SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening FBW co 2 dzień

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 162

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Wiek

Waga

Wzrost

Cel treningowy

Staż treningowy na siłowni

Uprawiane inne sporty

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Dieta

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

Zażywane suplementy

Ostatnio przerabiany plan

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 138 dni Na forum 138 dni Przeczytanych tematów 268
Witam! Mam 16 lat, na siłowni ćwiczę od niecałych 4 miesięcy, chciałbym się dowiedzieć czy sposób w jaki organizuje swój trening jest prawidłowy. Mam jeden plan angażujący wszystkie mięśnie (FBW), wykonuję go co 2 dzień. Podczas takiego treningu zawsze zmieniam w jakiś sposób kolejność ćwiczeń, ćwiczenia robię mniej więcej te same, czasem robię jakieś małe zmiany, raz zrobię więcej ćwiczeń na brzuch, raz na biceps... Ogólnie treningi wyglądają bardzo elastycznie, nie trzymam się określonego schematu, po prostu mam swoją pulę ćwiczeń, które wykonuje dość randomowo. Mimo, że efekty są widoczne chciałbym się upewnić czy na pewno taki sposób trenowania jest odpowiedni oraz czy jednodniowa regeneracja jest wystarczająca. Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam za mój brak doświadczenia
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 66 Wiek 6 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1772
Częstotliwość jest wzorcowa, jednak nie ufam Ci co do codziennych wyborów ćwiczeń, jeśli nie masz rozpisanego planu

They say pussy and paper is poetry power and pistols

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5996 Napisanych postów 7720 Wiek 38 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 230498
Pamiętaj że wszystko co w życiu robimy i chcemy robić to dobrze musi mieć jakiś plan, ułóż swój plan treningowy i wklej go do oceny .Plan zawierający chociaż podstawowe informacje jak Dni treningowe i DNT - nazwe ćwiczenia , ilość serii i powtórzeń .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4060 Napisanych postów 54963 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 705325
Istnieje coś takiego jak trening intuicyjny ale nie podejmowałbym tematu jak nie masz trochę lat doświadczenia.
Uważam, że warto trenować z sensownym planem, przemyślanym, usystematyzowanym. Daje to możliwość oceny postępów nie tylko sylwetkowych bo to można łatwo ocenić w lustrze ale przede wszystkim siłowych bo to tez jest istotne.
Ja bym się trzymał stałego schematu, a jak progres znacząco spadnie lub się zatrzyma to wówczas bym się bawił zakresami powtórzeń, tempem, kolejnością ćwiczeń czyli ogólnie parametrami treningu.



Zmieniony przez - rion10 w dniu 2019-09-09 08:21:59

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 10432 Napisanych postów 117493 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1383584
Plan sobie ułóż i się go trzymaj wtedy mozesz zaobserwowac progres, bo jak zmieniasz ćwiczenia to nie wiesz czy progeresujesz dobrze

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 138 dni Na forum 138 dni Przeczytanych tematów 268
Ułożyłem sobie przed chwilą zarys planu, mam nadzieję, że będzie on w miarę dobry, proszę jednak o wyrozumiałość, nie mam żadnego doświadczenia więc plan może być w rzeczywistości beznadziejny.. Na każdą partię rozpisałem po 2 ćwiczenia z czego są one wykonywane na zmianę na każdym treningu (system treningów FBW A i B), treningi co drugi dzień.
NOGI: Wykroki (chodzone) z hantlami w rękach 5 x 12

Przysiady przednie 5 x 12
PLECY: Przyciąganie drążka wyciągu górnego do klatki piersiowej nachwytem 3 x 12
Wiosłowanie hantlem w podporze przodem jednorącz 3 x 12-10
KLATKA: Wyciskanie hantli na ławce dodatniej 3 x 10-8
Rozpiętki na maszynie Butterfly 3 x 12
BARKI: Wyciskanie hantli siedząc 3 x 12-10-8-6
Wznosy ramion z hantlami na bok 3 x 12
BICEPS: Uginanie przedramion ze sztangą prostą podchwytem 4 x 12-10
Uginanie przedramion z hantlami chwytem młotkowym 4 x 10
TRICEPS: W yciskanie francuskie krzywki leżąc na ławce poziomej 4 x 10-8
Dipy 3x MAX powtórzenia
BRZUCH: Unoszenie ud do brzucha w zwisie na drążku stałym 4 x 12 + Russian twist pomiędzy seriami
Skłony tułowia leżąc tyłem na podłożu 3 x 15 + Russian Twist pomiędzy seriami


Chciałbym jeszcze dodać, że mam 16 lat i jestem jak na mój wiek strasznie niski, mam nadzieję, że jeszcze urosnę dlatego nie chciałbym póki co brać się za martwy ciąg


Zmieniony przez - krzysiiu w dniu 2019-09-13 17:12:40
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1443 Napisanych postów 5133 Wiek 45 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 120466
krzysiiu

Chciałbym jeszcze dodać, że mam 16 lat i jestem jak na mój wiek strasznie niski, mam nadzieję, że jeszcze urosnę dlatego nie chciałbym póki co brać się za martwy ciąg



Zmieniony przez - krzysiiu w dniu 2019-09-13 17:12:40


czytasz Bravo czy Świerszczyka ?
martwy w planie ! jak masz urosnąć to urośniesz. jak nie to nie ,nie zwalaj winy na martwy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4060 Napisanych postów 54963 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 705325
Ja bym nie ładował na Twoim miejscu aż tylu ćwiczeń. Jak masz problem z samodzielnym ułożeniem planu treningowego to początkowo można korzystać z gotowców. Masz fajnie rozpisane plany treningowe w temacie "Pierwszy rok treningów" więc możesz albo wziąć taki plan albo jako bazę użyć do swojego planu treningowego.
Co do wzrostu to już dawno wiadomo, że ćwiczenia na siłowni nie powodują zahamowania wzrostu więc spokojnie możesz ćwiczyć ważniejsze jest to żebyś miał ogarniętą porządnie technikę wykonania ćwiczeń.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

trening fbw i katowanie brzucha

aerofull