SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening na masę mięśniową i siłę jednocześnie?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 318

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 83 Wiek 28 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 318
Witajcie. Zastanawiam się, czy na 1 treningu można ćwiczyć dwoma różnymi od siebie technikami rozwoju mięśni. Czy można zrobić na 1 treningu np. 3 serie na biceps sztangą po 5-6 powtórzeń na siłę i po tym ćwiczeniu biceps hantlą 3 serie po 15-20 powtórzeń na masę mięśniową? Czy te dwie różne techniki nie będą się ze sobą gryzły? Czy biceps może jednocześnie rozwijać się pod względem siły i jednocześnie rosnąć typowo "na masę mięśniową"?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5529 Napisanych postów 60320 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 743147

Biorąc pod uwagę trening początkujących nie powinniśmy rozpatrywać go w osobnych sferach dla kształtowania siły i masy mięśniowej.
Dobrze zaplanowany trening dla osoby początkującej zakłada równoczesne rozwijanie tych dwóch zmiennych. Czyli progresujemy z ciężarem w podstawowych ćwiczeniach siłowych, a to jednocześnie napędza nam rozwój muskulatury, oczywiście przy odpowiedniej diecie.

Tak powinno się podchodzić do tematu w przypadku osób początkujących i najczęściej się to sprawdza bo siła idzie w dobrym tempie do przodu, a mięśnie rosną przy dobrej diecie.

Inaczej się sprawa ma z osobami bardziej zaawansowanymi tutaj jak nasze wyniki siłowe już są na przyzwoitym poziomie możemy się pokusić o cykl kształtujący siłę mięśniową na niższych zakresach powtórzeń.

Przy czym trzeba zaznaczyć, że trzeba mieć jakiś okres sensownie przetrenowany i wyniki siłowe na dobrym poziomie. Jeśli ktoś przysiada 50kg to nie potrzebuje mikrocykli na poprawę siły mięśniowej bo podstawy leżą.

Siłę kształtujemy na ćwiczeniach podstawowych, wielostawowych nie ma sensu się szarpać z uginaniem na biceps z dużym ciężarem i małą liczbą powtórzeń bo to proszenie się o kontuzję.

Polecamy również: Plan treningowy na siłę




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2020-12-02 13:00:29

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1376 Napisanych postów 726 Wiek 333 dni Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 7376
Oczywiście że można. Biceps woli trochę więcej powtórzeń, ale przy odpowiedniej technice i napięciu nawet przy tym pierwszym ćwiczenia na siłę też będziesz aktywować mięśnie do wzrostu. Drugie ćwiczenie które wymieniłeś możesz zrobić właśnie bardziej pompujące mięsień czyli mniejszy ciężar a więcej powtórzeń. Ja sam tak ćwiczyłem właśnie dwa ćwiczenia na biceps na jednym treningu i rosła siła i masa też jakoś rosła. Każdemu inaczej się te mięśnie aktywują ale myślę że u ciebie będzie dobrze. Też zależy jaki masz staż i wgl.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 23204 Napisanych postów 16208 Wiek 40 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 258393
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16390 Napisanych postów 127911 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1438924
masa mzoe Ci spoczyć przy 5 jak i 15 powtórzeniach na biceps.

To tak nie działa.

Mozna zbudować siłe bez sporego nabierania masy ciała, ale przeważnie jak masa idzie to i siła też

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 11717 Napisanych postów 49154 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 380515
Spokojnie możesz połączyć takie zakresy powtórzeń w ramach jednej jednostki treningowej

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Prowadzenie, plany treningowe, plany żywieniowe: kubaskop@interia.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5529 Napisanych postów 60320 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 743147
Jestem w stanie zrozumieć, że pytałbyś o takie zastosowanie powtórzeń w przypadku grzbietu czy nóg ale po co Ci siła w bicepsie?
Wklej tutaj wypełnioną ankietę z podwieszonych tematów i wówczas będzie wiadomo czy jest sens prowadzić dyskusje o zamianie zakresu powtórzeń. Bo przypuszczalnie nie masz zbyt dużego doświadczenia.

Zakresy powtórzeń można zmieniać na odpowiednim etapie zaawansowania, a poza tym siłę małych partii mięśniowych buduje się wespół z treningiem dużych partii. Rozsądnie trzeba podjeść do tego.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Zero efektów przez półtorej roku

nutloveb