ćwiczę na siłowni od 5-6 lat, niestety ostatnimi czasy mój zapal zdecydowanie zmalał, stwierdziłem ze musze cos zmienic. Z racji iz lubie pływac na basenie (kraulem) chciałbym ułożyć sobie nowy plan treningowy, ktory da mi profity w pływaniu kraulem, planuje chodzic dwa razy na silke i dwa razy na basen. Pytanie mohe brzmi czy jest ktos kto zna sie na temacie i moglby polecic jakie cwiczenia warto właczyc do planu ?
...
Napisał(a)
Siema,
ćwiczę na siłowni od 5-6 lat, niestety ostatnimi czasy mój zapal zdecydowanie zmalał, stwierdziłem ze musze cos zmienic. Z racji iz lubie pływac na basenie (kraulem) chciałbym ułożyć sobie nowy plan treningowy, ktory da mi profity w pływaniu kraulem, planuje chodzic dwa razy na silke i dwa razy na basen. Pytanie mohe brzmi czy jest ktos kto zna sie na temacie i moglby polecic jakie cwiczenia warto właczyc do planu ?
...
Napisał(a)
Trudno tutaj wskazać jakiś konkretny możliwy plan treningowy jako wsparcie pływania. Tutaj nie ma jakichś magicznych ćwiczeń czy systemów treningowych.
Oczywiście mówimy tutaj o pływaniu na poziomie amatorskim bo na poziomie zawodowym są odpowiedni trenerzy przygotowania motorycznego, którzy pod słabe cechy zawodnika są w stanie dobrać odpowiedni program treningowy na siłowni.
Ja bym tutaj poszedł jednak w standardowy plan fbw. Przy dwóch dniach siłowych w tygodniu cudów nie będzie więc trening oparty na złożonych ćwiczeniach będzie tutaj najodpowiedniejszą opcją. Oczywiście fajnie jak by się w planie znalazły odpowiednie ćwiczenia na grzbiet jak podciąganie na drążku czy zadbanie o równowagę w obrębie stawu ramiennego.
Z osobami, którymi działałem, a też pływały amatorsko fbw sprawdzał się najlepiej, a całą pozostałą pracę musisz wykonać na basenie czyli poprawiać przede wszystkim technikę pływania i regularnie pływać. Bo tak na prawdę z czasem będą się liczyć długości basenu przepłynięte i technika samego pływania.
Zmieniony przez - rion10 w dniu 2024-08-05 16:41:41