SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Suplementacja cynku

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 165

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 191 dni Przeczytanych tematów 5
Mam duże niedobory cynku, to jest pewne, jednak nie chcę brać tabletek. Szukam produktów bogatych w ten minerał. Zależy mi głównie na tym aby były łatwe w przygotowywaniu i aby nie były drogie. Moglibyście mi coś zasugerować?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 SEBASTIAN SZMIT Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8024 Napisanych postów 78836 Wiek 44 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 661816
Głównym źródłem cynku jest żywność pochodzenia zwierzęcego - mięso, jaja, wątroba, ryby, ostrygi, lub roślinnego - nasiona dyni, słonecznika, otręby pszenne, kiełki pszenicy, a także cebula i czosnek. W organizmie cynk jest magazynowany w skórze, kościach i mięśniach. Po spożyciu zostaje wchłonięty w jelicie cienkim. Jego przyswajalność wynosi 20-40 proc. i jest większa z pokarmów pochodzenia zwierzęcego. Link poniżej masz wszystkie informacje
https://potreningu.pl/articles/2458/najlepsze-zrodla-cynku
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 14370 Napisanych postów 124515 Wiek 36 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1419387
Tu nie trzeba nic przygotowywywać, cynk występuje też w produktach które nie potrzebują żadnej obróbki


podroby – szczególnie wątróbka;
mięso i ryby, ostrygi;
nabiał;
strączki – szczególnie fasola biała, groch, zielony groszek;
pełnoziarniste produkty zbożowe;
pestki dyni i słonecznika, migdały;
gorzka czekolada i kakao gorzkie;
jaja;
kiełki pszenne;
czosnek, cebula.


Ale też nie mzoesz tak na to patrzeć, o sporo cynku ma np taki produkt ale nie patrzysz już na to ze ten produkt ma też inne i np czegoś będzie za dużo. Warto też się przyjrzeć co utrudnia przyswajanie cynku.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4363 Napisanych postów 65934 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 693019
Dostarczenie zapotrzebowania organizmu na cynk z diety nie powinno stanowić problemu. Chyba, że odżywiasz się po prostu niezdrowo, bazując na przetworzonych produktach. Skąd stwierdzenie, że masz znaczne niedobory tego składnika mineralnego?

Bardzo dobrym źródłem cynku są np. jajka, wątróbka, różnego rodzaju orzechy, nasiona, kasze,płatki zbożowe, czy nabiał. Wszystko to,co powinno znaleźć się w zdrowiej i urozmaiconej diecie. Jeżeli tego nie ma, to sugeruję zmienić całe swoje odżywianie, a nie tylko produkty pod kątem cynku.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Redukcja kilka pytań

nutlove nowy