SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Suplementacja piłkarza amatora

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 148

Formularz - Proszę o pomoc

Obowiązkowa fotografia sylwetki (przód lub tył); ewentualnie opis: bf, typ budowy ciała

Wiek

Waga / wzrost

Staż treningowy

Cel cyklu

Stosowane już wcześniej suplementy

Stosowane wcześniej spalacze

Suplement stosowane przez ostatnie 60 dni wolnych od ilość dni wolnych od kreatyny

Informacje na temat diety (rozklad b/ww/tł na kg masy ciala, zapotrzebowanie kcal i bilans w diecie)

Przewidziane finanse na cykl

Uwagi i sugestie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 20 lat Na forum 28 dni Przeczytanych tematów 361
Cześć !
Od kilku dni przeszukuję internet, forum oraz podpytuje bardziej obeznanych znajomych czy mogliby mi doradzić w kwestii suplementacji na zbliżającą się wiosenną rundę piłki nożnej, jednak zdań i opinii jest tak dużo że nie potrafię znaleźć nic sensownego, co pasowałoby indywidualnie pode mnie.
Zacznę od tego że po dobrze przepracowanym okresie przygotowawczym moja rola w drużynie obróciła się dosłownie o 180 stopni i w ostatnich kilku sparingach wychodzę w podstawowej 11 grając pełne 90 minut.
Treningi piłki nożnej mamy regularnie 2 razy w tygodniu w godzinach wieczornych ok 19, jednostka treningowa trwa ok. 90 min i jak na dość niską klasę rozgrywek jest bardzo intensywna.
+1 mecz podczas weekendu - 90 minut
+ raz w tygodniu basen rekreacyjnie, w celu rozluźnienia.
Dodatkowo zamierzać chodzić raz w tygodniu na siłownię stosując trening FBW.

wiek 20
waga/wzrost 68kg/172cm
staż treningowy na siłowni brak
cel poprawa wytrzymałości, wydolności i siły
stosowane już wcześniej suplementy codziennie allnutrition vitaminall sport 1 kapsułka witamin, 1 kapsułka minerałów, 30 min przed jak i zaraz po treningu/meczu piję olimp carbonox
stosowane wcześniej spalacze --
suplement stosowane przez ostatnie 60 dni wolnych od --
ilość dni wolnych od kreatyny --
przewidziane finanse +/- 150 zł
uwagi i sugestie Nie mam żadnych uczuleń ani przeciwwskazań lekarskich. Ogólnie po treningach/meczach czuję się dobrze, a na pewno dużo lepiej niż jesienią zeszłego roku. Nie dokuczają mi kontuzje jednak dzień po mocnym treningu/meczu mam lekkie zakwasy oraz lekki dyskomfort w stawach skokowych.

Z internetu wyczytałem że piłkarze mogą suplementować się ZMA, beta-alaniną,jabłczanem kreatyny oraz BCAA, jednak czy aby to wszystko jest potrzebne w mojej sytuacji gdzie piłka nożna nie jest na poziomie profesjonalnym.

Jak sądzicie co będzie dla mnie sensownym rozwiązaniem? I jak, kiedy i ewentualnie w jakich porcjach stosować podane suplementy?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8440 Napisanych postów 150787 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1191265
Z internetu wyczytałem że piłkarze mogą suplementować się ZMA, beta-alaniną,jabłczanem kreatyny oraz BCAA, jednak czy aby to wszystko jest potrzebne w mojej sytuacji gdzie piłka nożna nie jest na poziomie profesjonalnym

witaj, jak najbardziej przytoczone suplementy przez Ciebie nadawac sie beda do tego, aby wykorzystac je w sporcie amatorskim,nie musisz grac w lidze mistrzow,aby nie moc wspomagac swojego organizmu:)
fajnie by bylo uzupelnic komplet jeszcze o dodatekkwasow tluszczowych omega 3 oraz witamine d3 i k2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7061 Napisanych postów 76902 Wiek 44 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 643313
Beta alanina i citrulina jak najbardziej się sprawdza . Bardzo dobre połączenie i śmiało możesz takiego wypróbować, polecam
http://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Citrulline-opis36921.html#wartosci - Możesz dać ok 3g dziennie

+Beta alanina codziennie 4-5g moze byc rozbita na 2 mniejsze porcje, około treningowo lub w dni wolne od rana , bardzo fajna i wydajna rowniez z AN
http://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Beta-Alanine_Endurance_Max-opis33649.html
Kreatyna tez się może przydać i nie koniecznie jablczan
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4076 Napisanych postów 64578 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 686521
Niestety finanse jakie możesz przeznaczyć na miesiąc suplementcji są niewielkie. W zasadzie zakupić można podstawy prozdrowotne i ciężko już zmieścić się w czymś wspomagającym pracę mięśni. Osobiście wybrałbym coś takiego:

1. Witamina D3 1 tabletka dziennie z posiłkiem:

https://www.sfd.pl/sklep/SFD_NUTRITION_D3_2000-opis40451.html

2. Omega 3 minimum 2 kapsułki dziennie z posiłkiem:

https://www.sfd.pl/sklep/SFD_NUTRITION_Omega_3_Strong-opis40345.html

3. Kreatyna 4 gramy dziennie przez cały rok:

https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Creatine_Muscle_Max-opis33925.html 

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4076 Napisanych postów 64578 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 686521
Można jeszcze przemyśleć dodatek suplementów pod kątem poprawy wytrzymałości i pracy mięśni. Obok wspomnianej kreatyny dobrze sprawdzi się w tym kierunku beta alaninia, cytrulina:

1. Beta alaninia 4 gramy dziennie razem z kreatyną:

https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Beta-Alanine_Endurance_Max-opis33649.html

2. Cytrulina 3 gramy dziennie razem z kreatyną i beta alaniną:

https://www.sfd.pl/sklep/SFD_NUTRITION_Citrulline-opis39676.html

Jako podstawy suplementcji w Twoim kierunku jak najbardziej sprawdzą się one.


Zmieniony przez - domer w dniu 2020-03-01 14:29:36

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 20 lat Na forum 28 dni Przeczytanych tematów 361
Dzięki chłopaki za rady. Poczytałem, pomyślałem i chyba zdecyduję się na coś takiego:
kreatyna: https://www.sfd.pl/sklep/SFD_NUTRITION_Tri_Creatine_Malate-opis36354.html
ba: https://www.sfd.pl/sklep/SFD_NUTRITION_Beta_Alanine-opis27443.html
cytrulina: https://www.sfd.pl/sklep/SFD_NUTRITION_Citrulline-opis39676.html

do tego zestaw witamin: https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_VitaminALL_SPORT-opis34822.html
i omega 3 : https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Omega_3_K2_D3-opis35318.html

Czy jest możliwość wymieszania razem porcji kreatyny i ba? oraz osobno cytruliny bo inny smak..

I jeszcze pytanie, kreatyna,ba i cytrulina w dni treningowe przed treningiem a w dnt?


Zmieniony przez - YakkoB18 w dniu 2020-03-02 20:47:36
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4076 Napisanych postów 64578 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 686521
Wszystkie suplementy możesz spożywać w jednym czasie, mieszając że sobą w shakerze. Nie tylko te wymienione przez Ciebie. Nie ma tutaj szczególnych ograniczeń. Jedyne na co warto zwrócić uwagę, to produkty zawierające spore ilości kofeiny, np. przedtreningówki i spalacze tkanki tłuszczowej. Duża dawka kofeiny w jednej chwili może spowodować odwrotne Efekty od oczekiwanych, czyli gorsze samopoczucie, rozdrażnienie, brak koncentracji i skupienia. Te produkty, które wymieniłeś jak najbardziej można razem.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8440 Napisanych postów 150787 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1191265
Czy jest możliwość wymieszania razem porcji kreatyny i ba? oraz osobno cytruliny bo inny smak..
tak, wiekszosc stackow kreatynowych o dzialaniu okolotreningowym ma tego typu skladniki razem zmieszane w jednej puszcze wiec wszystko mozna razem.
wiec na spokojnie nie ma przeciwwskazan co do tego typu zabiegów.

I jeszcze pytanie, kreatyna,ba i cytrulina w dni treningowe przed treningiem a w dnt?
jezeli smaki sa kwasne, cytrusowe, to spokojnie mozesz i cytruline dolaczyc do zestawu razem
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Kolagen

FuckBaton