SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening AB do oceny

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 175

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 254 dni Przeczytanych tematów 21
Czy taki plan treningowy jeśli chodzi o A/B jest dobry czy coś byście zmienili (wiem, że nie mam tutaj treningu nóg, robię je w zależności od tego ile mam czasu i na co mam ochotę)?
Mam już jakiś mały staż siłowniany, ale też nie przesadzajmy :D

A:
Klata
- Wyciskanie sztangi na ławce poziomej 12/10/10/8
- Wyciskanie sztangielek na ławce dodatniej 12/10/10/8
- Rozpiętki na maszynie 12/10/10/8

Biceps
- Hantelki podchwyt 12/10/10/8
- Hantelki chwyt młotkowy 12/10/10/8

Barki
- Wyciskanie sztangi sprzed głowy 10/10/10
- Unoszenie ramion przodem ze sztangielkami 10/10/10

Brzuch
- Spięcie brzucha na ławeczce ujemnej 10/10/10
- Unoszenie nóg 10/10/10

B:
Plecy
- Martwy ciąg ze sztangą 12/10/10/8
- Ściąganie drążka wyciągu górnego 12/10/10/8
- Wiosłowanie na wyciągu poziomym 12/10/10/8

Triceps
- Prostowanie przedramion na wyciągu górnym 12/10/10/8
- Prostowanie przedramion na wyciągu nad głową (pochylony) 12/10/10/8

Brzuch
- Spięcie brzucha na ławeczce ujemnej 10/10/10
- Unoszenie nóg 10/10/10

W treningu B często dodaje na koniec trochę "wioślarza" lub coś innego na nogi w zależności od czasu.

Jeśli chodzi o dni treningowe to Poniedziałek/Wtorek oraz Czwartek/Piątek

Jest mega tragicznie? :D
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1443 Napisanych postów 5133 Wiek 45 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 120466
a może zacznij od treningu nóg ?
a poootem rób na co masz ochotę ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5996 Napisanych postów 7720 Wiek 38 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 230497
KEBUL74
a może zacznij od treningu nóg ?
a poootem rób na co masz ochotę ?

jestem tego samego zdania - TO SA FUNDAMENTY ciała , nie musisz ich katować ale jednak warto ćwiczyć , plan do poprawy . Rozpisz jeszcze jak rozkładasz poszczególne plany w tygodniu . Najwazniejsze to wypełnij ankietę działu


Zmieniony przez - monkey22 w dniu 2019-09-10 05:51:42
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 254 dni Przeczytanych tematów 21
monkey22
KEBUL74
a może zacznij od treningu nóg ?
a poootem rób na co masz ochotę ?

jestem tego samego zdania - TO SA FUNDAMENTY ciała , nie musisz ich katować ale jednak warto ćwiczyć , plan do poprawy . Rozpisz jeszcze jak rozkładasz poszczególne plany w tygodniu . Najwazniejsze to wypełnij ankietę działu



Zmieniony przez - monkey22 w dniu 2019-09-10 05:51:42


Płeć : Mężczyzna

Wiek : 30

Waga : 87

Wzrost : 174

Cel treningowy : Schudnięcie + wyrobienie lekkich mięśni

Staż treningowy na siłowni : ~2lata

Uprawiane inne sporty : brak

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki) : Siłownia

Dieta : Od dietetyka

Przeciwskazania medyczne : Brak

Zażywane suplementy : Brak

Ostatnio przerabiany plan: Ten co powyżej

Ciężary w podstawowych ćwiczeniach (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc): Brak/~60kg/~50kg - wszystko jeśli chodzi o serie, a nie "na raz"

monkey22
Rozpisz jeszcze jak rozkładasz poszczególne plany w tygodniu

Tzn.?

Jeśli jest jakiś sprawdzony plan gdzieś na forum to chętnie bym go zobaczył.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4060 Napisanych postów 54963 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 705325
Sprawdzony plan możesz sobie wziąć z tematów podwieszonych "Pierwszy rok treningów" tam masz gotowe propozycje treningów we wszelakich konfiguracjach.
Jak koledzy powiedzieli wyżej warto te nogi sensownie trenować na samym początku treningu kiedy jesteś świeży i pełny sił.
A tak ogólnie jak na dwa lata stażu to ten trening mógłbyś spokojnie robić cięższy jakieś porządne push pull czy góra dół rozłożony na 4 dni treningowe by się sprawdził dobrze. Staż już masz więc i plan musi być sensowny dla Ciebie.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1443 Napisanych postów 5133 Wiek 45 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 120466
rion 2 lata karnetu na siłownie nie zawsze jest równoznaczne ze stażem
napisał bym coś jeszcze ale mam chamski dzień
4 dni treningowe , jak zwykle bym zaczal od 3 , typowe fbw od Ripa , progresja liniowa , wykorzystać efekt świeżaka , potem sie wbić na 531 ....
.... o kurcze zapomniałem ,to same wielostawy, a bicek jest raz w tygodniu (jak sie ma na niego silke jescze ) wiec odpada
weź Kolego prosty program jak rion radzi
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1443 Napisanych postów 5133 Wiek 45 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 120466
ps. ważąc 90kilo martwy 60?
dobrze odczytałem ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 66 Wiek 6 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1772
Po co się go czepiasz, "trening ripa" jest dla ludzi w kryzysie wieku średniego, którzy znaleźli nowe "hobby"
Progresja liniowa to marnacja czasu brak słów
Nie każcie mu budować nóg tylko zwróćcie uwagę, jak ich trenowanie jest skorelowane z jego celami (metabolizm itp)
Znowu gość chce kulturystyki, a Ty mu dajesz trójbój (531), nie nie jest mu potrzebne liczenie % maksymalnego i inne rzeczy WYŁĄCZNIE DLA SUPERZAAWANSOWANYCH, którzy naprawdę mogą sobie zrobić krzywdę nie licząc tych procentów
"ps. ważąc 90kilo martwy 60?
dobrze odczytałem ?"

Tak, dobrze odczytałeś, gość nie mając pojęcia o technice robił ćwiczenie lekko, by je odbębnić. Teraz wie, że jego sylwetka zmieni się drastycznie, gdy nauczy się poprawnej techniki, zrozumie korzyści z tego ćwiczenia i zacznie w nim progresować

"weź Kolego prosty program jak rion radzi" przeczysz sam sobie ?
Nie czepiam się, dyskutuję

They say pussy and paper is poetry power and pistols

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1443 Napisanych postów 5133 Wiek 45 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 120466
od kiedy 531 jet pod trójbój ?
pod to jest 351 jak juz , polecam poczytać
wiek 30 to co młodzieniaszek jest , proste programy zawieraja progresje liniowa zazwyczaj , dlatego sa brutalne w swej prostocie , maja same wielostawy aby sie nauczyc techniki , ale chyba o to w tym chodzi .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 66 Wiek 6 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1772
starting strength ma 3 ćwiczenia na trening, w tym zawsze przysiad, tyle samo bencha co pressu i power clean. Virgin workout z memów jak się patrzy. Widzę w tym 531 liczenie % i już wiem co to jest. Każdy MAKSYMALNY możliwy wysiłek osoby poniżej bardzo zaawansowanej jest submaksymalny, bo nie umie jeszcze rekrutować jednostek motorycznych (perfekcjonowanie) itd. Lepiej rotować zakresy powtórzeń/ wariacje ćwiczeń itp.
Proste programy są proste, nikomu normalnemu nie chce się ich wykonywać.
Same wielostawy to jedno a robienie samiej 3 czy 4 to drugie. Dlatego oni wprowadzają progresję liniową, bo pożera ich potwór, którego sami stworzyli
Nie znam wendlera, przyznaję Ci rację, rzuciłem tylko okiem i wiem dla kogo jest (a raczej nie jest) i napewno nie pasuje tu.
A z obserwacji bliższego otoczenia najbardziej dla każdego jest jeszcze bardziej wyszukana metoda... west side


Zmieniony przez - YerbaPower w dniu 2019-09-10 16:06:45

They say pussy and paper is poetry power and pistols

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1443 Napisanych postów 5133 Wiek 45 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 120466
YerbaPower

Proste programy są proste, nikomu normalnemu nie chce się ich wykonywać.



Zmieniony przez - YerbaPower w dniu 2019-09-10 16:06:45


pierwszy raz KTOŚ napisał ze jestem normalny dziekuje
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening góra-dół do oceny

aerofull