SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening siłowy zaledwie raz w tygodniu + koszykówka (ewentualnie inny sport)?

temat działu:

Trening dla początkujących

Ilość wyświetleń tematu: 955

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 43 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1267
Dzień dobry,
Nie jestem taki do końca początkujący, bo ćwiczę siłowo od około 3 lat, z tym, że w moim przypadku ćwiczenia te nie mają charakteru priorytetowego.

Tzn. moim priorytetem jest koszykówka. Gram na poziomie amatorskim, ale dość wysokim.
Ćwiczenia siłowe traktuję jako element, który pomaga mi stać się lepszym koszykarzem i muszę przyznać, że w moim przypadku bardzo się to sprawdza.
Mój wygląd też się znacznie poprawił, co nie jest może dla mnie najważniejsze, ale nie powiem, żeby było bez znaczenia.

Chętnie bym kontynuował dotychczasowy rytm treningowy, ale doszedłem do etapu, w którym trening siłowy dwa razy w tygodniu zaczyna mi przeszkadzać.

Chodzi o to, że w kosza również gram dwa razy w tygodniu. I tak się składa, że dzień po koszu jestem zbyt wyczerpany, żeby efektywnie ćwiczyć siłowo.
Z kolei jeżeli zrobię trening siłowy dzień przed koszem, to przekłada się to na gorszą grę - gorsza precyzja rzutu, "zwiotczałe nogi", itp.

Wychodzi z tego, że najlepiej by było dla mojej gry, żebym siłowo ćwiczył zaledwie raz w tygodniu, kiedy będę mógł zrobić dzień przerwy przed i po grze (w moim przypadku jest to piątek).

I tu mam pytanie do Was - czy ktoś z Was był w podobnej sytuacji kiedy łączył trening siłowy zaledwie raz w tygodniu z dwoma innymi, ale bardzo intensywnymi "treningami" pod względem wysiłku (jakim są około 1,5 - 2 godzinne mecze na wysokich obrotach, gdzie pot leje się ciurkiem).

Czy tak rzadki trening siłowy może dać jeszcze jakiś rozwój - pod względem siły, ale także i "obwodów"? :)
Czy może będzie to zaledwie utrzymanie obecnych efektów?

Będę wdzięczny za Wasze spostrzeżenia i obserwacje.

BTW: nie bez znaczenia pewnie będzie mój wiek - mam ponad 30 lat i należę do dość zapracowanych osób, więc nie jest łatwo jeżeli chodzi o regenerację.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3987 Napisanych postów 45227 Wiek 1 rok Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 340437
Lepiej by było gdybyś dobrze się odżywiał,a Twój trening był wsparciem pod koszykówkę.Skoro miałeś obolałe mięśnie-trening nie był odpowiedni.Przesadziłeś z objętością/intensywnością.

Przejrzyj ten dział:

http://www.sfd.pl/Sporty_Zespołowe-f156.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 43 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1267
Dziękuję za informację.

Niemniej nie chodzi o przesadną intensywność treningu czy odżywianie.
Ból nie jest problemem.

Chodzi o to, że po koszykówce mój organizm następnego dnia jest zbyt wyczerpany, żeby efektywnie ćwiczyć siłowo.
Za to dzień po ćwiczeniach siłowych gram gorzej niż mając dzień odpoczynku.

Zatem pozostaje mi tylko jeden dzień na trening siłowy, żeby wilk był syty i owca cała.

Stąd moje pytanie - czy ktoś trenował w ten sposób - to nie musi być koszykówka - może być inny sport mocno wysiłkowy (np.: piłka nożna, bieganie, itp.)?

Czy ktoś taki próbował treningu siłowego tylko jeden dzień w tygodniu i czy przynosiło to jakieś efekty - w sensie wzrostu siły i objętości mięśni?

Zmieniony przez - michael236 w dniu 2013-10-21 15:33:47
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

plan treningowy na masę / siłę do oceny

Następny temat

plan do oceny na mase

nutloveb