SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Tradycyjne sztuki walki i co dalej?

temat działu:

Scena MMA i K-1

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4222

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11148 Napisanych postów 51557 Wiek 30 lat Na forum 24 lat Przeczytanych tematów 57816
Od razu na wstępie-nie jestem żadnym specem w technikach walki a raczej chciałbym usłyszeć opinie innych.

Czytając forum można dojść do wniosku że wielu z was uważa tradycyjne sztuki walki za przestarzałe a inni wręcz przeciwnie.
Bez wątpienia "stare" sztuki walki w swych początkach jednak były skuteczne bo inaczej by nie przetrwały. Weryfikacja umiejętności reprezentanta danej szkoły była szybka i bolesna. Albo umiał się obronić albo wracał do domu niesiony przez kolegów a rodzina mogła go najczęściej jedynie opłakać.
Problem jest taki-czy działają jeszcze dzisiaj? Zmieniła się forma zagrożenia, nikt na ulicy nie biega z kataną czy włócznią. Z broni używanej na ulicy do głowy przychodzi mi nóź, pałka, kastet czy kawał krowiego łańcucha. Większość "starych" szkół może stwierdzić-nie trzeba sprawdzać nasza jest dobra, nic się nie zmieniło. Ale sztuka czy technika walki podlega ewolucji i trzymanie się pewnych wzorów z przeszłości może być ślepą drogą. Kiedyś skuteczność sztuki walki sprawdzało się na polu bitwy a teraz na zawodach (przy bardzo rygorystycznych przepisach) i w najgorszym wypadku na ulicy.
Niektórzy mistrzowie np. japońscy (Ueshiba walczył w korei w 1905 roku w czasie wojny, potem staczał pojedynki w Japoni w celu sprawdzenia swoich pomysłów, Oyama należał podobno do kamikadze) to byli nieźli zadymiarze i to procentowało. Teraz jest z tym różnie. Jeśli jakiś mistrz coś wymyśli nowego to cała reszta rzuca się na niego bo skalał świętą technikę.