SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening Siłowy - kilka porad :)

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1219

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 339 Wiek 34 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 10603
Trening zamieszczony jest z "KiF" wydanie marzec 2007
Podaje go ponieważ wiele osób chce robić treningi na siłe więc to może okazać się małą pomocą. A więc :

W treningach nie wprowadzamy żadnych drastycznych zmian. Trenujemy tym samym systemem jak dotychczas.Jeśli ktoś akurat wznawia treningi lub chce zmienic system, to bardzo wskazany jest system treningu dzielonego, w ktorym jedne grupy miesniowe cwiczymy w poneidzialki i czwartki, a pozostale - we wtorki i piatki. To pozwala na wieksza intensywnosc treningow oraz lepsza regeneracje miesni.Na kazda grupe miesniowa wykonujemy 3-4 cwiczenia. Pierwsze cwiczenie na grupe powinno obejmowac serie rozgrzewkowe. W pozostalych cwiczeniach serie takie mozna juz pomijac, wykonujac wtedy po 2 ciezkie serie robocze. Cwiczymy tak, aby ostatnie dwa powtórzenia w seriach roboczych byly wykonywane z najwyzszym trudem.Liczba powtorzen w seriach - od 6 do 15. Pojedynczy trening nie powinien trwac dluzej niz 60 minut.W czasie treningu nie nalezy rozpraszac sie rozmowami z innymi cwiczacymi, bo to dekoncentruje oraz wydluza przerwy miedzy seriami.Przerwy nie powinny byc dluzsze niz 60 sekund,a w cwiczeniach ciezszych(wielostanowych)- do 90 sekund.Utrzymywanie szybkiego tempa cwiczec i krotkich przerw jest bardzo istotne.Dlaczego preferowane sa treningi czestsze i krotsze ? Poniewaz po okolo 60 minutach intensywnego treningu w organizmie zaczyna szybko spadac poziom hormonow proanabolicznych(budujacych miesnie i spalajacych tkanke tluszczowa), a zdecydowanie wzrasta wydzielanie kortyzolu,odpowiedzalnego za odkladanie sie tkanki tluszczowej i spalanie tkanki miesniowej na energie.Jesli ktos cwiczy systemem 3 razy w tygodniu wszystkie grupy miesniowe, to jego sesje beda dlusze-do 90 minut.Istnieje wiele systemow treningowych,wykorzystywanych w tym cyklu.Ostatnio modne jest,szczegolnie wsrod fitnesek,stosowanie treningu obwodowego.Jeden obwod polega na wykonaniu jednej serii kazdego cwiczenia(moze byc 6-8 cwiczen).Potem robi sie jeszcze 2-3 obwody,dzieki czemu wykonujemy po 4 serie w kazdym cwiczeniu,a wiec ogolna liczba cwiczen i serii bedzie taka sama, jak w klasyczn treningu silowym.W treningu obwodowym stosujemy krotsze przerwy miedzy poszczegolnymiseriami w ramach jednego obwodu(15-30 sekund), a liczbe powtorzen w seriach zwiekszamy do 15-20.Stosowane obciazenia sa w granicach 40-50 % maksymalnego pojedynczego powtorzenia. U ćwiczących stosujacych trening obwodowy stwierdzono przyros czystej masy miesniowej(do 3 % )oraz spadek tkanki tluszczowej ( do 3 %) przy niezmiennej wadze ciala. Trening obwodowy wydaje sie byc dobrym rozwiazaniem dla osob pragnacych ujedrnic swoje cialo, nie tracac na wadze. Cwiczenia silowe wchodzace w sklad treningu obwodowego stymulują rozwoj miesni, ktore zastepuja spalana tkanke tluszczowa. Sprzyja to utrzymywaniu tkanki tluszczowej na obnizonym poziomie,a wiec zachowywaniu sportowej, zgrabnej , sprezystej sylwetki.

To tyle co bylo napisane na temat treningu silowego , mam nadzieje ze nie napisalem sie na marne i komuś te rady pomogą. Pozdro :)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 196 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 2119
Co prawda przepisane, ale mi np. by się nie chciało nawet przepisać
Łapaj pierwszego soga

Pozdro


Zmieniony przez - Guccio w dniu 2007-03-21 00:24:54
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 593 Wiek 40 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 69965
Witam
O wiele ciekawiej przedstawia sie plan na mase i sile rowniez dostepny w tym numerze Moze ktos sie porwie i przepisze poniewaz uwazam ze naprawde warto sie nim zainteresowac
Pozdrawiam
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

2 treningi dziennie

Następny temat

PRZYSIADY????????

nutloveb