SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening wytrzymałości fizycznej w sportach opartych o siłę względną

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

Ilość wyświetleń tematu: 6642

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a) Temat przeniesiony przez Senegroth z działu Charles Poliquin.
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10960 Napisanych postów 50314 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Trening wytrzymałości fizycznej w sportach opartych o siłę względną

Autor: Charles Poliquin

Wytrzymałość można zdefiniować jako zdolność do wielokrotnego powtórzenia wysiłku bez spadku jego jakości (intensywności- dop. tłumacza). Przez ostatnie sto lat wielu udzielało rad jak ją zbudować, niektórzy nawet twierdzili, że ją wynaleźli. Podstawowy system oparty jest na:

1. Czas trwania to zwykle pomiędzy 40 a 50 minut.

2. Wybierz ilość powtórzeń. Ich ilość jest podyktowana celem treningu. Dla przykładu: 1-5 powtórzeń z akcentem na siłę względną, 8-12 hipertrofia, 15-20 wytrzymałość siłowa.

3. Wykonaj jak najwięcej powtórzeń z wybranym ciężarem.

4. Zrealizuj jak najwięcej serii w wybranym uprzednio przez ciebie czasokresie z punktu 1.

Nawet autor, który jest bardziej znany jako makler informacji, niż trener napisał książkę o treningu kończyn górnych, poświęcając ją w całości omawianemu przez nas zagadnieniu. Nigdy tak naprawdę nie wychował on żadnego zawodnika, co więcej nigdy nic nie zrobił z własnym ciałem. Jego ramiona przypominają spaghetti, a muskulatura swym widokiem roztopioną świecę. To tak jakby napisać książkę o działaniach wojennych, nigdy nie będąc żołnierzem.

Prawdą jest, że istnieje wiele sposobów wprowadzenia w życie tejże zasady, w przypadku kiedy chcesz uzyskać wzrost masy mięśniowej (hipertrofia), wytrzymałości siłowej, lub siły względnej.

Oto metoda treningu wydolności z akcentem na rozwój siły względnej oraz dynamicznej dla judoki.

1. Wybierz ciężar, który będzie odpowiadał twojemu 6 R.M. i wykonuj serie z jedynie tylko 2 powtórzeniami w tempie 30X0 (X- z największym możliwie przyspieszeniem dop. tłumacza)

2. Wybierz dwa antagonistyczne ćwiczenia takie jak na przykład podciąganie się na drążku w nachwycie i wyciskanie sztangi z klatki piersiowej w pozycji stojącej (military press)

3. Wykonaj naprzemiennie tak wiele serii dwóch powtórzeń każdego z ćwiczeń jak tylko możesz.

4. Zapisz wynik ukończonych serii dla każdego z ćwiczeń w ciągu 30 minut.

5. W ciągu następnej jednostki treningowej staraj się wykonać tą samą ilość serii w ciągu 20 minut.

Cały sekret tego systemu treningowego polega na tym, że osoby poddane mu wykonują o wiele więcej pracy, niż w przypadku podanego czasu odpoczynku pomiędzy seriami.

Trening dla górnych partii ciała judoki.
...

Cały artykuł możesz przeczytać na stronie Charlesa Poliquina: http://www.charlespoliquin.com/ArticlesMultimedia/Articles/Article/576/Trening_wytrzymałości_fizycznej_w_sportach_opartyc.aspx?lang=PO 
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 383 Napisanych postów 551 Wiek 32 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 7839
"1. Wybierz ciężar, który będzie odpowiadał twojemu 6 R.M. i wykonuj serie z jedynie tylko 2 powtórzeniami w tempie 30X0 (X- z największym możliwie przyspieszeniem dop. tłumacza)"

Czy mógłby ktoś napisać po chłopsku co to znaczy 6 R.M. ?
oraz tempo 30X0 ?

"Lepiej być sądzonym przez ludzi 12-stu , niż niesionym przez 4-ech na wieki do piasku"
Karramba

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 24 Napisanych postów 10498 Wiek 33 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 47531
6 R.M. czyli dobierasz cieżar, którym wykonasz maksymalnie 6 powtórzeń.

Odnośnie tempa rozkładam ręce, domyślam się jedynie. Chętnie przeczytam czyjeś wytłumaczenie tej zmiennej.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
WODYN TRENING
Ekspert
Szacuny 295 Napisanych postów 14936 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 31442
Tempo 30X0 oznacza
-3sekundowe opuszczanie ciezaru
-0sek zatrzymanie na dole
-max szybkie dzwigniecie
-0sek pauzy na gorze

DO 26 MARCA 2011 MAM URLOP.

1)Spiesz sie powoli! 2)Masa Podstawa sily, sila podstawa treningu na mase! 3)Naturalny ruch=wiekszy Ciezar!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 24 Napisanych postów 10498 Wiek 33 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 47531
Nie domyśliłbym się jakbyś nie napisał

Przy okazji, Wodyn - jak Ci się skończy urlop, to się z Tobą skonsultuję w sprawie treningu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 158 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 5194
Beny tak jak napisal Wodyn. Ten trener rozpisuje tempo w systemie czterocyfrowym. Pierwsza cyfra- porcja ekscentryczna, druga- pauza izometryczna pomiedzy porcja ekscentryczna i koncentryczna, trzecia - faza koncentryczna, czwarta- klejna pauza izometryczna pomiedzy ukonczona juz faza koncetryczna ruchu a nastepnym cyklem ekscentrycznym.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 383 Napisanych postów 551 Wiek 32 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 7839
dzięki za pomoc. W życiu bym nie doszedł
nuril - widzisz w moim poście słowo "po chłopsku".
zobacz jak to WODYN napisał i porównaj z twoim

Zmieniony przez - Beny 179 w dniu 2011-03-21 19:47:21

"Lepiej być sądzonym przez ludzi 12-stu , niż niesionym przez 4-ech na wieki do piasku"
Karramba

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 158 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 5194
Beny hihihi przepraszam to takie nalecialosci. Teraz wiem o czy mowisz :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
WODYN TRENING
Ekspert
Szacuny 295 Napisanych postów 14936 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 31442
Tez kiedys takim stylem pisalem posty ale na forum wiekszosc nie zna trenerskiego slownictwa zbytnio wiec musialem zmienic styl

DO 26 MARCA 2011 MAM URLOP.

1)Spiesz sie powoli! 2)Masa Podstawa sily, sila podstawa treningu na mase! 3)Naturalny ruch=wiekszy Ciezar!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Parę zdań z Johnem Connorem

Następny temat

gestosc/rzezba?

nutloveb