SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening na odchudzanie

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 242

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 23 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 242
Hej,

temat może przewrotny, ale o to mi chodzi. Mam jakąś dietę, ale niski poziom NEAT, który nie bardzo mam jak zwiększyć. Myślałem jednak by lekko zmienić swój plan. Teraz ćwiczę 3 razy w tygodniu siłowo. A myślałem zacząć ćwiczyć siłowo 2 razy a dodatkowo albo 2 albo 3 razy w tygodniu chodzić na godzinę basenu (około 45 min pływania).

Myślicie, że to coś da i że warto tak zrobić?

Dodam, że nie chcę stracić zbyt dużo wypracowanej masy mięśniowej, ale chcę schudnąć oraz fakt, że mam pracę siedzącą a średnio zegarek mi pokazuje średnio 5 tys kroków i 3 piętra (w górę).


Zmieniony przez - Rook996 w dniu 2019-10-09 15:22:45
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6231 Napisanych postów 74986 Wiek 43 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 629000
Basen możesz traktować jako uzupełnienie / rekreacja . Trenuj nadal w systemie 3 dniowym a zajmij się ułożeniem poprawnej diety .Trenuj siłowo to zachowasz masę mięśniowa .

Zacznij od policzenia zapotrzebowania kalorycznego
http://www.sfd.pl/-t276436.html 
Jeżeli Twoim celem jest redukcja to odejmujesz ok 300kcal
http://www.sfd.pl/-t1135440.html - Źródła białka w diecie.
http://www.sfd.pl/-t1135648.html - Źródła tłuszczu w diecie.
http://www.sfd.pl/-t1135388.html  - Źródła węglowodanów w diecie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 23 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 242
A jest jakaś różnica jeśli chodzi o powtórzenia? Bo u mnie występuje tryb typowo siłowy 5-7 powtórzeń po 3 serie wielostawowych. Myślałem ogólnie o rozszerzenie / zamienienie właśnie w celu zwiększenia zapotrzebowania. Dieta jest powiedzmy w tej chwili z treningami na zero kaloryczne, dlatego fajnie by (w moim odczuciu) było dodać zapotrzebowanie :).
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6231 Napisanych postów 74986 Wiek 43 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 629000
To może wprowadź dodatkowo np trening interwałowy . Wśród fizjologicznych podstaw oddziaływania treningu interwałowego na tkankę tłuszczową leży między innymi zjawisko sekrecji adrenaliny i noradrenaliny, które wpływają na nasilenie lipolizy. Ponadto dochodzi do uwrażliwienia komórek mięśniowych na insulinę.
Najlepiej wstaw tutaj swoją dietę do oceny oraz wypełnij ankietę działu
https://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html
Wtedy będziemy mogli dyskutować .


Zmieniony przez - flex1976 w dniu 2019-10-09 15:46:46
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3757 Napisanych postów 63002 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 678635
Podstawą kształtowania sylwetki jest trening siłowy i bez wątpienia bym nie rezygnował z jednego dnia treningu siłowego, po to, żeby dodać trzy razy w tygodniu cardio, np. w postaci pływania na basenie. Skoro masz czas żeby przeznaczyć go na dodatkową aktywność fizyczną, to dodaj dwa razy w tygodniu pływanie, bez rezygnacji z jednego dnia treningu siłowego. Poza tym, wspominasz że nie masz czasu. Zamiast więc tracić go na pływanie, możesz zaoszczędzić i zrobić tabatę. Np. w domu:

https://potreningu.pl/articles/4670/tabata--najlepsze-interwaly-by-spalic-tluszcz 

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10673 Napisanych postów 118106 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1386628
Basen ok mzoesz zostawic 2 x siłowe np FBW dać i 2-3 x basen, jesli chodzi o wydatek energetyczny na pewno będzie większy jak 3 x siłowy tylko byś miał

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 11719 Napisanych postów 11543 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 317560
jak będziesz porządnie trenował z dobrze ułożonym planem i dietą to nie musisz się amrtwić o spadki masy mięsniowej, a basen traktuj jako aktywność w dzień nietreningowy, active rest
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 23 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 242
Kurcze teraz trochę ciężko bo każdy radzi coś innego :). Jeśli chodzi o czas to mam mało, preferuję robić "coś w trakcie czegoś", tzn. z powodu braku czasu na zwiększenie NEAT, robię po treningu cardio (25-30 minut), ponieważ pozwala mi to w międzyczasie coś porobić na telefonie utrzymując tętno średnie 115 (gdzie maksymalne z wyliczeń jest 195).

W tej chwili zależy mi w sumie tylko na utrzymaniu w miarę fajnej masy mięśniowej, ale zrzucenie tłuszczu :). A basen na pewno jest łatwiej robić niż siłownie (jakoś tak szybciej mi to mija niż trening siłowy).
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 11719 Napisanych postów 11543 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 317560
z tego co mówisz, to ten trening siłowy robisz na siłę, więc po co się męczyć, znajdź coś co sprawia Ci przyjemność
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 23 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 242
Przyjemność sprawiały mi sporty walki, niestety mam "złą" budowę kolan, ponieważ mam lateralizację obu rzepek, przez co jedno z kolan przy obrotach (uderzanie np) może się "wyrotować" poza swoją panewkę, a w konsekwencji nie mogę robić sparingów, a co do ćwiczeń też ciężko powiedzieć bo kolano ucieka.

Siłownię też lubię, pewnie też dlatego tak długo już trenuję, regularnie 3 razy w tygodniu. Większość treningu jednak taki typowo na siłę bardziej pod trójbój. Ale chciałbym w końcu stracić trochę wagi :).
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 11719 Napisanych postów 11543 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 317560
no to stracisz wagę (mówimy o tłuszczu) przy odpowiednio dobranej diecie z ujemnym biansem, chudniemy w kuchni, a na treningu wyrabiamy tylko formę
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Brun 4 All Extreme

Wheyvita