Siadają również inne układy kostne jak kręgosłup. Zależy też dużo od rodzaju obciążnika, czy jest to pas na biodra, czy też na kostki nóg, a może na uda... Jednak działanie jest takie samo w okresie dojrzewania, a miejsce ich noszenia tylko przyśpiesza uniesprawnianie odpowiednich części ciała.

Można jednak zacząć trenować z obciążeniem, gdy okres dojrzewania minie, organizm przestanie rosnąć. Wówczas by bezpiecznie to stosować, zaleca się zacząć od małych ciężarów i stopniowo dokładać sobie obciążenie po okresach trenowania, by wyczuć jaką bezpieczną granicę nasz organizm przyjmuje. Najlepiej w tej kwestii dodatkowo skontaktować się z lekarzem sportowym.

Mimo wszytsko trzeba bardzo uważać. Mój kolega ćwiczył, jeszcze w okresie dojrzewania chyba z 5 kg pasem na biodra. Wyskok wzrósł mu niemiłosiernie, ale pograł w kosza i poskakał z nami chyba jakiś miesiąc, po czym znalazł się u lekarza, a wrócił do nas z oświadczeniem, że nie jest w stanie do końca życia uprawiać sportów obciążających stawy. Pozostało mu tylko pływanie i jazda na rowerze. Kolana "do wyrzucenie".
By już zacząć treningi po wspomnianym okresie z obciążnikami, należy czuć dużą dojrzałość psychiczną by odpowiednio zadbać o siebie i nie forsować się.

http://www.yebood.com/sport/Coach/index.html 
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10805 Napisanych postów 47901 Wiek 26 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
wlasnie, wazne jest pierwsze napisane zdanie przez ciebie: "przestroga dla (...) graczy, ktorzy pragna cwiczyc z obciaznikami"
nie warto marnowac sobie zdrowia i wybierac droge na skroty (pozornie), zeby osiagnac zamierzone cele. niestety cwiczenie z obciaznikami w wiekszosci nieuchronnie prowadzi do kontuzji, szczegolnie odradzam stosowanie ich przy wszelkiego rodzaju skokach (czyli podskokach, naskokach, cwiercskokach itd)
Wedlug mnie najlepiej sie sprawdzaja podczas zwyklego, normalnego chodzenia - w praktyce oznacza to spracer, pojscie do sklepu, do szkoly. W ostatecznosci mozna czasem zagrac z nimi w kosza (dla bardziej zaawansowanych). Nie polecam takze kumulowania obciazen. gdzies wyczytalem, ze ktos zakladal dodatkowo glany na nogi i szedl kilkadziesiat kilometrow przed siebie. Sadze, ze najlepiej dozyc w tym wypadku do celu malymi kroczkami, ale za to starac sie wykonywac to bardzo systematycznie. Efekty mozna zauwazyc dopiero po jakims czasie, ale przekladaja sie znacznie na wyglad naszych nog (szczegolnie ponizej kolan), sile i dynamike (ewidentnie jest sie po wlasciwym stosowaniu bardziej zwrotnym).
A tak w ogole to ciekawy artykul, co by ten dzial zrobil bez dudka
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 419 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 12996
jak myslicie czy taki sam skutek uboczny mialoby noszenia zamiast takiego pasa czy obciaznikow na kostki np 5 kg kolczugi ? hehe :P

"Tak jak na polu walki nie tego człowieka
Mam za najdzielniejszego, co najgłośniej szczeka,
Tak samo i pobożność szczerą w sercu kryje
Nie ten, co leżąc krzyżem, skręca sobie szyję".

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 42 Napisanych postów 4826 Wiek 37 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 38020
Nie przesadzajmy. Jak taki np. 15 latek przytyje w 2 miesiace 3 kilo i w tym czasie bedzie trenowal jumpa to bedzie mial przesrane?

Push The Limits!!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 38
A czy moge zrobic tak ze pare gram założyc na nogi,i czy poprawiło by mi to ledkośc i szybkośc?chyba tak......
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2
Sorki że odgrzebuje taki stary temat i z góry mówię, że przeczytałem już chyba wszystko co było o tym na forum, szukałem także gdzie indziej i wiem o szkodliwości stosowania takich obciążników, ale wszystkie przykłady były podawane na dużych obciążeniach itd. Moje pytanie jest takie: czy stosowanie ciężarków na kostki 0.5 kg na nogę i używanie ich tylko przy codziennych czynnościach jak chodzenie do szkoły, po domu, także prowadziłoby do problemów ze stawami? I czy w ogóle taki trening miałby jakiś sens? Chodzi mi o trening wyskoku, oczywiście trenuje go zgodnie z programem, w tradycyjny sposób, ale tak sobie pomyślałem, że może można by wykorzystać jakkolwiek, choćby w minimalnym stopniu, czas, w którym nie ćwiczę, tylko że nie może się to wiązać z problemami zdrowotnymi, stąd moje pytanie z góry dzięki za odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 24 Napisanych postów 1792 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 16998
Słyszałeś o kimś komu zwiększył się wyskok poprzez noszenie tych obciążników? Przy pasie mozna spróbować, ale przy kostkach to nie ma prawa działać, zniszczysz tylko sobie stawy kolanowe. Są mądrzejsze i duzo bardziej efektywne sposoby.

Zmieniony przez - Cregg w dniu 2009-07-12 18:05:10

Chwila moralnego kaca - jak gówno z siebie dajesz, to do Ciebie wraca.

8,5m/s ;)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

oblukajcie

Następny temat

PŁYWANIE!!!!!!

Whey vit