SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening dla początkującego w domowych warunkach.

temat działu:

Trening w domu

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 536

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 87
Witam mam 17 lat i chciałbym rozpocząć od nowa trening.

W temacie jestem właściwie zielony... Do dyspozycji mam ekspander, hantle, skakankę, krzesła...

Nie jestem kulturystą... Nigdy nie byłem i nie będę :) Nie bardzo podoba mi się posiadanie tyle mięśni i bycie aż tak szerokim i nie jest to też moim celem :) Chciałbym ogólnie rozwinąć umięśnienie całego ciała. Z natury jestem szczupły i wysoki - chciałbym mieć trochę szersze plecy i klatę i mieć lepiej umięśnione ręcę - podkreślając raz jeszcze przy pozostaniu w miarę szczupłym/nie przerośniętym.

Potrzebuję pomocy w ułożeniu "planu" bo pewnie takowy potrzebny... Na brzuch planuję ćwiczyć szóstkę Weidera...
Chciałbym również uzyskać odpowiedzi na parę nurtujących mnie pytań :
a) Przy założeniu ,że nie zamierzam być "duży" czy dieta jest ważna ? Jeśli tak jakie powinnem wprowadzić zmiany ? Jem dużo, dietę mam urozmaiconą

b) Czy przerwy między ćwiczeniami na daną partię mięśni są potrzebne ? Jeśli tak to jakie i dlaczego ?

c) Jak utrzymywać efekty treningów ?

d) Mam słabe ręcę... Ćwiczyłem karate i pływałem ale pomimo tego wciąż mam słabe ręcę... Dało by się na to jakoś zaradzić ?

Oczywiście wraz z ostatnim pkt. dochodzi problem tego ,że pompek raczej nie robię,gdyż nie umiem/są dla mnie za ciężkie :P

Dziękuje z góry za wszelkie odpowiedzi, proszę o wyrozumiałość i pozdrawiam :>
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 2027 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 15691
Rób więc zwykły ogólnorozwojowy zestaw ćwiczeń. Na początek ten z podwieszonych tematów dla początkujących, jeśli kiepsko u Ciebie z pompkami to znaczy, że to odpowiedni poziom. Druga rzecz co do pompek, będziesz je robił, to z czasem będą lepiej wychodziły, podobnie jest z podciąganiem na drążku.
a) To, że tutaj większość chce być wielka to jedna sprawa i dlatego dużo osób z forum układa diety, gdzie mają znacząco podbite zapotrzebowanie kaloryczne. Stosowanie diety to głównie przestawienie stylu życia na zdrowy, odrzucenie używek i śmieciowego jedzenia. Stosowanie diety może poprawić wygląd, szczególnie jeśli chcemy zgubić kilogramy, później pomaga podtrzymać wypracowaną sylwetkę.

b) W treningu ogólnorozwojowym, czy treningach ACT przerwy między kolejnymi ćwiczeniami są niewielkie, dzięki temu poprawiamy zarówno siłę, jak i wydolność i wytrzymałość organizmu.

c) Jak wyżej pisałem na pewno dieta w tym w jakimś stopniu pomoże. Oprócz tego liczy się po prostu systematyczność i nie odpuszczanie sobie treningów, aktywny tryb życia.

d) Ręce z czasem zyskają na sile, wraz z kolejnymi treningami należy zwiększać obciążenie, robić jakiś postęp, a i siły przybędzie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 31 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1399
Polecam metode Oliviera Lafaya
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 87
Całą 216 stronnicową książkę czy coś konkretnego ? :P
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Co trzeba zmienic?

Następny temat

Trening na mase