SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening siłowy a aeroby

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 287

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 15 Wiek 34 lat Na forum 58 dni Przeczytanych tematów 158
Witam, aktualnie mam dużo czasu na treningi, praktycznie siedem dni w tygodniu, o każdej porze dnia zawsze dużo ruchu miałem w pracy i mało czasu na treningi, teraz jest odwrotnie, dlatego chciałbym wprowadzić trochę biegania do treningu. Plan siłowy mam 4 dniowy, jak kończę zaczynam od nowa, i tu pytanie...czy po każdym treningu robić sobie aeroby np. 20 min, czy robić sobie dni wolne i wtedy np. pobiegać? PZDR
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5523 Napisanych postów 60321 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 743234

To, że masz dużo czasu nie znaczy, że masz go spędzać na siłowni, może lepiej w tym czasie poczytać książkę lub oglądnąć dobry film.
A tak poważnie to wszystko zależy co mają Ci dać te aeroby bo nie napisałeś w jakim celu to bieganie chcesz dołożyć.

Jeśli chcesz popracować nad układem oddechowym to fajna opcja dodać jakiś biega po treningu siłowym w jakimś rozsądnym wymiarze, a jak masz już ogólną kondycję na dobrym poziomie to zrobić jakieś interwały czy met-con, który po zakończonym treningu przepali Ci płuca.
Naturalnie musisz ten dodatkowy wysiłek uwzględnić w swojej diecie bo też nie napisałeś czy budujesz masę czy redukujesz.

Jak natomiast masujesz i chcesz trzymać w ryzach poziom tłuszczu to raczej nie tędy droga. Lepiej by było popracować nad dietą jeśli przyrosty poziomu tłuszczu są za duże.

A kiedy to robić to już zależy od Ciebie jak masz czas po siłowym to możesz dołożyć, a jak wygodniej Ci w dni bez treningu też będzie dobrze.
Unikałbym tylko biegania w dniu przed dniem treningowym obejmującym nogi żeby one były zregenerowane na treningu.

Polecamy również: Aeroby i interwały pod redukcję. Cz. II: kiedy, jak i dlaczego?




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2021-09-17 11:58:48

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 95 Napisanych postów 448 Wiek 2 lata Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 7133
Tak jak wyżej. Bieganie w ten sam dzień w zależności od siły, samopoczucia i kondycji. Jeżeli po treningu jesteś zmęczony, to bieg możesz wprowadzić po 3 godzinach przykładowo, a w międzyczasie zjeść posiłek i odpocząć. Można i na drugi dzień zrobić oddzielną sesje cardio. To już kwestia indywidualna.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 300 Wiek 33 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 7025
Ja po każdym siłowym/ 3 dni w tygodniu daje 20 min cardio ( 10 interwałów w tym ) . Masa / redu , caly czas . Dla zdrowotności No i mogę więcej zjeść.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 4992 Napisanych postów 69148 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 711002
Myślę, że kwestia przede wszystkim tego, co lubisz robić i ile masz czasu. Jeżeli chodzi o czas, to już wiemy, że masz go sporo. Jeżeli więc trening aerobowy sprawia Tobie przyjemność, to jak najbardziej można dodać go bezpośrednio po treningu siłowym lub np. dłużej w dni wolne od treningów, np. dwa razy. Sam również lubię wyjść i pobiegać. Szczególnie jak jest ładna pogoda. Jeżeli jednak masz się z tym męczyć, żeby tylko zrobić według założonego planu, to osobiście bym z tego zrezygnował i ewentualnie przemyślał inne formy aktywności fizycznej.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Pierwszy raz FBW

nutloveb