SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening bieganie do oceny

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 870

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 344 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 7429
Witam
Ostatnio z kolegą zaczęliśmy biegać i mamy dosyć wysokie ambicje.
Na początek by wdrożyć się w cały system zrobiliśmy plan 10 tygodniowy z tą modyfikacją, że wykonywaliśmy go codziennie http://bieganie.pl/index.php?cat=6&id=81&show=1 Do wakacji będziemy biegać po 30-40 min dziennie by utrzymać formę. Naszym głównym celem jest poprawa czasu na 1 km. A oto plan
Poniedziałek
Rozgrzewka - 5 min biegu rozciąganie itp
Interwały - 15/45 x 5 (15 sekund sprintu 45 sekund truchtu) 90 %
30 min 75 %
Wtorek
Rozgrzewka - 5 min biegu rozciąganie itp
Podbiegi - 7 x 200m (szybki wbieg pod górkę luźny zbieg)
30 min 75 %
Środa
Rozgrzewka - 5 min biegu rozciąganie itp
Skipy
2x ABC po 30s każdy
20 75 %
Czwartek
Rozgrzewka - 5 min biegu rozciąganie itp
4 x 1000 m ( 1000 m 80 - 85 %, i 1.5 min truchtu)
20 75 %
Piątek
Rozgrzewka - 5 min biegu rozciąganie itp
Dłuższy bieg 8-10 km
Sobota
30 75% (kros)
Niedziela
Wolne

Progresja
Progresję będziemy stosować w podbiegać oraz przebieżkach. Na początku zwiększając czas sprintu i zmniejszając truchtu orazw podbiegach zwiększając ilość. Wszytko na wyczucie obserwując zmiany organizmu.
Opis treningu
Interwały - mają za zadanie zwiększyć wydolność serca oraz wytrzymałość organizmu.
Długi bieg 10 km - ma za zadanie zwiększyć pojemność płuc
4 x 1000m - ten trening ma za zadanie przyzwyczaić organizm do dystansu 1000m.

Moje pytanie brzmi czy taki plan miałby korzyści. Po wakacjach mamy zamiar zapisać się do klubu a po takim treningu są podstawy.
Wiek 15
Wzrost 171
Waga 58
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 2132 Wiek 26 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 9856
Moim zdaniem bez sensu. Po co sami ukladacie plany jak sa gotowe na necie?

Poniedzialek:
No dobra ok, jednak 30min to nie jest trening - dluzej zajmuje ubranie sie i umycie.
Wtorek:
"Podbiegi - 7 x 200m (szybki wbieg pod górkę luźny zbieg)"
Jesli jednego dnia robisz ciezki trening to nastepnego powinien byc lekki 40 min spokojnego biegu zeby odpoczac.
Sroda:
Tak. Najpierw te 40min biegu potem te skipy i to co miales we wtorek dolacz do tego, to sie nazywa sila biegowa i sie robi raz w tyg jesli trenujesz 1000m
Czwartek:
Ok, lecz najpierw te 40min truchtu potem dopiero 4x1000. Po 40min biegu organizm sie juz dobrze rozgrzeje i o wiele lepiej sie biega takie tempa.
Piatek:
Polecam 40min spokojnego biegu
Sobota:
wolne
Niedziela:
I tu wlasnie zrobic kross. Raz w tyg powinno sie robic dlugi wybieg, lecz nie dluzszy niz 3h polecam 75 min. O ile wytrzymasz.

Pojemnosc płuc zwieksza sie gdy biegasz dzien w dzien, tak zwana systematycznosc.

Zreszta polecam Ci ten plan jest on na 800m jednak na pewno lepszy od tego co sami ulozylisie:
http://bieganie.pl/index.php?cat=19&id=1531&show=1

Jak nie dasz rady 40min przebiec to przebiegnij 30 i 10min maszeruj

http://www.lesnachata27.pl/
Domek w Chodlu do wynajęcia, tani nocleg nad zalewem w Chodlu !

"Wygrywa tylko ten, co ma jasno określony cel i nieodparte pragnienie, aby go osiągnąć..." - Napoleon Hill
http://www.rundamian.pl - Blog o bieganiu naturalnym

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 16 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 131
A tak z innej beczki, na 5 km jak biegam i robie sobie podbiegi raz w tygodniu na poczatek a potem zrobie 2 razy w tygodniu? dodam ze nigdy tak nie biegalem xD
bieg dlugi zrobie sobie raz okolo 70-80 min
a pozostale dni spokojne biegi po 8-10 km i interwaly raz w tyg. i jeden dzien przerwy?

to cos jest sensowne?:)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 344 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 7429
spokojnie dam radę 40 min :) dzięki wilekie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 2132 Wiek 26 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 9856
Elmex

rob w niedziele sile biegowo najlepiej:
skip AC 4x50m
podbiegi 8x 16"
wieloskoki 2x50m

nie jest konieczne robienie interwenialow. 2x w tygodniu rob przebiezki np 4x200m czy 8x100m takie szybkie tempo ale nie sprint.

czy sensowne? zalezy co chcesz osiagnac :)

http://www.lesnachata27.pl/
Domek w Chodlu do wynajęcia, tani nocleg nad zalewem w Chodlu !

"Wygrywa tylko ten, co ma jasno określony cel i nieodparte pragnienie, aby go osiągnąć..." - Napoleon Hill
http://www.rundamian.pl - Blog o bieganiu naturalnym

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Siła

Następny temat

Mój rower

whey deli