SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening sensomotoryczny

temat działu:

Plany treningowe

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 3114

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 7899 Napisanych postów 69354 Wiek 33 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 918788


Trening sensomotoryczny należy do grupy treningów o charakterze uzupełniającym aktywność sportowca. Bazuje on na zjawisku propriocepcji. Propriocepcja jest to tzw. czucie głębokie, które polega na kontroli mięśniowo-nerwowej i stabilizacji stawów. Trening tego typu, ważny jest wśród sportowców uprawiających takie dyscypliny jak: piłka nożna, sporty walki, lekkoatletyka, koszykówka, trójbój siłowy, podnoszenie ciężarów, gimnastyka, snowboard, windsurfing i wiele wiele innych.

Trening sensomotoryczny stanowi również podstawę w rehabilitacji, gdzie przywraca prawidłowe funkcje stawu np: po zerwaniu ACL. Propriocepcja pozwala nam kontrolować ciało w ruchu bez udziału czynnika wzrokowego. Oznacza to, że poprzez odpowiedni trening, jesteśmy w stanie zautomatyzować odpowiednie ułożenie tułowia podczas ruchu, tak aby korpus ciała oraz kończyny, były w pełni stabilne, a pozycja bezpieczna.

Każdy profesjonalny sportowiec jest świadomy tego, jak ważna jest siła, wytrzymałość i koordynacja. Trening sensomotoryczny ma za zadanie wyrobić nawyk ułożenia ciała w ruchu, koordynacji oraz uzmysłowić świadomość ruchową. Dodatkowo, ćwiczenia proprioceptywne zabezpieczają przed kontuzjami, skutecznie zmniejszając ryzyko ich wystąpienia.

W treningu wykorzystujemy takie przedmioty jak:
-piłka bosu
-piłka gimnastyczna
-kijki gimnastyczne
-stepy
-dyski sensomotoryczne
-trampoliny

Przedmioty te stanowią podstawę treningu równowagi, jaki będziemy mogli wprowadzić w naszym planie.

Ilość dni treningowych: wykonywać w formie uzupełnienia treningu siłowego 2-3 w tyg.

Cel: wytrzymałość, poprawa mobilności i koordynacji

Stopień zaawansowania: początkujący, średniozaawansowani, zaawansowani

Plan treningowy:
-Stojąc jednonóż na dysku sensomotorycznym rzucamy piłka o ścianę 15 razy na jedną nogę
-Stojąc jednonóż lewą nogą na dysku sensomotorycznym, przetaczamy piłkę prawą stopą, do przodu i do tyłu 15 razy na jedną nogę
-Przysiady bez obciążenia na dwóch dyskach sensomotorycznych 15x
-Klęk podparty na dużej piłce gimnastycznej, próbujemy odchylać się na różne strony zachowując pozycję równowagi. 2min
-Stanie na kolanach na dużej piłce, wymachy kijem gimnastycznym 2min
-Stanie na dyskach sensomotorycznych i podnoszenie ciężarka z ziemi x15
-Podskoki i zatrzymanie się na trampolinie jednonóż x10 na nogę
-Pompki na 2 piłkach gimnastycznych. Na piłce dużej podpieramy dłonie, nogi oparte o mniejszą x10
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening CORE

Następny temat

Muscle Weider Confusion

Zestaw 1