SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Suplementacja w lekkoatletyce

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 13636

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10748 Napisanych postów 46108 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
W ramach tej dyscypliny wyróżniamy wiele konkurencji sportowych cech**ących się różną charakterystyką wysiłkową. W biegach krótkich (np. 100-400m) - energia do pracy mięśniowej pozyskiwana jest przede wszystkim na drodze beztlenowego rozpadu fosfokreatyny i glikogenu mięśniowego. Stosowanie wiec odpowiednich technik wspomagania, poprzez zwiększenie dowozu kreatyny (bieg 100m) i węglowodanów (biegi pow. 100m) stanowi podstawę regeneracji powysiłkowej. Jednocześnie istotny udział w optymalizacji procesów energetycznych biorą witaminy grupy B oraz magnez, natomiast utrzymanie odpowiedniego przewodnictwa nerwowo-mieśniowego zapewnia ALC oraz Lecytyna.

Podczas, gdy w biegach krótkich, głównym źródłem energii dla pracy mięśniowej są wewnątrzustrojowe zasoby fosfokreatyny i glikogenu, o tyle w biegach dłuższych 800-1500m zwiększa się istotnie udział kwasów tłuszczowych w pokrywaniu potrzeb energetycznych. Istotnym elementem wspomagania żywieniowego, może być więc zwiększenie udziału substancji wspomagających proces wykorzystania tłuszczów, głownie l-karnityny.

W skokach w dal, w zwyż i o tyczce, wysiłki mają charakter szybkościowo-siłowy, gdzie oprócz powyższych cech sprawności sportowej kładzie się duży nacisk na prawidłową koordynację ruchową. Skoczkowie powinni więc przestrzegać zasad żywieniowo-suplementacyjnych podobnych jak w większości dyscyplin szybkościowo-siłowych. Tak więc w podnoszeniu sprawności sportowej ogromny udział mogą mieć preparaty kreatynowe, ALC, witaminy grupy B, magnez a także preparaty białkowe i aminokwasowe.

W konkurencjach lekkoatletycznych o większej wszechstronności, jak wieloboje, zawodnicy powinni dążyć do rozwoju różnych cech motorycznych. Dieta powinna charakteryzować się dużym urozmaiceniem, ze szczególnym naciskiem na odpowiednie spożycie białek i węglowodanów - składników zapewniających prawidłową regenerację włókien mięśniowych i przebieg procesów energetycznych. W czasie trwania zawodów, sportowcom należy podawać specjalne napoje izotoniczne, zabezpieczające organizm przed procesem hipoglikemii wysiłkowej. W wielobojach, oprócz preparatów odżywczych, zastosowanie znajdują także specjalne aktywatory fizjologiczne warunkujące prawidłowy przebieg procesów metabolicznych i energetycznych (l-karnityna, Kreatyna, ALC, Lecytyna, ZMA), preparaty hamujące katabolizm wysiłkowy (l-glutamina, HMB, BCAA ) oraz substancje o działaniu antyoksydacyjnym (beta-karoten, koenzym Q10, glutarol, Green Tea, Likopen).

Zalecane suplementy:
CARBO
AMINOKWASY
ZMA
ALC
BCAA
BETA KAROTEN
GREEN TEA
KOENZYM Q10
IZO PLUS lub Inny izotonik
LECYTYNA

Heath Promotion Agency
1
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 2194 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 16768
SOG jeśli wejdzie

Dodam jeszcze ,że w okkresach ciężkiej charówy szczególnie gdy jest okres zimowy bardzo ważna jest suplementacja witaminą C w dawce powyżej jednego grama (nawet do 2) dziennie.Najlepsza będzie Cetebe wychodzi drogo ale w większości jest wchłaniana a nie jak te syfy za pare złoty co po wypiciu lądują w muszli.

Życie zaczyna się po piędziesiątce...w bicepsie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10748 Napisanych postów 46108 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Biegam 800-1500m. W jakich ilościach mam podawac BCAA.

Polecił bym również EXTRAN
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 219 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 4049
a co proponujesz dla miotaczy? jak mozesz to uwzglednij okres przygotowawczy i okres startowy...

Raj dla prawdziwych miotaczy www.miotacze.prv.pl 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 41
Biegam na 100 - 200 metrów. Co powinienem bać najważniejszego i kiedy ?? Przed treningirm w czasie i po .

Zmieniony przez - elvis1987 w dniu 2004-10-10 16:15:18
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10748 Napisanych postów 46108 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
sir_JACO: 5gr około 1g. przed treningiem i 5gr po treningu. Opcjonalnie rano, też 5gr.

elvis1987: Najważniejsza kreatyna, po treningu i rano po 5gr. ZMA przed snem. Carbo 30min. przed treningiem i w trakcie oraz po. Aminokwasyw ciągu dnia. Możesz zapodać Bcaa rano.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10748 Napisanych postów 46108 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Dzięki DUDEK. Tylko jeszcze pozostaje sprawa cyklu suplemencji. Po ilu tygodniach zrobic przerwe, i w jakim okresie najlepiej przyjmowac odzywy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10748 Napisanych postów 46108 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Największe nasilenie powinno występować podczas okresu przygotowawczego. NIe wiem ile on trwa ale suple bierz najwyżej 4-5tyg.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 93 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1525
a czy podczas treningu wyskoku np. PeCo cięzsza wersja przydają sie jakies suplementy w niewielkich ilościach czy one i tak mało co zmieniają ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10748 Napisanych postów 46108 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
K0wallo. Na pewno przyda ci się jakiś izotonik, nie będziesz czuł zmęczenia. Po za tym z pewnością kreatyna 5gr po treningu no i ZMA na noc.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 35 Napisanych postów 1368 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 56531
A jakie suple byly by przydatne w biegach 1500-5000m?
Potrzebujesz szybkiej i rzetelnej porady?
Nasi specjaliści bezpłatnie odpowiedzą na twoje pytanie z zakresu treningu, dietetyki i suplementacji!
Tomasz Maciołek
Tomasz Maciołek TomQ-MAG
Łukasz Domeracki
Łukasz Domeracki Domer
Sebastian Szmit
Sebastian Szmit flex1976
Agata Bugorska
Agata Bugorska eveline
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Suplementacja w grach zespołowych

Następny temat

Ile ważą siatkarze?