SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening interwałowy i siłowy na redukcji - jak połączyć?

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 419

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 1 rok Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 6
Cześć wszystkim!
Mam na imię Bartosz, mam 21 lat i próbuję dopracować swój plan treningowy.
Od razu zaznaczam - byłem u dwóch trenerów, ale nie była to owocna współpraca.

Moje pytanie tyczy się interwałów - rozważam wprowadzenie ich do treningu, gdyż zależy nic na redukcji.

Mam 21 lat i od 6 lat jestem czynnym tancerzem i instruktorem tańca, stąd zdążyłem też dość dobrze poznać swoje ciało. Potrafię odczytać sygnały jakie mi wysyła - najbardziej zielony technicznie byłem jeśli chodziło o wolne ciężary, ale braki techniczne uzupełniłem na treningach personalnych.
Mam 168cm wzrostu, obecnie waga 67,7kg, ok. 18% tłuszczu, wszystkie parametry w normie, brak problemów zdrowotnych. Regularnie spotykam się też z fizjoterapeutą.
Chciałbym zredukować się do poziomu 10% tłuszczu.
Dieta ok. 2200kcal (55% węglowodany, 30% białka, 15% tłuszcze).
Wiem, że deficyt jest spory, ale uwierzcie - zdążyłem poznać swoje ciało.
Z tą ilością naprawdę czuję się w porządku.

Jestem po samodzielnej (bez pomocy osób trzecich) redukcji -11,5kg w 10 tygodni.

Obecnie mój harmonogram wygląda w ten sposób, że wykonuje 6 treningów siłowych trwających 80-100 minut w tygodniu.
Na zmianę: brzuch, centrum i łydki (unikam wszelkich przysiadów, bo mam tendencje do przeciążania kolan) oraz ręce, barki, klatka i plecy.
Na wolnych ciężarach nie przesadzam z obciążeniem, bo ćwiczę bez asysty (ok. 65-70% ciężaru maksymalnego).
Stosuję wiele rozmaitych ćwiczeń i ich wariacji.
Niestety - po 3 miesiącach 40-60 minut dziennie na orbitreku nie jestem w stanie znieść już cardio, natomiast rozważam wprowadzenie do planu treningów interwałowych - słyszałem mnóstwo pozytywnych opinii.
Z tego co widzę, sugestia jest taka, aby wykonywać je w dni bez treningu siłowego, stąd pytanie do Was - bardziej doświadczonych - czy warto i jeśli tak, to jak wcisnąć je w swój plan? :)
Czy może lepiej zostać przy samych treningach siłowych i się powzmacniać?
Redukcji mam już trochę dość, dlatego chciałbym zjechać o te 8% w ok. 4 tygodnie.
Z doświadczenia wiem, że spadam ok. 1,2-1,5kg/tydzień przy dobrze trzymanej diecie.

PS: Mam nadzieję, że zapytanie dodałem do odpowiedniego działu. Mój staż na siłowni to zaledwie 4 miesiące, ale z tańcem mam do czynienia o wiele dłużej, stąd moja decyzja, żeby umieścić zapytanie w tym dziale
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 13823 Napisanych postów 123802 Wiek 36 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1415306
35-70% cieżaru trochę za mało, jedynie przy klatce są z tym problemy ze Cię moze przycisnać, w innych ćiczeniach nie ma takie moliwości. 8% w 4 tygodnie wg mnie nierealne.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 379 Napisanych postów 37466 Wiek 301 dni Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 126370
nie wiem co masz na myśli o przeciążaniu kolan bo można to rozumieć, ze tak się dzieje bo masz jakiś uraz albo po prostu jest jakiś błąd w wykonaniu tych przysiadów...? martwego ciągu też nie robisz?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3855 Napisanych postów 45075 Wiek 88 dni Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 338342
Jesli jestes zielony w treningu siłowym to proponuje fbw.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

siłownia+crossfit+aeroby

Dzem