SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening - Ogólna rozwojówka, siła i wytrzymałość oraz dynamika

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

Ilość wyświetleń tematu: 6721

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 27 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 21
Witam
Mam pare pytan odnosnie treningow silowych wytrzymalosciowych i dynamicznych. Trenuje przede wszystkim kreacje, ktora wymaga ode mnie w duzej mierze pracy miesni na wysokiej wytrzymalosci i jednoczesnie sporej sily do szybkich spiec. Chodzi tutaj glownie o parkour i akrobatyke. Oprocz tego chodze na silownie i cwicze juz ok 3 lat w sumie na poprawienie masy miesniowej i sylwetki. Ale nie o tym chce rozmawiac, potrzebuje pewnych informacji by usprawnic moj trening pod tymi trzema wzgledami, sila, wytrzymalosc i dynamika. Studiuje na AWFie i mam nieco pojecia o treningach, lecz niestety dostep do dr Mariusza Kruszewskiego mam bardzo ograniczony, a przydalby sie pewne informacje od ekspertow w dziedzinie pracy miesniowej na ten weekend, bo mam przeprowadzic trening z mlodszymi. Jakby ktos nie wiedzial on wymyslil teorie Body Building pod prace silowa. No wiec tak mam pare pytan, ktore mnie nurtuja, a nie mam dostepu do odpowiedniej wiedzy, wiec chcialem tutaj sie zapytac moze ktos bedzie na tyle kompetetny by udzielic mi odpowiednich informacji. A wiec co do ogolnego treningu:
1. Ile czasu powinien trwac srednio trening wytrzymalosciowy i silowy biorac pod uwage stale uzupelnianie plynow i weglowodanow w przerwach ?
2. Czy trening silowy mozna laczyc z wytrzymalosciowym ? Jesli tak jakie optymalne sa proporcje jesli chodzi o dobieranie ilosci cwiczen ?
3. Jesli biore pod uwage rodzielenie treningu silowego jednego dnia, drugiego dnia trening wytrzymalosciowy, to ile maksymalnie partii miesni moze uczestniczyc w takich treningach ?
4. Mam ograniczony czas, oprocz treningu silowego i wytrzymalosciowego mam jeszcze inne treningi, wiec przeznaczylbym na kazdy trening jeden dzien, chcialbym wtedy maksymalizowac trening przy najwiekszym obciazeniu jesli chodzi o miesnie. W duzej mierze to pytanie zalezy od poprzednich, ale tutaj chodzi glownie o ogolnorozwojowe cwiczenia, ktore maja usprawnic moj ruch i wspolprace wszystkich miesni, a nie pojedynczych. Dlatego tez ile powinno byc serii na kazdy miesien ?
Wiem jak sie rozgranicza cwiczenia na sile i jak na wytrzymalosc, mialem z Kruszewskim wyklady, opanowany mam material z Biochemii i pracy miesni, dodatkowo bede mial troche materialow do przeczytania w tej kwestii, ale to w przyszlosci narazie potrzebuje podstawy. Ciezar jaki bede operowal to glownie wlasny i jesli na sile to z kolega czy z jakims malym obciazeniem do 10 kg wlacznie.
Z innej beczki pytania odnosnie odzywiania:
1. Jak jest z tym cholernym bananem, po treningu banan to optymalna dawka wegli na regeneracje, te cukry ktore ma sa proste czy zlozone ?
2. Co oprocz bulki pelnoziarnistej jest optymalnym produktem bogate w dlugie lancuchy wielocukrow, ktore sa odpowiednie do uzupelniania i wydluzania cyklow przemian ATP na cukrach i jednoczesnie tanie ? Co sie nadaje, slyszalem ze jakies wafle bez dodatkow smakowych w sensie kakała i innych slodkosci.
3. Czy carbo wymieszane z woda mogloby zastapic wszelkie inne produkty bogate w wielocukry ?
4. Jak to jest z ta dextroza ? Podobno juz nie jest w uzyciu ? Skad wiec mozna uzyskac duzo dextrytow ?

Nie mam pojecia jak dokladnie w teorii przedstawia trening dynamiczny, poki co jeszcze nie wiem, ale wiem jak wyglada, jest to przelozenie silowej pracy miesni na ogolny ruch ciala, przede wszystkim wzmozona praca bialy miesni. Tak wiec:
1. Czy jest ktos wstanie opisac mi jakis typowy trening na silowni oparty o prace kinetyczna miesni ?
2. Jak cwiczenia kinetyczne moga sie przekladac na lepsze osiagi w skokach w dal i w zwyzsz ?
3. Jak to jest z rozciaganiem ? Co daje nam rozciagniety miesien przy pracy silowej i wytrzymalosciowej ? Jestem dosc mocno rozciagniety, choc szpagatu jeszcze nie robie, ale duzo nad tym pracuje, wkoncu zajmuje sie akrobatyka, jestem ciekaw jak ta praca przeklada sie na strukture rozciagnietego miesnia.
4. Co trzeba uwzglednic w treningu jesli chcemy powiekszyc % gestosci miesnia o miesnie biale ?
5. Jaka role odgrywa woda przy mikrourazach ? Podobno optymalna ilosc wody podczas treningu zmniejsza ryzyko pojawienia sie duzego natezenia kreatynidy we krwi, czyli pochodna pekniec wlokien miesniowych. Wiadomo jest to nieuniknione, ale z tego co slyszalem od sportowcow, nie od trenerow lecz od sportowcow, opytmalna dawka wody na trening zmniejsza bole na nastepny dzien.

Narazie tyle z mojej strony, bede bardzo wdzieczny za pomoc, mam nadzieje ze ktos kompetetny udzieli mi odpowiednich informacji, na co bardzo licze. Dostawalem wiele razy od sfd.pl ogolnie maile z tym ze jestescie skorzy do pomocy, wiec licze na taka pomoc, reklama robi swoje hehe.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 307 Wiek 30 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 2023
Za duzo tego ale powiem Ci że Trenin siłowy dobrze się łączy z wytrzymałościówką jeżeli robisz płynne przejście zaczynasz od wytrzymałości i stopniowo przechodzisz na obciażenia sub-maxymalne.
1 banan to zamało potrzeba z 5 by wyrównać białko i węgle w organiźmie. Jeżeli chodzi o trening może to byc trening całego ciała 2 dni pod rzad o ile potem 2 dni będzie na regeneracje a treningi będą o małej intensywności

Raz się żyje , Raz umiera

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 27 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 21
>Za duzo tego ale powiem Ci że Trenin siłowy dobrze się łączy z >wytrzymałościówką jeżeli robisz płynne przejście zaczynasz od >wytrzymałości i stopniowo przechodzisz na obciażenia >sub-maxymalne.

No to co jest lepsze robic odzielnie wytrzymalosc i sile czy razem ? Najwazniejsza jest dla mnie dynamika i przelozenie pracy na energie kinetyczna, wiec powinno sie miec na uwadze laczenie wytrzymalosciowej pracy + sila w konkretnych momentach. No ale jesli polaczymy wytrzymalosc + sile, to zwiekszy sie nam czas na treningu, dodatkowo katujemy bez sensu organizm, przeciez nie mozna przez 6 godzin robic 500 pompek bo tylko palimy miesnie, zwieksza sie procen spalania bialka z 8% nawet do 20%, tego chce uniknac, nie mam zamiaru schudnac, za duzo pracy wlozylem w to by wazyc 82 kg. Dlatego chce uniknac katowania, to nic nie daje w sumie, faktycznie pamiec miesniowa pojawia sie, ale mysle ze przy samym cwiczeniu wytrzymalosci ona tez sie pojawi, lepiej zrobic 200 pompek i inne potrzebne cwiczenia robiac to w 4 godziny, niz 500 pompek i mniej innych cwiczen z uwagi na zmeczenie i robic to 6 godzin i wycienczac organizm przy braku doboru skladnikow odzywczych. Jest cywilizacja, mamy jak narazie wszystko to co potrzebne, wiec lepiej maksymalizowac mozliwosci przy optimum, nizeli glodzic sie i niszczyc organizm z wycienczenia.

>1 banan to zamało potrzeba z 5 by wyrównać białko i węgle w organiźmie.

Ogolnie sie zapytalem czy banan to cukry proste czy wielocukry, bo umknelo mi uwadze, jaki cukry sa potrzebne przed i po treningu, aby przygotowac i uzupelnic braki w organizmie.


>Jeżeli chodzi o trening może to byc trening całego ciała 2 dni pod rzad o ile potem 2 dni będzie na regeneracje a treningi będą o małej intensywności.

No tak biore pod uwage regeneracje, treningi ok 4 godzin to powazny trening, oprocz tego spedzalbym raz na silowni tylko zeby klatke i biceps zrobic, ze wzgledu na to, ze nie biora one udzialu w treningach parkour, 2 razy na akrobatyke i raz na basen z czego 4 razy w tygodniu parkour, gdzie planuje jeden trening silowy, wytrzymalosciowy, zwinnosciowy i szybkosciowy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 27 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 21
nikt nie jest wstanie mnie oswiecic ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 379 Napisanych postów 37466 Wiek 50 dni Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 126369
http://www.kulturystyka.pl/artykul154/ - to cie powinno zainteresować, całości jednak nie przeczytam bo czasu na to nie ma... a może szkoda, tak sie jednak rozpisaleś i trudno...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 27 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 21
Niestety nic ten artykul nie pomoze, po pierwsze nie jestem kulturysta, po drugie teoria tam zawarta ma sie nijak do pracy dynamicznej miesni :/ Dzieki za odpowiedz i czekam na zapoznanie sie z trescia
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 27 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 21
up !
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 379 Napisanych postów 37466 Wiek 50 dni Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 126369
jeśli w tym nie znajdziesz nic dla siebie- w tym temacie- to już nigdze, metody tu opisane stosować mozna b. wszechstronnie;
http://www.sfd.pl/HARD_CORE_:_ZYGZAG_czyli_NIE_LICZ_NA_POWTORZENIA_!-t290861.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 27 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 21
Czy jest szansa ze dostane odpowiedz na poszczegolne pytania ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 379 Napisanych postów 37466 Wiek 50 dni Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 126369
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 27 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 21
No to kogo mam sie w tej kwestii zapytac by rozwiac watpliwosci ? Nie ma nikogo kto moglby spojrzec na tok mojego myslenia i stwierdzic co jest poprawne a co nie ?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

biceps- rozwój jednej z głów

Następny temat

Trening na Rzeźbę!!!Prosze o rady i pomoc!!!

Fruzelina