SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Sylwetka bez siłowni z przyczyn zdrowotnych.

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1689

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 362 dni Na forum 362 dni Przeczytanych tematów 46
Witam.
To mój pierwszy post na forum, więc wypada się przedstawić. Mam na imię Bartek i mam 26 lat. Z racji pięknej wiosny i powoli realizowanych postanowieniach noworocznych (lepiej późno niż wcale:P) jak np rzucenie palenia postanowiłem się trochę wziąć za siebie. Niby wszystko fajnie, ale... W czasie studiów zachorowałem na boreliozę, co skończyło się wegetowaniem w domu przez prawie 3 lata i ćpaniu wszelkiej maści antybiotyków przez połowę tego czasu. Choroba zaatakowała mi układ nerwowy. Kuracja przyniosła efekty i teoretycznie jestem zdrowy. Jednak choroba jakichś ślad po sobie zostawiła i mam objawy bardzo podobne do choroby Minora - samoistne drżenie mięśni. Im większe napięcie mięśni, tym większe drżenie. Niestety powoduje to ogromny dyskomfort i utrudnia wiele czynności min. ćwiczenia na siłowni. Drżenia nie występują i nie przeszkadzają w takiej skali podczas płynnych ruchów bez dodatkowych obciążeń jak np. podczas pływania, biegania, jazdy na rowerze. Nigdy nie byłem typem sportowca, ale zawsze jakiś ruch miałem (na studiach trenowałem przez ok. rok czasu badmintona i szło mi całkiem nieźle). Obecnie ważę 76kg przy 178cm wzrostu. W sumie tyle o mnie. Do czego zmierzam? Chciałbym popracować nad sylwetką i zwiększyć ilość tkanki mięśniowej ograniczając się do w/w czynności. Basen mam praktycznie pod nosem, najbardziej lubię pływać stylem klasycznym. Czy rezygnując z siłowni jest możliwy równomierny rozwój mięśni ograniczając się do pływania i biegania oraz ewentualnie do jazdy na rowerze? Jeżeli tak to w jakiej częstotliwości i jak powinien wyglądać taki trening? Szukałem informacji na ten temat, ale natrafiałem na same ogólniki, które sprowadzały się zazwyczaj do tego samego... Basen i bieganie spoko, ale jako uzupełnienie treningów na siłowni.
Będę wdzięczny za sugestie i mam nadzieję, że za bardzo się nie rozpisałem. Pozdrawiam.


Zmieniony przez - eonwe12 w dniu 2018-05-23 12:56:59
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9654 Napisanych postów 114469 Wiek 34 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1370149
Cieżko będzie Ci rozbudowac mase mieśniową, sylwetkę na pewnopoprawisz ale o budowanie masy to ciężko, kolaże czy pływacy też trenują na siłowniach.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 362 dni Na forum 362 dni Przeczytanych tematów 46
"Ciężko" mnie nie zniechęca. Czyli jest to możliwe, aczkolwiek będzie to wymagało dużo więcej czasu. Najważniejszy jest dla mnie progresywny rozwój, a najbardziej obawiam sie, że po pewnym czasie natrafię na ścianę.
Potrzebujesz szybkiej i rzetelnej porady?
Nasi specjaliści bezpłatnie odpowiedzą na twoje pytanie z zakresu treningu, dietetyki i suplementacji!
Tomasz Maciołek
Tomasz Maciołek TomQ-MAG
Łukasz Domeracki
Łukasz Domeracki Domer
Sebastian Szmit
Sebastian Szmit flex1976
Agata Bugorska
Agata Bugorska eveline
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Klub biegowy w Jeleniej Górze