SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Szukam dobrych rad, jak to wszystko razem połączyć!

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 756

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Mężczyzna

Wiek

18

Waga

ok. 67kg

Wzrost

ok. 178cm

Cel treningowy

Boks + sylwetka

Staż treningowy na siłowni

6msc

Uprawiane inne sporty

Boks

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

sztanga, ławeczka, drążek, hantle

Dieta

Brak, ostatnio trochę gorzej się odżywiam, ale na ogół nie jem syfów.

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

brak

Zażywane suplementy

brak

Ostatnio przerabiany plan

Wyżej.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 12 Wiek 21 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 96
Witam,
zacznę od tego, iż pół roku temu zacząłem ćwiczyć z ciężarami, najpierw FBW by zrobić podstawy, teraz od niedawna split (tj. 1 miesiąc). W między czasie ćwiczyłem boks, ale wtedy jeszcze to nie było "to" podczas treningu z ciężarami, a na boksie tego czasu z formą bywało różnie. Po jakimś czasie przyszła przerwa w boksie, a przy ciężarach zostałem. Był progres, a gdy zacząłem ćwiczyć SPLIT'em, to już w ogóle bajka, lepiej leży mi ta metoda treningu i widzę efekty.

Teraz po ok. 3/4msc wracam na boks, jednak nie chciałbym odstawiać ciężarów. Trochę brakuje mi jeszcze do sylwetki o której marzę. Boks mam we wtorki i czwartki, bardzo intensywne sesje, a ćwiczę z ciężarami w pn, śr oraz pt, kolejno : klatka-triceps, plecy-biceps, nogi-barki. Ten tydzień ćwiczyłem tak na 40%, gdyż obawiałem się zajechania na boksie, na samych treningach jak po takiej przerwie trener był zadowolony, ale nie tędy droga.

Z tego miejsca proszę o jakieś rady jak to wszystko pogodzić, czy w ogóle się da. Zależy mi na boksie, a i dobra sylwetka jest takim moim małym marzeniem, do którego przez te pół roku nawet nieźle się zbliżyłem i szkoda jest mi teraz to odpuścić.

Płeć : M
Wzrost : ok. 178
Waga : ok. 67kg (wartości około, gdyż dawno się nie mierzyłem/ważyłem)
Ćwiczenia : Pół roku FBW, teraz od miesiąca split
Cel : Dobre wyniki w boksie oraz wyrobiona sylwetka
Sprzęt : Sztanga, ławeczka, hantle, drążek

Aktualny plan :
PN.
Klatka:
- wyciskanie sztangi płasko
- pompki zwykłe
- pompki diamentowe
Triceps:
- dipy
- prostowanie tricepsa z hantlą nad głową

SR.
Plecy:
- martwy ciąg
- podciąganie szeroko, nachwyt
- wiosłowanie
- szrugsy
Biceps:
- uginanie sztangi
- hantle, uchwyt młotkowy

PT.
Nogi:
- przysiady ze sztangą
- ćwiczenia na ławeczce (tj. Tu wprowadź tekst linku... )
- stawanie na palcach ze sztangą
Barki:
- wycisk. żołnierskie
- unoszenie hantli bokiem
- wyciskanie hantli ponad głowę siedząc

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.


Zmieniony przez - manyslaw w dniu 2016-02-12 15:31:50
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 540 Napisanych postów 21399 Wiek 25 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 141170
Podstawą będzie dieta więc odwiedź dział Odżywianie i Odchudzanie i poczytaj posty podwieszone, bez tego za dużo nie zwojujesz.

Odnośnie planu treningowego, skup się na samych podstawowych ćwiczeniach, żadnych maszyn i izolacji.
Zostawiłbym na razie dwa dni treningowe albo FBW albo push/pull, krótkie plany, jak będziesz wyrabiał z regeneracją dopiero wtedy dodałbym trzeci dzień.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 12 Wiek 21 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 96
Jak by miały wyglądać te dwa dni?

Kiedy najlepiej je wpleść?

Myślałem też, czy by przełożyć ciężarów na pt, sb oraz ndz. według podanego wyżej rozkładu, wtedy byłbym po sesjach boksu, oraz miałbym dzień przerwy, jednak no mimo wszystko zawsze będzie pracować praktycznie całe ciało i czy bym dał radę z regeneracją?

Można prosić o jakiś ogarnięty poradnik na temat push&pull? Ile stron, tematów - tyle różnic.

A tak już dodatkowo, chciałbym się zapytać o to, jak dojść do takich rzeczy jak : stanie na rękach, planche, wysoki wyskok, akrobacje tj. , w skrócie takie sprawności gimnastyka.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 12 Wiek 21 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 96
Jak by miały wyglądać te dwa dni?

Kiedy najlepiej je wpleść?

Myślałem też, czy by przełożyć ciężarów na pt, sb oraz ndz. według podanego wyżej rozkładu, wtedy byłbym po sesjach boksu, oraz miałbym dzień przerwy, jednak no mimo wszystko zawsze będzie pracować praktycznie całe ciało i czy bym dał radę z regeneracją?

Można prosić o jakiś ogarnięty poradnik na temat push&pull? Ile stron, tematów - tyle różnic.

A tak już dodatkowo, chciałbym się zapytać o to, jak dojść do takich rzeczy jak : stanie na rękach, planche, wysoki wyskok, akrobacje (tj. salto, muscle up) , w skrócie takie sprawności rodem z gimnastyki. Boks jest moim priorytetem, ale do tego chciałbym coś jeszcze, a jeżeli nie dobra sylwetka to byłbym także zadowolony z mega sprawności.

Dziękuję i pozdrawiam.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 540 Napisanych postów 21399 Wiek 25 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 141170
Jak by miały wyglądać te dwa dni?

Jak najprościej, same wielostawowe ćwiczenia

Kiedy najlepiej je wpleść?

W dni w których nie masz boksu, wydaje mi się, że można się pokusić o push/pull w sobote i niedziele o ile takie dni ci pasują.

Myślałem też, czy by przełożyć ciężarów na pt, sb oraz ndz. według podanego wyżej rozkładu, wtedy byłbym po sesjach boksu, oraz miałbym dzień przerwy, jednak no mimo wszystko zawsze będzie pracować praktycznie całe ciało i czy bym dał radę z regeneracją?


Nie wyrobisz moim zdaniem, połączenie nogi+barki nie jest optymalne.

Można prosić o jakiś ogarnięty poradnik na temat push&pull? Ile stron, tematów - tyle różnic.

Najprościej:

push - ruch wyciskania
pull - ruch przyciagania

różnice będą tylko w ogólnym ułożeniu planu bo kombinacji może być wiele, ale skup się na samych podstawach.

A tak już dodatkowo, chciałbym się zapytać o to, jak dojść do takich rzeczy jak : stanie na rękach, planche, wysoki wyskok, akrobacje (tj. salto, muscle up) , w skrócie takie sprawności rodem z gimnastyki. Boks jest moim priorytetem, ale do tego chciałbym coś jeszcze, a jeżeli nie dobra sylwetka to byłbym także zadowolony z mega sprawności.

Powinno pomóc:

http://www.sfd.pl/Encyklopedia_KALISTENIKI-t1104861.html
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 12 Wiek 21 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 96
Dziękuję bardzo, biorę się do lektury i albo coś w stronę kalisteniki, albo właśnie dwudniowy push&pull.

Tematu bym jeszcze nie zamykał, w razie gdybym miał jakieś wątpliwości.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ćwiczenia z Chodakowska

Następny temat

Trening w domu

Fruzelina