SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Temat Marty1223 i jej powrót do zbilansowanej diety zdjęcia str. 36 i 65

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 30927

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 281 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 2986
Mam pewien problem. Od ponad dwóch miesięcy rygorystycznie się odchudzałam, wydaje mi się ze jadłam ok 700 kcal. Tak naprawdę nie wiem czemu zdecydowałam się odchudzać,chyba pogonił mnie ten szal wszystkich dookoła za zgubieniem kilogramów. W sierpniu ważyłam ok 58 kg,teraz ważne 50 przy wzroście 168cm mam 18 lat. Wcześniej (przed odchudzaniem) byłam bardzo wysportowaną dziewczyna,zawsze lubiłam się ruszać(uprawiam od kilku lat koszykówkę,ale ostatnio coraz rzadziej) i miałam dużo mięśni,może pokrytych tłuszczem,ale naprawdę duże. Wtedy nie zdawałam sobie z tego sprawy,no i zaczęło się odchudzanie- bardzo złe odchudzanie. Od pewnego czasu ( jakieś 3 tyg) staram się jeść więcej, tak mi się wydawalo,wprowadziłam więcej mięsa (ale znowu mi sie wydawało ze jest to wiecej bo było to np. 30 g żołądków na obiad i dużo warzyw,teraz wiem ze nie jest to wystarczająca ilość. Zauwazylam (jak juz wczesniej wspomnialam) spadek masy miesniowej, fatu za wiele nie zleciało,dodatkowo zaczely mi wypadac wlosy,moj metabolizm to pewnie katastrofa ,a wczesniej mialam bardzo dobry(dopiero teraz to wiem),a do tego od sierpnia nie mam okresu.

W zwiazku z tym calym swirowaniem z ''wychudzaniem'' podjełam odpowiednie kroki.Chciałabym bardzo odbudować choć cześć mięśni które straciłam,chciałabym tez normalnie jeść, oraz dostac okres.

Byłam u lekarza ,dzis robilam badanie krwi.Chcialam zmienić dietę .Moze napisze jak wygladała ona przez ok 1 miesiac
ŚNIADANIE(godz 6) ; jogurt light,z płatkami ''zdrowy błonnik'' (ok 3 łyżki)
II Śnadanie: 10.35-jabłko
III śniadanie13.35 jabłko
Obiad 16 -duzo warzyw nawet po 500 g albo i wiecej troszkę (łyżka) tuńczyka lub kurczaka
Kolacja 19-warzywa z przyprawami. W ciagu dnia duzo warzyw i herbaty.

W ogóle nie jadłam słodyczy , jestem zawzięta osoba i nawet jesli organizm se domagal trzyamalam sie zasad jedzenia. jednak zauwazylam u siebie straszne samopoczucie, szybko rzucialam kg jednak chodziłam caly czas zmęczona,do tego te włosy wypadające i brak okresu. Stwierdziłam ,ze przesadziłam i nie dam ary tak do konca zycia - bez żadnej energii!! Chcialam stopniowo przyzwyczaić organizm do większej ilości kcal i mój jadłospis zaczelam powiększać,wyglądał on następująco( wyłączając przedostatnie 2 dni)(mimo to chudlam,chcoiaz odbywało sie to powoli)
Ś godz 6.30; 100g otrebów granulowanych zalanych wodą ok 300 kcal
IIŚ 9.40 :kanapka złożona z dwóch kromek chleba zytniego z warzywami ok 200 kcal
IIIś 12.35 :to samo 200 kcal
i nieszczęsny obiad(godz 16) który wydawał mi się większy,ale nie było wielkiej różnicy, odkryłam to niedawno bo zważyłam produkty: warzywa i 30 g mięsa (ok 100 kcal)
kolacja 19.00:serek wiejski light z pomidorem ok 150 kcal
Razem: ok 950 kcal,spać chodzę ok 22.30

Niby lepiej ,ale jednak wydaje mi się to za mało. Martwię się o swoje zdrowie ,zależny mi na normalnym odżywianiu i przywróceniu mięśni,nawet jeśli miałoby się to przyczynić do wzrostu wagi,jestem w stanie pracować nad tym,ale potrzebuje kilku rad. Tak naprawdę nie mam większego punktu odniesienia(chciałabym wiedzieć co robię źle)
Wczoraj skończyłam czytać temat @leX,która narzekała na swój metabolizm i problemy z jedzeniem. Od dwóch dni zwiększyłam posiłki do 1200 kcal,mam zamiar jeść tak jeszcze tak przez 5 dni,a potem zwiększać te ilość.Nie wiem jak zareaguje na to mój organizm ,ale moja dieta dziś wyglądała następująco:
Śniadanie:100 g otrębów granulowanych +100 ml mleka 0,5 % +woda( godz 6.00)+(kawa z mlekiem -ok 36 kcal) - razem ok 402 kcal
IIŚ 9.40 kanapka jak wyżej
IIIŚ 12.35 kanapka jw
Obiad 16.00 200g pomidorów,pól łyżeczki oliwy z oliwek 130 g filetu z kurczaka w folii razem ok 200 kcal
Kolacja 19 100g kurczaka jw , pomidor duży,pól łyżeczki oliwy razem 160 kcal,można doliczyć jeszcze kawę 36 kcal
RAZEM wychodzi ok 1200 kcal, ale to tylko one tak naprawdę nie mam rozeznania czy dobrze rozkładam ilość składników odżywczych,potrzebnych do wyjścia z tego bagna.

I w związku z tym całym zamieszaniem chciałam zadać kilka pytań,proszę o odpowiedz
- w moim przypadku o jaka ilość kalorii powinnam zwiększać posiłki z tygodnia na tydzień, lepsze będzie o 100 kcal,200? A może więcej?
- kiedy zacząć wzmożoną aktywność fizyczna( jak już mówiłam lubię sport,dużo chodzę ok 5 km dziennie,oczywisie nie migam sie od zajęć wfu, chodzę także na sks. Mieszkam za miastem i wszędzie maszeruję z bucika:) zaczac intensywniej cwiczyc gdy juz zacznę normalnie jesc? Jakie cwiczenia na początku? ( przy ilu kcal dostarczanych dziennie?) Czy możne zwiększanie kalorii polaczyc z wzmożonym wysiłkiem sportowym? Chciałam zapisać sie na aerobic( abf, pump,step,bike) lub siłownie i nie wiem co będzie lepsze,aby polepszyc utracona kondycje i poćwiczyć,a przy okazji odbudować mięśnie
- jak powinna wyglądać moja obecna dieta? chodzi mi jakich składnikow odzywczych powinnam jesc najwiecej? Przyjmować suplementy, prócz witamin ,jakie?

Teraz liczy sie dla mnie zdrowie,myślę o przyszłości,chce mieć zdrowe dzieci i sama byc zdrowa,myślę ze nie popełnię juz takiego głupiego błędu jakim było odchudzanie(wykańczające fizycznie jak i psychicznie) i wyniszczanie siebie. Mam nadzieje ,ze nic jeszce nie jest stracone i wszystko może wrócić do normy (modlę się o to). Jestem w stanie wiele rzeczy sie wyrzec wierząc ze robię cos słusznie i nie wbrew sobie - stad tyle wytrzymywałam na tej diecie bez słodyczy i z tak małą ilością energii ,aż w końcu oprzytomniałam,gdyby coś w mojej psychice nie puściło to może wykańczałabym się do dziś.

Byłabym bardzo wdzięczna ,jeśli ktoś doradziłby choć troszkę . Z góry bardzo dziękuję

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 700 Wiek 32 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 3470
TO co najwazniejsze Zwiekszaj ilosc spozywanych posilow spokojnie bez zadnych raptownych ruchów. Na sniadanie nie jedz otrebow tylko platki owsiane zalewane mlekiem. Do tego jakies zrodlo bialka np. jajko gotowane + oliwa z oliwek ( dbaj o tluszcze te zdrowe ) w twojej diecie nie moze zabraknac kwasow omegqa !!! Jedz duzo ryb najlepiej tlustych i swiezych nie z puszki!!! Mieso jedz biale (drób), do kazdego posilku dodawaj warzyw. Jedz kasze gryczana, ryz brazowy. Nie pij kawy - lepiej pij zielona herbate. Jezeli masz nawyk jedzenia fast-foodow, slodyczy, i innych pustych kcal to od razu wywal to !!!

Na poczatku zadbaj o dobra kondycje cwicz bieganie, plywanie na basenie, jazde na rowerze... Na silownie i owszem ale po to aby pobiegac na biezni lub rowerek za ciezary sie nie bierz jak narazie.

" NAJPIERW POCHŁOŃ WIEDZĘ A DOPIERO POTEM POŻYWIENIE "

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 281 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 2986
Dziekuje za odpowiedź. Do fast foodow na szczescie nie mam skłonności :) Pije dużo płynów,zwłaszcza rożnych herbat, muszę także wiele ziołowych wpływających na zmiany hormonalne( bo są raczej duże),jesli kawke mialabym ograniczyc to mysle ze nie byloby problemu. A co z suplementami? Przyjmować jakies? I za jaki czas moglabym zaczac cwiczyc lekko silowo?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 700 Wiek 32 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 3470
No wlasnie pij duzo wody mineralnej!!!

A co z suplementami? Przyjmować jakies?

Mysle ze wystarcza spokojnie kompleks witamin.
Jednak jesz duzo ryb?? Bo chodzi o omega 3 jesli nie jesz to rowniez mozesz kupic omega 3 w kapsulkach (tylko uwazaj abys nie przedawkowala z witaminami w takim wypadku) !!!!
Lepiej w celu uzupelniania omega3 jedz orzechy wloskie pestki dyni no i RYBY TE TLUSTE no ale to juz od twoich mozliwosci

I za jaki czas moglabym zaczac cwiczyc lekko silowo?

Za jakis czas owszem ale narazie nie obciazaj oraganizmu narazie cwicz kondycyjnie bieganie, plywanie na basenie, jazde na rowerze...

" NAJPIERW POCHŁOŃ WIEDZĘ A DOPIERO POTEM POŻYWIENIE "

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10680 Napisanych postów 45024 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Witam!
Bardzo się cieszę, że osoby takie jak Ty odzywają się na takim forum. Współczuje Ci, bo dokładnie wiem o czym mówisz. Sam przeszedłem odchudzanie, opierające się o 800, czasem mniej kcal i wiem, jaki stanowi ono szok dla organizmu. W dodatku ja jestem facetem, więc moje zapotrzebowanie było jeszcze większe. Do tej pory pamiętam wieczne uczucie zimna, spanie w 2 swetrach i brak sił do życia. Mam nadzieje, że Ciebie to nie dotknęło.

Najważniejsze jest teraz to, aby powrócił Ci okres. 1200 kcal, to nadal jest racja o wiele za mała. Proponuje, abyś dodawała co tydzień 200, nawet 300kcal - włączając w to aktywność fizyczną. Pamiętaj, im szybciej wyjdziesz z tego bagna, tym lepiej dla Ciebie. Ja kalorie dodawałem bardzo stopniowo - trwało to miesiącami, zanim doszedłem do swojego zapotrzebowania. Efektem było to, że przez ten czas będąc ciągle na sporym minusie, dalej rozwalałem sobie metabolizm.

Na siłownie przyjdzie czas, kiedy dojdziesz do w miarę unormowanego poziomu kalorycznego. Oczywiście aktywność fizyczna jest bardzo wskazana, ale nie możesz sprawiać nią, aby pogłębiać ciągle deficyt kaloryczny.

Co do diety, to kolega wyżej dobrze radzi. Tłuste rybki, kasze, ryże, płatki owsiane, mięso, jaja, nabiał, dużo warzyw. Na tym powinna się opierać Twoja dieta.Jedz 5 posiłków dziennie.

Weź się w garść a za jakiś czas wszystko wróci do normy :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 281 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 2986
z tymi rybkami to tak różnie bywa:) ale lubie bardzo:) kurcze mam do siebie taki zal ze dałam sie złapać na jakies glupie glodowki,teraz trzeba naprawiać wszystko co sie budowalo przez tyle lat -im człowiek starszy tym głupszy :(

A o jaka ilosc kalorii najlepiej zwiekszac posilki? I czy jest jakas szansa ,ze metabolizm wroci do normy? bo chyba to mi najbardziej chodzi po głowie ...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 281 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 2986
Rossi dziękuje, takie słowa naprawdę dodają otuchy i siły do walki z tym wszystkim. Nie wiem dlaczego zdecydowalam sie na taki sposob ''zgubienia kilogramow ''- taki bez wielkiego wysilku,ale jak bardzo wykańczający.

A zimno czuje sie strasznie, rodzice cały czas biegają za mna zebym przykrecala ogrzewanie, bo sie smaża ( a jeszcze teraz w dodatku taka zimna jesień),skora tez strasznie wyglada jest taka szorstka, policzki zapadniete,straszny widok. Mam nadzieje,ze uda mi sie to pokonać,ale wiem też ,ze nie zajmie to mało czasu ...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10680 Napisanych postów 45024 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Rzoumiem Cię. Ale teraz niestety jest już za późno. Ja czasem sobie myśle, że wielką szkodą jest, że nie poznałem tego forum przed wszystkim, a nie po. Bo mogłem być umięśnionym chłopakiem z kaloryferem na brzuchu, a jestem chuderlakiem bez siły:)

Metabolizm wróci do normy. Nie wiem ile to potrwa - ja mam wrażenie, że mój po roku jeszcze nie wrócił. Ale wydaje mi się, że po osiągnięciu właściwego pułapu kalorycznego, w Twoim przypadku skończy się w miarę "bezboleśnie". Co do posiłków, dodawaj po trochę do każdego z nich. Mam nadzieje, że nie masz zasad w stylu "Nie można jeść po 18:00" ;)





Zmieniony przez - rossi_ w dniu 2009-10-22 21:43:47
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 700 Wiek 32 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 3470
Tylko spokojnie mowisz ze jesz teraz na poziomie 1200 kcal. Zwiekszaj narazie co tydzien kalorycznosc o jakies 100 do maxymalnie 200. Jak dojedziesz do 2000 kcal to sie zatrzymaj i utrzymuj. Pozniej mozesz zwiekszac intensywnosc wysilku fizycznego i automatycznie z tym kalorie. Pamietaj aby jesc 5 posilkow dziennie , ale to maja byc posilki kazdy posilek musi zawierac pelnowartosciowe bialko i zamiennie weglowodany z tluszczami . Pamietaj nigdy nie lacz 3 razem w jednym posilku. Wiecej jedz tluszczy jednak niz weglowodanow. Jedz tak 2 posilki bialko + weglowodany - oczywiscie zlozone najlepiej o niskim IG i 3 posilki bialko + zdrowe tluszcze, w proporcjach oczywiscie odpowiednio dobranych!!!!!!

Zmieniony przez - pershingp w dniu 2009-10-22 21:45:19

" NAJPIERW POCHŁOŃ WIEDZĘ A DOPIERO POTEM POŻYWIENIE "

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10680 Napisanych postów 45024 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Dlaczego zabronisz jej łączyć wszystkich 3 składników?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 281 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 2986
Rozumiem ,ze węglowodany z białkami najlepiej na początku dnia i jako następny posiłek? A potem juz białka i tłuszcze?

I czy ilosc kurczaka która dzisiaj zjadłam ,nie jest za duża? Lubię mięso,ale tak naprawdę nie wiem jak to z nim jest i ile teraz jest dla mnie wskazane.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta na mase do oceny

Następny temat

Fityniany w płatkach owsianych