SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening na masę - 4 dni. Drobne poprawki.

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 969

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 29 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 515
Witam.

Znalazłem ten trening w internecie. Wiem jak łączyc partie w masówce więc ten wydał mi się najlepszy.

Chodzi mi o jak najlepsze efekty zwłaszcza, że bede teraz na cyklu - kreatynka.

Dzień 1
Klatka + Triceps
Dzień 2
Plecy + Biceps
Dzień 3
Wolne
Dzień 4
Mięśnie ud + Łydki
Dzień 5
Wolne
Dzień 6
Obręcz barkowa + Przedramiona
Dzień 7
Wolne

Stosujemy zasadę treningu piramidalnego - z serii na serię zwiększamy ciężar i zmniejszamy ilośc powtórzeń.

Dzień 1 (Klatka + triceps)
1. Wyciskanie na ławce poziomej - 4 serie: 1 seria 15 powtórzeń, 2 seria 12 powtórzeń, 3 seria 10 powtórzeń, 4 seria 8 powtórzeń.
2. Wyciskanie na ławce skośnej (skos w górę) - 3 serie: 1 seria 12 powtórzeń, 2 seria 10 powtórzeń, 3 seria 8 powtórzeń.
3. Rozpiętki na ławce skośnej - 4 serie: 1 seria 15 powtórzeń, 2 seria 12 powtórzeń, 3 seria 10 powtórzeń, 4 seria 8 powtórzeń.

1. Wyciskanie francuskie - 3 serie: 1 seria 12 powtórzeń, 2 seria 10 powtórzeń, 3 seria 8 powtórzeń.
2. Prostowanie ramion siedząc, ze sztangielką - 3 serie: 1 seria 12 powtórzeń, 2 seria 10 powtórzeń, 3 seria 8 powtórzeń.
3. Wyciskanie sztangi w wąskim uchwycie - 3 serie: 1 seria 12 powtórzeń, 2 seria 10 powtórzeń, 3 seria 8 powtórzeń.

Dzień 2 (Plecy + Biceps)
1. Podciąganie na drążku w szerokim uchwycie - 4 serie: 1 seria 15 powtórzeń, 2 seria 12 powtórzeń, 3 seria 10 powtórzeń, 4 seria 8 powtórzeń.
2. Ściąganie w siadzie linki poziomego wyciągu - 4 serie: 1 seria 15 powtórzeń, 2 seria 12 powtórzeń, 3 seria 10 powtórzeń, 4 seria 8 powtórzeń.
3. Podciąganie sztangielki jednorącz w opadzie tułowia w przód - 3 serie: 1 seria 12 powtórzeń, 2 seria 10 powtórzeń, 3 seria 9 powtórzeń.

1. Uginanie ramion ze sztangą stojąc - 3 serie: 1 seria 12 powtórzeń, 2 seria 10 powtórzeń, 3 seria 8 powtórzeń.
2. Uginanie przedramion na modlitewniku ze sztangą - 3 serie: 1 seria 12 powtórzeń, 2 seria 10 powtórzeń, 3 seria 8 powtórzeń.
3. Uginanie przedramion ze sztangielkami, siedząc - 3 serie: 1 seria 12 powtórzeń, 2 seria 10 powtórzeń, 3 seria 8 powtórzeń.

Dzień 4 (Mięśnie ud + łydki)
1. Przysiad ze sztangą na barkach - 4 serie: 1 seria 15 powtórzeń, 2 seria 12 powtórzeń, 3 seria 10 powtórzeń, 4 seria 8 powtórzeń.
2. Hack przysiady - 4 serie: 1 seria 15 powtórzeń, 2 seria 12 powtórzeń, 3 seria 10 powtórzeń, 4 seria 8 powtórzeń.
3. Prostowanie nóg w siadzie - 4 serie: 1 seria 15 powtórzeń, 2 seria 12 powtórzeń, 3 seria 10 powtórzeń, 4 seria 8 powtórzeń.

1. Wspięcia na palce - 4 serie: 1 seria 15 powtórzeń, 2 seria 12 powtórzeń, 3 seria 10 powtórzeń, 4 seria 8 powtórzeń.
2. Wspięcia na palce w siadzie - 4 serie: 1 seria 15 powtórzeń, 2 seria 12 powtórzeń, 3 seria 10 powtórzeń, 4 seria 8 powtórzeń.

Dzień 6 (Obręcz Barkowa)
1. Wyciskanie sztangi zza karku - 4 serie: 1 seria 15 powtórzeń, 2 seria 12 powtórzeń, 3 seria 10 powtórzeń, 4 seria 8 powtórzeń.
2. Wznosy ramion ze sztangielkami w bok - 3 serie: 1 seria 12 powtórzeń, 2 seria 10 powtórzeń, 3 seria 8 powtórzeń.
3. Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia stojąc - 3 serie: 1 seria 12 powtórzeń, 2 seria 10 powtórzeń, 3 seria 8 powtórzeń.
4. Wznosy sztangielek bokiem w opadzie tułowia w przód - 2 serie: 1 seria 12 powtórzeń, 2 seria 10 powtórzeń, 3 seria 8 powtórzeń.

1. Uginanie nadgarstków z gryfem trzymanym podchwytem oburącz - 3 serie: 1 seria 12 powtórzeń, 2 seria 10 powtórzeń, 3 seria 8 powtórzeń.
2. Uginanie nadgarstka, stojąc z gryfem trzymanym podchwytem z tyłu - 3 serie: 1 seria 12 powtórzeń, 2 seria 10 powtórzeń, 3 seria 8 powtórzeń.

CZekam na sugestie, ocenę i poprawki.
Jeżeli ktoś zna lepszy 4-dniowy trening na masę to czekam na odpowiedź.

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
Zwirek36
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 29 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 515
Niestety nie mogłem wypełnic ankiety bo nie wysyłało postu więc dopiszę to tutaj

Suplementy: WPC 80, Gain Bolic 600, Kreatyna Trea'a
Staż: >6 m/cy
Osprzęt: wszystko co wymagane w treningu mam
Cel: Masa
Waga: 72,5kg i rosnie
Dieta: Jest
Wzrost: 190cm

A teraz pytania

Na czym polegają Hack przysiady?

Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 29 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 515
Witam

Jest na forum ktoś kto może mi skrytykowac bądź polecic ten plan?

Chciałbym nim cwiczyc już w tym tygodniu więc im szybciej ktoś mi odpisze tym lepiej

Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 30 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 392
Jeżeli ćwiczysz mniej niż 6 miesiecy to polecam FBW. Aczkolwiek chcesz ćwiczyć splitem to naniósł bym kilka poprawek. Zapewne chcesz zwiększyć mase przedział powtórzeń to 12-8, 15 powtóreń myśle ze to za dużo. Pamietaj że po treningu klatki tricepsy są juz wstępnie zmęczone wiec nie polecal bym na tę partie duzych ilosci seri. Co do pleców dorzucił bym coś na prostowniki, nalepiej martwy ciąg. Co do barków dał bym 3 ćwiczenia np: wyciskanie hantli, unoszenie bokiem, podciąganie sztangi wzdłóż tułowia i to wystarczy. Wracając do przedramienia, te mięsnie ciężko pobudzić do wzrostu ze względu na obecnosć włókien wolnokurczliwych wiec tutaj min 18 do 30 powtórzeń. Życzę owocnego treningu :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 30 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 392
I jeszcze jedno, przedział seri na duże parte: 12-14 na małe: 6-8.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 30 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 392
I jeszcze jedno, przedział serii na duże parte: 12-14 na małe: 6-8. Z kreatyną jeszcze bym poczekał, staraj się jak najdłużej ciągnać na sucho.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 29 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 515
Cwicze więcej niż 6 miesięcy...

Przerobiłem już dwa FBW, zmiana po 3 miesiącach i zrobiłem trening na siłę.

Teraz czas na masę. Kreatyna jak wspomagacz bo na sucho idzie już nie tak jakbym chciał.
Zresztą sam widzisz jaką mam masę...

Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 145 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 2665
przy tym wzroście 70 kg? trochę mało nie za biedna dieta?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 129 Napisanych postów 4177 Wiek 33 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 43791
Dzień 1
Klatka + Triceps
Dzień 2
Plecy + Biceps
Dzień 3
Wolne
Dzień 4
Mięśnie ud + Łydki
Dzień 5
Wolne
Dzień 6
Obręcz barkowa + Przedramiona
Dzień 7
Wolne



Możesz tak ćwiczyć i zobaczyć jak reaguje twój organizm. Zamieniłbym jednak dzień 4 z 6 (barki dłużej bedą odpoczywać bo w poniedziałek klatka, nogi mogą wtedy boleć.)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 30 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 392
Np. poniedziałek:

1. klatka wyciskanie 3-bojowe 5 serii lub pompki na poręczach (ciężko),
2. przysiad ze sztangą z tyłu lub z przodu 5 serii (lekko; 10% mniej niż w piątek),
3. wiosłowanie sztangą 5 serii (ciężko),
4. biceps 2-3 serie (lekko),
5. wspięcia na palce 2 serie (lekko),


środa:

1. martwy ciąg 5 serii,
2. podciąganie na drążku 4-5 serii,
3. wyciskanie wąsko 3-4 serie (lub podobne ćwiczenie angażujące tricepsa),
4. wyciskanie na skosie (barki) 5-6 serii,
5. wznosy sztangielkami (po 1-2 serie każdego rodzaju przodem, bokiem, w opadzie),



piątek:

1. wyciskanie 3-bojowe lekko 3-4 serie lub pompki na poręczach (10% mniej niż w poniedziałek),
2. przysiad ze sztangą z tyłu lub z przodu 5 serii (ciężko),
3. wiosłowanie sztangą 5 serii (lekko),
4. biceps 2 serie (lekko; ze względu na wiosło, drążek),
5. wspięcia na palce 2 serie (ciężko),


A ja polecam Tobie taki plan. Oczywisćie nie jest to plan mojego autorstwa, przekopiowalem to ze strony : http://www.body-factory.pl/showthread.php?t=2284 

Sam robiłem ten plan, powiem Ci szczerze że duzo lepiej na mnie podzial niz standardowy split.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 30 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 392
Ja jednak dalej zostane przy swoim, zeby poczekać z suplementami, ja jak narazie nie brałem niczego i mysle ze jak narazie jest całkiem przyzwoicie. Bierz się za miche to jest klucz do sukcesu pozdro :)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan treningowy początkującego

Następny temat

Małe pytanie

FuckBaton