SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening na mase / skolioza

temat działu:

Trening w domu

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4078

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 79 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2737
Witam wszystkich serdecznie
Od dawna zamierzałem się zając swoim ciałem ale jakoś trudno było mi się zebrać. Ale czas się wziąć za siebie i postanowiłem zacząć ćwiczyć . Mam problem z plecami tzn. mam skoliozę i chodzę co miesiąc na "zajęcia" , i tu tkwi problem ponieważ mam hantle (2x10 kg) ale nie mógłbym ich podnosić stojąc bo za bardzo bym obciążał plecy jedynie to opierając ramiona np. na krześle. Wszystkiego rodzaju pompki i podciąganie na drążku mogę wykonywać. Zabronili mi tylko rzeczy które mogłyby "zepsuć" mi plecy. Wiec prosił bym o pomoc bo nawet nie wiem jakie ćwiczenia mógłbym robić.
Coś o mnie :
Wiek : 18 lat
Waga : 65 kg
Wzrost : 179 cm
Cel do osiągnięcia : Masa poprawa sylwetki
Staż : 0 , jeśli już to robię pompki ale żądnym seriami tylko jak mam ochotę
Aktywność fizyczna : Od początku wakacji codziennie rower około 25 KM i 2 godziny w kosza.
Myślę że na początek wystarcza 3 dni w tygodniu z 2 dniowymi przerwami. To co myślę że mogę robić :
1.Pompki płasko(dowolna z podanych wersji)-4-5 serii x do zmęczenia-ze zmiennym rozstawem dłoni.
2.Pompki głową w dół(nogi na podwyższeniu-rys.5)-4-5 serii x do zmęczenia- ze zmiennym rozstawem dłoni.
3.Pompki na taborecie(F)-3-4 serie x do zmęczenia
4.Pompki boczne(rys.7)2-3serie x do zm.
5.Pompki w podporze tyłem(G)2-4serii x do zm.
6.Podciąganie na drążku opierając się na krześle 10 powt.
7.Brzuszki 3 serie po 30 powt.
8.Na biceps siedząc z opartymi rekami 3 serie po 15 powt. ( hantle 5kg)
A na resztę to nie mam pomysłu :/ Głownie chodzi mi o wyrobienie górnej części ciała bo przedramię i biceps mam tragiczne. Wykonuje jeszcze codziennie ćwiczenia na mięśnie pleców i jedno na brzuch.
Bardzo liczę na waszą pomoc pozdrawiam
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 79 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2737
Ehh.. ;( Czyli nikt nie jest mi w stanie pomóc ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 2885 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 32920
Napisz powiadomke do eksperta- Mawashiego.
Ale wydaje mi sie ze przesadzasz z tym ze nie moglbys na przyklad robic mlotkow stojac na biceps.

Zmieniony przez - kooteK92 w dniu 2009-08-18 21:34:43
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 34 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 261
Może nie jestem ekspertem w tej dziedzinie ale sam sporo pompek robię i wiem że jeśli robi się ich zbyt dużo to czuć ucisk w dolnej części kręgosłupa. Rób max 8 serii na klatkę(polecam warianty 1 i 3) i 4 tyłem na triceps. Poprzeplataj je innymi ćwiczeniami-polecam dołożyć między pompkami na klatę rozpiętki.
Na brzuch trochę mało dodaj unoszenie kolan w zwisie. Brzuszki wykonuj powoli i staraj się żebyś czuł pracujące mięśnie brzucha. Brak ćwiczeń na nogi- a powinno się ale skoro mówisz że zależy Ci na górnej połowie ciała- twój wybór.
Brakuje też ćwiczeń na naramienne. Cyba nie obciążałoby Ci to zbytnio kręgosłupa gdybyś unosił hantle bokiem siedząc na krześle.
Jeszcze pytanie: masz to zamiar ćwiczyć codziennie? Rozplanuj to jakoś.Sporo tego jak na jeden dzień.
Pozdrawiam i życzę powodzenia
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 34 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 261
Sorka chyba wprowadziłem Cię w błąd. Skoro jeszcze nie ćwiczyłeś to zacznij od czegoś łatwiejszego. Musisz przyzwyczaić mięśnie do obciążeń i wysiłku.
Jeszcze raz pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 292 Napisanych postów 17217 Wiek 42 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 86319
Jeśli masz skliozę to najpierw trzeba zadbać o prawidłowe rozciagnięcie mieśni, szczególnie dolny odc. kręgosłupa, tył uda i pośladki. Poszukaj ćw rozciągających w necie na te partie i wykonuj codziennie.
Do tego dołącz treing całego ciala i dbaj o prawidłową postawę w ciągu dnia.

"Lepiej być kanciastym czymś, niż okrągłym niczym"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 79 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2737
Na kręgosłup tzn rozciąganie i wzmocnienie mięśni mam 4 ćwiczenia od pani rehabilitantki :P , a jak z resztą ćwiczeń mogę robić bez obaw ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 292 Napisanych postów 17217 Wiek 42 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 86319
jakie cwiczenia?

"Lepiej być kanciastym czymś, niż okrągłym niczym"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 79 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2737
Tzn chodzi o ćwiczenia które chciał bym robić czy o te które dostałem na kręgosłup ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 292 Napisanych postów 17217 Wiek 42 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 86319
Te które dostałeś.
Jak nie potrafisz dokładnie opisać to poszukaj grafik w google albo na filmikow youtube

"Lepiej być kanciastym czymś, niż okrągłym niczym"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 79 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2737
Sorry za tak prymitywny rysunek w paincie ale tak będzie lepiej zrozumieć :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6bff8237c48070b9.html
1. Coś jak superman tylko pojedyncze ręce w gorze 6x30sec na każda rękę.
2. Zgięta noga leży na ziemi po przeciwnej stronie 6x30sec na każda nogę.
3. Uniesiony brzuch do góry 6x30 sec.
4. Dotkniecie palcami ziemi i pozostanie w takie pozycji 6x30 sec.
Pozdrawiam

Zmieniony przez - Xaviers w dniu 2009-08-20 16:46:03
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

FBW do oceny - w domowych warunkach

Następny temat

duże cycki

nutloveb