SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

TRZY GŁOWY – JEDNO CIAŁO

temat działu:

NUTRIFARM&OLIMP

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 671

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 249 Napisanych postów 41358 Wiek 260 dni Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 126098
Prawidłowe funkcjonowanie organizmu opiera się na odpowiednich relacjach i współgraniu każdej jego części. Kluczem jest proporcja. Odpowiedni stosunek wysiłku do odpoczynku, siły jednych grup mięśniowych względem innych. W chwili utraty proporcji dochodzi do zaburzenia wszechobecnego porządku. Porządku, który gwarantuje rozwój oraz zdrowie. 

Przykładem takich zakłóceń jest trening ulubionych partii ciała kosztem innych. Przykładowo, trening mięśni dwugłowych ramion (bicepsów) przedkładany nad trening mięśnia trójgłowego ramienia (triceps). Po czasie dochodzimy do wniosku, iż ramię nie wygląda imponująco. Akcentowanie treningów na jeden mięsień powoduje uwidocznienie słabości drugiego. Chcąc nadrobić stracony czas i czym prędzej odbudować proporcje, wpadamy w kolejną pułapkę. Skupiając się tym razem nad treningiem tricepsów, zaczynamy popełniać błędy. Błędy wynikłe z niedopilnowania techniki lub przeładowania ilościowego i objętościowego treningów. Nie jest możliwym, aby kilka miesięcy treningów o zmniejszonym akcencie na nasz przykładowy mięsień trójgłowy ramienia odrobić w parę tygodni. Ryzyko wystąpienia przeciążeń i kontuzji poprzez takie działanie jest bardzo wysokie. 

Co zatem robić, aby uchronić się przed wystąpieniem kontuzji? 

Jakie czynniki powodują jej pojawienie się? 

I wreszcie, co robić, gdy kontuzja staje się faktem? Na te oraz inne pytania postaram się  odpowiedzieć w poniższym artykule.

(...)

NA ZAKOŃCZENIE

Jak wspomniano, kontuzja jest wynikiem sumy czynników, które nakładając się w czasie - tym samym tworzą ją. 

Do czynników predysponujących zaliczyć można:
• Brak lub nieprawidłowa 

(...)

Do treningów podchodź zawsze z rozwagą. Planuj je z wyprzedzeniem. Koncentruj się na sobie i na  tym, co masz do zrobienia na treningu. Pamiętaj - nie igraj z własnym organizmem. Naucz się go słuchać. Poznaj swoje możliwości i wychodź im naprzeciw. Wiedz również o tym, że kontuzje są częścią sportu. Jednak mimo tego, iż nie możesz ich całkowicie wyeliminować, na pewno możesz w dużym stopniu ograniczyć możliwość ich wystąpienia.

http://perfectbody.pl/ZDROWIE/4/793/TRZA-glowy---JEDNO-cialo.html 

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

TWORCA ALTERNATYWNEJ DROGI (i nie tylko) - zaprasza do dzialu NUTRIFARM
i lektury magazynu PERFECT BODY http://www.perfectbody.pl

Dieta JEM / NIE JEM pozwala na wiecej !
http://www.sfd.pl/JEM_/_NIE_JEM_dieta_by_Biniu_oficjalny_watek_Q&A_Patrz_str_1-t931736.html 

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

SPRAWA ESTRADIOLU I DHT