SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Tętno a spalanie tkanki tłuszczowej

temat działu:

Odchudzanie i forma po męsku

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1351

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 190 dni Przeczytanych tematów 440
Witam, bardzo proszę o pomoc w wyliczeniu tętna pod kątem spalania tkanki tłuszczowej. To co wyczytałem i w większości powiela się na różnych stronach to przedział 65-70% swojego tętna maksymalnego. Na stronach znalazłem wiele kalkulatorów które większości wyliczały to ze wzoru 220 - wiek = HRmax, następnie 0.65 * swoje HRmax i 0.70 * swoje HRmax. Znalazłem jeszcze kalkulator oparty o wzór Vitazki który do wyliczeń wspiera się jeszcze tętnem spoczynkowym. Z wzoru Vitazki też udało mi się wyliczyć tylko.... i tu mam problem. Wzór Vitazki daje wynik mojego tętna do spalania tkanki tłuszczowej wyższy niż wyliczenie z tego prostego wzoru (220-wiek).
I tak mi to wyszło:
wzór Vitazki- tętno w przedziale 125,6 do 130,6
natomiast ze wzoru tego najbardziej popularnego wychodzi - 114,4 do 123,2
Nie mam pojęcia na których danych mam się opierać. Bardzo proszę o pomoc jaki zakres tętna w moim przypadku jest optymalny do spalania tkanki tłuszczowej (ćwiczenia na orbitreku)
poniżej moje dane:
mężczyzna:
wiek-44l
waga- 110kg
wzrost 176cm
tętno spoczynkowe-58
cel- ćwiczenia na orbitreku, redukcja tkanki tłuszczowej (wiem że bez diety ani rusz ale jestem tuż przed wizytą u dietetyka)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2945 Napisanych postów 8145 Wiek 49 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 531646
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 190 dni Przeczytanych tematów 440
Paatik żywy żywy...:) Nie opier...e mnie bo ja chcę tylko dobrze coś wykonać. Może za jakiś czas będę się sam śmiał z tego co tu napisałem/pytałem ale w chwili obecnej nie mam pojęcia czy to są istotne kwestie czy nie. Po prostu proszę o pomoc który wzór jest bardziej wiarygodny i do którego powinienem się zastosować.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2945 Napisanych postów 8145 Wiek 49 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 531646
Żaden, albo oba.
Jak masz ponad 100kg wagi i nie jesteś wielki umięśniony kulturysta/trójboist etc., tylko zwykły zapuszczony misiek z kanapy co piwo popijał - to zasuwaj spokojnie, żeby stawów sobie rozwalić na tym orbitku. Czy to będzie 114 czy 125 - i tak chodzi póki co abyś wdrożył ruszanie się w ogóle. A wydolność też Ci jest potrzebna. W ogóle jest to mocno naciągany temat z tym spalaniem tkanki tłuszczowej wyłącznie w przedziale %HR etc. Załóż sobie przedział 115-130 i zobacz jak to się ma do rzeczywistości - co faktycznie na tym orbitku dasz rade zrobić w tym przedziale. I może lepiej pospacerować? Dłuuugo...


Zmieniony przez - Paatik w dniu 2018-11-13 11:42:20
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 9641 Napisanych postów 114420 Wiek 34 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1369926
nie patrz na te wzory, tzn że jak spacerujesz, masz tętno lekko podniesione to nie palisz tkanki tłuszczowej ? Tak by z tego wychodziło, albo inne zabobony że tłuszcz dopiero się spala po 20 minutach aerobów i dlatego trzeba je robić dłuzej bo te 20 min nic nam nie da
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
lodzianin1 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 22126 Napisanych postów 252938 Wiek 43 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1311643
Zacznij ćwiczyć a tętno traktuj z przymrużeniem oka

treningi,cykle,suplementacja,odchudzanie,masa pisz-treningirafal@gmail.com

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 190 dni Przeczytanych tematów 440
Bardzo dziękuję za te informacje, dla Was pewnie to są proste kwestie a dla mnie cenne informacje. Paatik masz rację, jestem takim "zapuszczonym miśkiem z kanapy"... no może tylko bez tego piwa :) Zdaje sobie sprawę że doprowadziłam się do okropnego stanu i muszę/chcę coś z tym zrobić...Na moją niekorzyść jest tryb mojej pracy (siedząca) oraz to że mieszkam w małej miejscowości i nie mam tu dostępu do siłowni itp... dlatego więc zakupiłem orbitrek i myślę żeby kupić też jakaś ławeczkę oraz hantle. No i oczywiście dieta ale dopiero mam w czwartek umówioną pierwszą wizytę u dietetyka. Nie mam też nikogo ze znajomych którzy są w tym temacie obeznani i mogli by mi dać jakieś wskazówki. Jedyną kopalnią wiedzy w chwili obecnej jest to forum.... Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za info.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
lodzianin1 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 22126 Napisanych postów 252938 Wiek 43 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1311643
Na forum masz wszystko od diety po treningu w domu włącznie . Na początku zmiana trybu życia już będzie przynosiła efekty zmiany w diecie wprowadzaj powoli szukając różnych zamienników tak aby ona ci się nie znudziła .podam ci przykład jak lubisz lody to większość lodów ma ok 250 kcal/100 ml a tutaj jako zamiennik masz takie lody w netto coldino które mają w 100ml/56 kcal czyli 1/5 i takich rzeczy jest od groma ,czytaj poszerzają swoją wiedzę i systematycznie trenuj a będzie dobrze.
Zdrowia .
1

treningi,cykle,suplementacja,odchudzanie,masa pisz-treningirafal@gmail.com

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2945 Napisanych postów 8145 Wiek 49 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 531646
No właśnie lodów mu teraz potrzeba:)
Zakładaj dziennik, zajrzyj do tematów podwieszonych w dziale odżywianie, policz zapotrzebowanie, ustaw sobie makro i dietę. I sam dla siebie będziesz najlepszym dietetykiem.
Gotować umiesz? Lubisz coś mieszać w kuchni??
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
lodzianin1 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 22126 Napisanych postów 252938 Wiek 43 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1311643


Paatik
No właśnie lodów mu teraz potrzeba:)
Zakładaj dziennik, zajrzyj do tematów podwieszonych w dziale odżywianie, policz zapotrzebowanie, ustaw sobie makro i dietę. I sam dla siebie będziesz najlepszym dietetykiem.
Gotować umiesz? Lubisz coś mieszać w kuchni??




To taki tylko przykład ,poza tym można redukować na iffym

treningi,cykle,suplementacja,odchudzanie,masa pisz-treningirafal@gmail.com

Potrzebujesz szybkiej i rzetelnej porady?
Nasi specjaliści bezpłatnie odpowiedzą na twoje pytanie z zakresu treningu, dietetyki i suplementacji!
Tomasz Maciołek
Tomasz Maciołek TomQ-MAG
Łukasz Domeracki
Łukasz Domeracki Domer
Sebastian Szmit
Sebastian Szmit flex1976
Agata Bugorska
Agata Bugorska eveline
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Brak proporcji w mięśniach.