SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening pleców- Samir Bannout

temat działu:

Z archiwum kulturystyki

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 6652

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Temat przeniesiony przez apokalipsa z działu Trening dla zaawansowanych. Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 224 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1720
Samir Bannout Mr. Olympia 1983 roku, zdradza sekrety treningu grzbietu.

Samir Bannout
Wzrost: 170 cm

Waga poza sezonem startowym: 99 kg

Waga startowa: 89 kg

ROZKŁAD TRENINGÓW SAMIRA BANNOUT

Dzień 1 Klatka, tricepsy

Dzień 2 Grzbiet, bicepsy

Dzień 3 Barki

Dzień 4 Odpoczynek

Dzień 5 Nogi








Trening pleców Samir'a Bannout'a

Samir atakuj mięśnie grzbietu pod różnymi kątami i ćwiczeniami. Nigdy nie róbi pod rząd tego samego treningu. Każdy jego trening jest inny więc nie potrafi podać standardowego rozkładu, za wyjątkiem tego, iż dla rozgrzania mięśni zawsze rozpoczyna od kilku powtórzeń podciągania na drążku. Jednak jest kilka ulubionych ćwiczeń, które często wykonuje. Jednym z nich jest przyciąganie drążka górnego wyciągu z maksymalnym obciążeniem. Wykonuję to, przyciągając drążek z przodu do klatki lub za głowę albo na przemian.

Kolejnym ulubionym ćwiczeniem jest podciąganie sztangi w opadzie. W pierwszej serii sztanga waży 60kg, w drugiej 100kg, w trzeciej 140kg, a w czwartej i ostatniej 180kg. Liczba powtórzeń w każdej serii wynosi od 8 do 10. Przy takich ciężarach, żeby nie nabawić się kontuzji, nogi ugięte są w kolanach, ale wykorzystuje pełny zakres ruchu i zmusza do pracy każdy mięsień grzbietu.

Innym ulubionymi ruchami są podciągania półsztangi, wykonywane tak samo, jak podciąganie sztangi w opadzie oraz wyprosty tułowia z obciążeniem.

Podciąganie na drążku jest wspaniałe, ale zawsze robię je z dodatkowym ciężarem. Pod koniec serii, kiedy grzbiet jest już porządnie napompowany, lubię jeszcze podciągnąć się do połowy i zatrzymać w tej pozycji, wywołując w ten sposób niesamowite napięcie w mięśniach grzbietu.

Na końcu dodaję jeszcze wyprosty tułowia ze sztangą, które dobrze kształtują dolną część pleców.

Samir wykonuje również pewne dziwaczne ruchy. Jednym z nich jest ćwiczenie na wyciągu. Do linki górnego wyciągu zaczepiam trójkątny uchwyt i przybieram pozycję, w której głowa jest na dole, a nogi w górze. Przyciągając uchwyt, przenoszę łokcie całkiem do tyłu, napinając w ten sposób wewnętrzne partie mięśni najszerszych grzbietu powyżej lędźwi. Rzeczywiscie czuje się pracę tej części umięśnienia. Rezultatem tego jest to, że ludzie mówią mi, iż wyglądam tak potężnie, jakbym z tyłu miał cedrowe drzewo mięśni.

TRENING MIĘŚNI GRZBIETU SAMIRA BANNOUT


Podciąganie na drążku(rozgrzewka) 1x10

Podciąganie sztangi w opadzie 4x8-10

Przyciąganie drążka górnego wyciągu 4x8-10

Podciąganie półsztangi lub martwy ciąg 4x8-10

Wyprosty tułowia z obciążeniem 4x8-10

Trening grzbietu na żywo:


Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10756 Napisanych postów 46411 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Ciekawe, ale przyczepię się do filmiku trochę
W pierwszym ćwiczeniu widać, że technika kulała. On tą sztangą machał jak szalony, a do tego "koci grzbiet".
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 196 Napisanych postów 11362 Wiek 37 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 86665
Volter14 - koci tak, a co do machania to są różne podejścia. Pewnie jesteś kolejnym zwolennikiem purystycznego wiosłowania maleńkimi ciężarami - co dla wielu ludzi jest drogą do nikąd (np. dla mnie).

Zmieniony przez - _Knife_ w dniu 2009-07-03 16:10:09
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 224 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1720
Volter14 - no i co z tego przynajmniej miał wyniki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
apokalipsa NUTRIFARM Moderator
Ekspert
Szacuny 377 Napisanych postów 37456 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 126309
przecież widać, ze te ćw. to tylko pokazowka

w sumie nie wiem czy nie lepiej byłoby aby wklejac tego typu tematy w Z ARCHIWUM KULTURYSTYKI.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 2580 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 31633
Może i robił koci grzbiet, ale plecy jakie sobie wypracował są świetne. Zresztą podoba mi się jego podejście do treningu.

Kiedyś napisałem, że na siłownię powinno się przychodzić jak na pole walki, ale Twoim przeciwnikiem jesteś ty sam i sztanga, której wydaje się, że nie podniesiesz jej.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 32 Wiek 25 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 529
Jeżeli chodzi o 1 ćwiczenie to może to jest jego metoda :):)=D
1

Dużo kalorii, dużo ciężaru i niema op*****lania się!!!
[][][]-------------[][][]

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Manfred Hoeberl - gigantyczne ramiona

Następny temat

Jamo Nezzar

MenS