SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Suplementy prośba o dobór - wytrzymałość

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 609

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 133
Witam serdecznie forowiczów!
Mam problem. Od kilku lat jeżdżę amatorsko rowerkiem, bez większych szaleństw, choć czasami wystartuję w jakimś maratonie czy innych zawodach. Zeszłej zimy trochę się zapuściłem przez co waga dość mocno poszła w górę. Przy wzroście 191cm dobiłem do wagi 84kg, gdy całe życie nie przekraczałem 80kg. Ponieważ jeździłem coraz mniej zacząłem biegać. Od kwietnia do czerwca biegałem, spadło 3kg, latem doszedł rower biegania było mniej, ale od września do listopada oprócz rowerka ponownie doszło bieganie (3x w tygodniu około 60minut). Do końca listopada spadło kolejne 5kg. Na początku grudnia ważyłem 76kg. Z powodu chorób i zimowych wakacji zrobiłem 5 tygodni przerwy od wszystkiego. Od 2 tygodni wróciłem na rower. Waga obecnie 77kg.
I teraz w czym problem. Pozostała mi opona na brzuchu, która nie dość, że nieestetycznie wygląda to przeszkadza na rowerze (może lekko przesadzam). Chciałbym się jej pozbyć żeby latem jakoś wyglądać, to pierwsza sprawa.
W zeszłym roku przy bieganiu używałem suplementacji w postaci BCAA Olimpu (8 tabletek na dobę), Whey Gainera Olimpu (koktail po treningu) oraz glikozaminy i oczywiście izotoników (Isostar, HOT itp), na rowerze tylko BCAA i izotoniki.
I tutaj kolejna sprawa związana już bezpośrednio z suplami. Ponieważ jeżdżę rowerem codziennie do pracy i czasami w weekend, do tego niedługo zacznę biegać 3x w tygodniu chciałbym "ochronić" organizm przed wyniszczeniem i pomóc mu w regeneracji. W zeszłym roku odczuwałem dość duże zmęczenie na skutek treningów, weekendy praktycznie były przeznaczone na odpoczynek. Czym mogę się wspomagać?
Co do diety, to nie używam praktycznie żadnej. Jednak staramy się z żoną jeść zdrowo. Dużo w naszej diecie ryżów (białe, ciemne) różnego rodzaju kasz (gryczana, kuskus itp) gotowanego mięsa ale też smażonego i ryb oraz pochodnych białka w postaci jogurtów czy twarogów zarówno krowich jak i kozich. Od niedawna odstawiłem napoje gazowane i powoli odzwyczajam się od białego pieczywa. Nie jest to na pewno dieta idealna ale myślę, że też nie najgorsza.
Podsumowując jakie suple byłyby dla mnie najlepsze i jak ćwiczyć brzuch, żeby spadł?
Dziękuje i Pozdrawiam!
W razie pytań postaram się jak najszybciej odpowiadać.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8058 Napisanych postów 149319 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1184179
tutaj szczegol tkwi w diecie, a nie w suplementach./
musisz zaczac od niej.

pozniej mozna dobrac cos pod diete.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 133
Brzuch jest dla mnie sprawą wtórną, dlatego założyłem temat w tym miejscu. Chodzi mi bardziej o suplementację przy wysiłku jaki wykonuję. Czego używać i w jakiś ilościach żeby zmęczenie mięśni ustępowało szybciej, żeby szybciej utrzymywać świeżość itp.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8058 Napisanych postów 149319 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1184179
to akurat jest sprawa regeneracji organizmu po wysilku, co glownie zalezy tez od odzywiania. tutaj nie wystarcza tylko suplementy.

aczkolwiek mozesz sprobowac z :
kreatyna 3g dziennie
bcaa 10g przed i 10g po rowerku
izotonik pijesz ok
bialko wg brakow w diecie to wiadomo
mozesz dorzucic beta alanine w dawce 3g przed i po rowerze

Kreatyny:
[http://www.sfd.pl/sklep/Vitalmax_Creatin_Monohydrate-opis223.html]
[http://www.sfd.pl/sklep/Universal_Nutrition_Creatine_micronized_powder-opis481.html]
[http://www.sfd.pl/sklep/Fitmax_Kreatyna-opis970.html]
[http://www.sfd.pl/sklep/Kaizen_Creapure-opis1657.html]
http://www.sfd.pl/sklep/Olimp_Creapure_Monohydrate_Powder-opis26088.html
http://www.sfd.pl/sklep/Nutrabolics_Micronized_creatine-opis2606.html

BCAA:
[http://www.sfd.pl/sklep/Fitmax_BCAA_Pro_4200-opis1569.html]
[http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_BCAA_Xtra-opis3491.html]
[http://www.sfd.pl/sklep/Kaizen_Xtreme_BCAA_5000_powder-opis26045.html]
[http://www.sfd.pl/sklep/Hi-Tec_Nutrition_BCAA_TST-opis2878.html]
http://www.sfd.pl/sklep/RX_Gold_Bcaa-opis26242.html
http://www.sfd.pl/sklep/Z_pozostalych_firm..._Scivation_Xtend-opis25596.html
http://www.sfd.pl/sklep/Fitmax_BCAA_ _Cytrulina-opis26334.html
http://www.sfd.pl/sklep/Fitmax_BCAA_ _Glutamina-opis26335.html

WITAMINY, OMEGA 3, MZB
http://www.sfd.pl/sklep/Olimp_Vita-min_Plus-opis872.html
http://www.sfd.pl/sklep/Olimp_Chela_MZB_Sport_Formula-opis1469.html
mzb przyda sie na polepszenie snu
http://www.sfd.pl/sklep/Olimp_Gold_Omega-3-opis783.html
http://www.sfd.pl/sklep/Olimp_Vita-Min_Multiple_Sport-opis864.html

INNE:
http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_Beta_Alanine-opis25750.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 133
Dziękuję TomQ-Mag za podpowiedź.
Witamin, Omega 3, magnezów, cynków itp rzeczy używam a właściwie wymusza to na mnie zona :) Już się przyzwyczaiłem do kupki tabletek, które codziennie łykam.
Mam pytanie co do białka/węglowodanów/gainerów wcześniej używałem po wysiłku gainera, czy może dodać do tego węglowodanów przed wysiłkiem? Białka wcześniej nie stosowałem i nie mam pojęcia kiedy wrzucić. Dopowiem, że jem w średnich ilościach dość często (5-6 posiłków dziennie) i kolejne napełnianie brzucha mnie przeraża. Czy może wrzucić suple zamiast któregoś z posiłków.
Może jeszcze przedstawię mój dzień:
- rower ,około 60minut jazdy
-1 śniadanie około 7.00
-2 śniadanie około 10.00-10.30
-3 śniadanie około 13.30-14.00
-rower około 60minut jazdy
-obiad około 17.00-17.30
-kolacja około 19.30-20.00
jeśli biegam to około 21.00-21.30 i po biegu bardzo lekka kolacja. Po niej jakieś 30-45 minut wyciszenia i spanie.
Śpię generalnie dobrze.
Gainera stosowałem po bieganiu zamiast ostatniej kolacji lub od razu po drugim przyjeździe rowerem.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8058 Napisanych postów 149319 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1184179
przed wysilkiem zjedz porzadny posilek, bezposrednio odzywek nie pij.
tylko bcaa jak juz, ewentualnie kofeina itp.

wrzucasz bialko tam gdzie ci pasuje w diecie, czyli tam gdzie go jest malo. musisz zbilansowac diete.

jedzenie>odzywka
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Na początek...

Następny temat

Pierwszy cykl

WPC zestaw