SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Szybki trening -

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 311

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

mężczyzna

Wiek

35

Waga

105

Wzrost

190

Cel treningowy

siła, podtrzymanie siły

Staż treningowy na siłowni

Uprawiane inne sporty

rower

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

sztanga, sztangielki

Dieta

nie

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

nie

Zażywane suplementy

kreatyna

Ostatnio przerabiany plan

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 12 Wiek 36 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 500
Dzień dobry, trochę mi się plan tygodnia sypie i nie zawsze dam radę zrobić swój pełny trening.
Czy mogę zastosować, taki zestaw skrócony do 3 serii:
1. Klatka piersiowa: pompki lub pompki z gumami/obciążeniem
2. Nogi: Przysiad przedni + przysiad tylny
3. Plecy: Martwy ciąg
4. Ramiona: Wyciskanie sztangi stojąc
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 6372 Napisanych postów 11047 Wiek 30 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 2156279
Siemka, wg mnie strasznie wygląda ten trening. Ja bym tutaj ogólnie ułożył dwa lub trzy zestawy FBW w zależności ile razy w tygodniu będziesz trenował. I wtedy po jednym ćwiczeniu na każdą partię ale zaczniej od nóg później plecy klatka barki i ręce.
Zawsze żeby skrócić czas to możesz jakieś partie wrzucić w serii łączonej, no tylko wiadomo nie plecy + nogi ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
prz1993 Zawodnik IFBB
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 17661 Napisanych postów 27757 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 820814
Też proponował bym ułożyć trzy różne zestawy. I właśnie dać wszystko w seriach łączonych - czworoglowe z dwuglowymi, plecy z klatką, i barki z bicepsem i tricepsem w potrójnej serii. Na nogi oraz klatkę i plecy daj 4 serie, na ramiona po trzy, i taki trening trzy razy w tygodniu będzie ok. To co ulozyles trochę bez ładu i składu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9722 Napisanych postów 17139 Wiek 39 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 574348
Dla mnie też ten trening jest bez ładu. A jaki jest ogólnie cel treningu?
Jak czasu nie ma to można robić wspomniane serie łączone czy ewentualnie skracać przerwy między ćwiczeniami. Można nawet odpuścić małe partie jak biceps czy triceps i zaangażować je w ćwiczeniach na inne partie, np. robiąc podciągnie podchwytem, pracują wtedy plecy i biceps.
Ja akurat ćwiczę w domu i jak mam mało czasu to zdarza mi się czasem rozdzielać trening na dwa krótsze i robię część rano a część wieczorem albo rozdzielam na dwa dni. Ale to wszystko zależy od celu treningu.


Zmieniony przez - Viki w dniu 2021-12-07 14:37:52
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 24483 Napisanych postów 17233 Wiek 41 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 261778
Słabo to wygląda , zrób sobie klasyczny FBW trzy różne plany lub dwa oparte na głównych wielostawach i ciągnij sobie takim planem , tracisz czas na trening , coś robisz to rób to dobrze a jeśli stracisz 20 min więcej na trening to raczej nic się nie stanie . W tematach podwieszonych masz temat pierwszy rok treningów ,poczytaj i zobaczysz tam jak fajnie można układać plany , jeśli coś ogarniesz to możesz wkleić plan prawidłowo rozpisany i zawsze każdy doradzi . Ważne aby plan był prawidłowo rozpisany
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 12 Wiek 36 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 500
Właśnie o to chodziło, że jak mam mało czasu , to chociaż zrobić największe partie mięśniowe na jednym treningu.
Jak się nie da, to nie da. Nie zawsze jest sens szukania dróg na skróty.
Dzięki wielkie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9722 Napisanych postów 17139 Wiek 39 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 574348
Da się, ale niekoniecznie w takiej formie jak ten pierwszy trening. Ja bym nie robiła na jednym treningu MC i przysiadu, a tym bardziej dwóch rodzajów przysiadu.
Jak już wyżej zostało napisane, najlepiej ułożyć dwa lub trzy różne plany fbw w taki sposób, żeby ewentualnie można było część ćwiczeń pominąć. Tak naprawdę można zrobić dobry trening mając tylko 3-4 ćwiczenia w planie, ale musi to być sensownie ułożone. Dla mnie lepiej by wyglądał ten trening gdyby zrobić po prostu przysiad, podciągnie lub wiosłowanie, pompki i wyciskanie stojąc.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

FBW ocena planu

Water