SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening na spalanie tłuszczu dużym ciężarem?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1023

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Wiek 33 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 83
Witam.

Chciał bym się dowiedzieć co sądzicie o takim systemie ćwiczeń na spalanie.

Mam mały spór w którym kolega twierdzi że jego nowy tryb ćwiczeń FBW + duże ciężary wystarczy do spalania tłuszczu – duży ciężar mała ilość powtórzeń 5-8 krótkie przerwy ok.2min (jego słowa), uważam że ten system nie wystarczy do spalenia tkanki tłuszczowej i dodał bym cardio/aeroby, rower, basen, bieganie lub fitness i ograniczył tłuszcze w jedzeniu gdzie kolega uważa ,że trzeba je spożywać i ograniczyć tylko węglowodany.
Jeszcze jedno z czym nie zgadzam się jest to łączenie nóg z klatą, plecami i bicepsem podczas jednego treningu z tego co wiem nie powinno się łączyć tych partii. Może w FBW tak się robi...
Osobiście ćwiczę splity i nie uważam że nowy trening kolegi jest zły ale sam trening to za mało aby spalić tkankę tłuszczową na dodatek duży ciężar mała ilość powtórzeń wydaje mi się że jest na zupełnie coś innego.
Oczywiście mogę się mylić dlatego chciał bym aby wypowiedziały się mądrzejsze i doświadczone osoby.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 76 Wiek 29 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 703
Taki trening to najklasyczniejsze interwały, więc w efekcie redukcja tkanki tłuszczowej przy odpowiednim (tak jak on to opisał osobiście również popieram) odżywianiu jest formalnością. Przy okazji nieprzecietna siła i treściwa muskulatura, to chyba dostateczne plusy? A bawiąc się w aeroby i cięcie tłuszczy zabijasz swój metabolizm i gospodarkę hormonalną, wpadasz w pułapkę, z której ciężko się wyrwać.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Wiek 33 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 83
Czyli mam przez to rozumieć że trening dzielony split + ćwiczenia typu cardio i inne które wymieniłem wyżej są gorszą opcją i nie skuteczną? Wystarczy trening FBW i nie potrzeba aerobów które wyczytałem na różnych forach miedzy innymi SFD. Robić sam trening FBW i cieszyć się lepszą siłą i szescipakiem?

Trening Kolegi:
Trening A
Przysiady 5x5, military press 5x5, martwy ciąg 1x5 podciągnięcia podchwytem wąsko z pasem i obciążeniem 5x5, dipsy z pasem i obciążeniem 5x5
Trening B
Przysiady 5x5, wiosłowanie sztangą pendleya 5x5, wyciskanie sztangi płasko 5x5, podciąganie szeroko nachwytem z pasem i obciążeniem 5x5, no i jedyne izolowane cwiczenie uginacie łokcia w oparciu o nogę 5x5.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 76 Wiek 29 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 703
jako że metodyka treningowa i to wszystko co czym tu piszemy jest tematem tak obszernym, że nie sposób go opisać w 1 poście, to miej świadomość, że większość informacji jest uproszczona i skrócona

Tak, trening split + aeroby jest popularny, jest polecany i nie twierdzę, że jest nieskuteczny. Twierdzę natomiast, że jego efektywność na tle wymaganego zaangażowania, włożonych sił, czasu i poświęcenia jest niewspółmiernie niska oraz ma zbyt dużo "skutków ubocznych" , żebym uznał go za dobre rozwiązanie. Dlaczego? Bo standardowy schemat takiego treningu jest taki: obrabiam 1 dużą partię, jedną małą i wskakuje na bieżnie na 30min robiąc jakiś świński trucht. Spoko waga powoli leci, ale po jakimś czasie przestaje. No to dokładam truchcik w dzień nietreningowy. Znowu leci i znowu przestaje. No to zaczynam Truchtac po 45min zamiast 30. (samo aero trwa już 1/3 treningu, a robisz je co raz częściej, kiedy porządne interwały jak HIIT zrobisz w 12minut). Dochodzisz do jakiegoś momentu ale chciałbyś wreszcie przestać co rano tuptać godzinę. Są metody na wyjście z tego, ale w wielu przypadkach po takim trenowaniu organizm jest tak przyzwyczajony (zaadaptowany) do tego stylu życia, że równocześnie ze zmianą tego, bardzo często i sylwetka wraca do poprzedniego wyglądu. Można by powiedzieć, że to takie błędne koło. Poza tym wyczyściłeś dietę z tłuszczy, jesteś zamulony, nie pociągają Cię kobiety, no po prostu człowiek wrak (to taka najbardziej ostateczna wersja tego poczynania, ale zawsze trzeba liczyć się z najgorszym, żeby potem nie było zdziwienia ;) )

Co do treningu Twojego kolegi - jest ok, ale jak to w moim podejściu do trenowania, na dłuższą metę też taki trening leży, jeśli zamierza ściśle trzymać się on tylko takiej rozpiski. Żeby były efekty, musi być i zmienność, trzeba bombardować organizm bodźcami, tak żeby nie miał szansy na adaptację. Ciężary absolutnie muszą rosnąć, musi być rotacja objętości itp. Ale tak jak pisałem, w 1 poście na pewno tego nie opiszę.

Pozdro ;)


Zmieniony przez - Walu w dniu 2015-11-24 10:01:38
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3991 Napisanych postów 45227 Wiek 1 rok Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 340397
W rzeczywistości najistotniejsza w okresie redukcji jest prawidłowo skomponowana dieta.Jeśli ten aspekt jest dopracowany, to często rodzaj treningu nie ma już żadnego znaczenia.No chyba, że tniesz sie do jednocyfrowego % bf.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 76 Wiek 29 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 703
to też prawda, ale odpowiednio intensywny i ciężki trening pozwoli na wprowadzenie do diety większego luzu i korzystania z życia, przynajmniej ja preferuję taki styl trenowania ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3991 Napisanych postów 45227 Wiek 1 rok Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 340397
Lepiej spalać więcej kcal niż spożywamy, niż spożywać mniej niż spalamy To fakt.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

jakie treningi daja lepsze efekty?

Następny temat

Rzeźba u kobiet

nutloveb