SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening początkującego na masę

temat działu:

Trening w domu

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1955

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 29 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 165
Witam,
Na siłowni jak i na forum jestem zupełnie nowy. Nie posiadam żadnego doświadczenia praktycznego (jedynie mnóstwo teorii z forum), a mój staż treningowy to aż 1 tydzień :)

Jestem typem ekto - 192cm, 70kg wagi. Trzymam wysokokaloryczną dietę i zdecydowałem się na trening FBW.
Mój aktualny plan jest następujący:
1. Przysiady ze sztangą x3
2. Wiosłowanie sztangą x3
3. Wyciskanie sztangi na ławce x3
4. Wyciskanie sztangi stojąc x3
5. Podciąganie na drążku podchwytem x3

Z racji na długi okres bezruchowy, na razie wszystko robię na samym gryfie (20kg). Z tego co już wyczytałem, to taki trening powinien wystarczyć mi chyba na dłużej (planuję co tydzień zwiększać ciężar o 2,5kg)?

Mam również pytanie co do szybkości wykonywania ćwiczeń. Aktualnie wygląda to tak, że kończę jedno ćwiczenia, przechodzę od razu do drugiego, a po przeleceniu wszystkich pięciu mam 3-minutową przerwę.
Zastanawia mnie czy taki trening nie jest za szybki/za krótki - nie licząc rozgrzewki wychodzi mi jakieś 30 minut.
Czy powinienem robić jakieś przerwy między poszczególnymi ćwiczeniami? Czy może wykonywać je wolniej? Albo robić dłuższą, np. 5-minutową przerwę?

Byłbym wdzięczny za wszelkie porady bardziej doświadczonych i z góry dziękuję, jeśli ktoś wykaże zainteresowanie :)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 110 Wiek 26 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 3449
Myślę, że lepiej gdybyś robił całe ćwiczenia po kolei, a nie po 1 serii. Co do samego planu to masz tu wszystko, czego na początku potrzeba. Możesz tak trenować około 6-10 tygodni, a później rozbudować trening o kilka innych ćw. i rozłożyć na 2 dni treningowe (A/B). Dorzucam link, w którym masz trochę o fbw i przykładowe fbw z podziałem a/b:
http://www.sfd.pl/[art]_FBW_Full_Body_Workout_by_georgu-t364504.html

Zmieniony przez - renoivi w dniu 2013-03-29 14:21:14
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 29 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 165
Dzięki wielkie za odpowiedź.
A co z przerwami? Ile robić przerwy między każdą serią, a ile między kolejnymi ćwiczeniami?

Zmieniony przez - Grabiarz w dniu 2013-03-29 20:57:30
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 143 Wiek 44 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1532
Dobrze zaplanowany trening na początek.Śmiało możesz robić obwodowo jak do tej pory.Jesli zdecydujesz się jednak na każde ćwiczenie po koleji to między seriami 1-2 min przerwy ale to wydłuża nieco trening dla tego ja jestem zwolennikiem robienia obwodu.
Oczywiście 3xtydz. to max.No i pamiętaj że jedzenie to nie tylko kalorie ale i białko/tłuszcze/wegle.Ucz się dobrze i "czysto" jeść a masa i siła powoli wzrośnie.

p.s
idealny wiek na rozpoczęcie treningów.
pzdr
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 29 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 165
Dzięki za rady i słowa otuchy
Dieta jest jak najbardziej nie tylko wysokokaloryczna :) Masa węglowodanów uzupełniana białkiem i tłuszczami. W odżywki na razie się nie bawię, spędzam po prostu więcej czasu w kuchni.

Dzięki raz jeszcze i pozdrawiam

Zmieniony przez - Grabiarz w dniu 2013-03-30 21:56:47
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

jakie cwiczenia wykonywac na nierowna klatke

Następny temat

Początek

nutlove nowy