SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening pod koszykówkę

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 548

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Mężczyzna

Wiek

17

Waga

69

Wzrost

183

Cel treningowy

Siła oraz kondycja

Staż treningowy na siłowni

Brak

Uprawiane inne sporty

Koszykówka

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Siłownia

Dieta

Brak

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

Nieduża skolioza

Zażywane suplementy

Brak

Ostatnio przerabiany plan

Żaden

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Brak
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 22 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 24
Witam.
Mam 17 lat. Od ponad roku trenuję koszykówkę. Chcę iść w tym kierunku, więc postanowiłem, że warto zacząć ćwiczyć. Mierze 183 cm i ważę 69 kg. Myślałem o tym żeby iść na siłownię. Jest jeden szkopuł. Jedni mówią, że siłownia hamuje wzrost, a drudzy, że poprawia. Moim pierwszym pytaniem jest to czy jeśli będę chodził, lecz nie będę przesadzał z ciężarami to zahamuje mi to wzrostu? Chciałem głównie iść w siłę i kondycję. Niestety jestem zielony w ćwiczeniach. Czy mógłby mi ktoś z tym pomóc, podpowiedzieć co najlepiej robić by osiągnąć mój cel? Dodam jeszcze to, że jestem szczupły.


Zmieniony przez - mentor54 w dniu 2017-01-03 15:12:14
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 533 Napisanych postów 21399 Wiek 27 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 141207
Wzrost jest uwarunkowany genetycznie.

Z tą skoliozą to warto iść do lekarza/fizjoterapeuty aby się nią zająć od razu i nie trenować z wadą postawy bo to ogranicza efekty.

Trenujesz w klubie? Ile razy w tygodniu?

Musisz koniecznie zacząć się zdrowo odżywiać bo wydatek energetyczny masz ogromny przy koszykówce a dodając do tego jeszcze siłownię bardzo szybko zlecisz jeszcze bardziej z wagą. Zapraszam do działu Odżywianie i Odchudzanie do postów podwieszonych, poczytaj i wprowadź podstawowe zasady zdrowego żywienia na początek, nie musisz wszystkiego wyliczać od razu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 22 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 24
Wlasnie mam zamiar zapisac sie do lekarza i dowiedziec sie wszystkiego co i jak.

Co do treningow to trenuje sam lub z kilkoma osobami. Z klubem ciezko poniewaz nie mieszkam blisko miasta. Postaram sie jednak cos znalezc w Kielcach. Jedyne co to trening raz w tygodniu w szkole. Raz na rok mamy zawody.

Czyli odzywianie na poczatek zalatwi sprawe a dopiero gdy sie czegos dowiem od lekarza i nie bedzie przeciwskazan to zaczac treningi? W takim razie jesli narazie nie silownia to moze basen? Pomoglo by to cos?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 22 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 24
Co do czestotliwosci treningow to jest to raz na 2 dni a nieraz codziennie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 533 Napisanych postów 21399 Wiek 27 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 141207
W takim wypadku najlepiej będzie po prostu zapytać trenera aby pomógł ułożyć plan treningowy dostosowany do treningów, który możesz np. wykonywać w domu.

Ale o odżywianie musisz zabadać we własnym zakresie bo to podstawa, inaczej efekty nie będą dobre.

Jeżeli trener nie będzie w stanie pomóc [w co wątpię] to możesz sprobować zrobić jakiś trening obwodowy z elementami dynamiki 1-2x w tygodniu i zobaczyć jak reagujesz i czy wyrabiasz z regeneracją.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

SFD CHALLENGE - 150 000 pompek w 2017 roku !

Następny temat

Plan treningu dla 39latka z brzuszyskiem

Water